Behöver införskaffa ett kort 5.6m Haspel UL och ett långt Kustfiske spö. HJÄLP - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver införskaffa ett kort 5.6m Haspel UL och ett långt Kustfiske spö. HJÄLP

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver införskaffa ett kort 5.6m Haspel UL och ett långt Kustfiske spö. HJÄLP

Målet med det korta är att fiska kanaler och sjöar där det är lite svårare att komma åt med ett 2m eller längre spö. Främst Abborre, mindre gädda och tja vad mer man kan fånga med ett sånt spö.
    Jiggar, spinner, wobblers men funderar även på att meta men det är kanske inte alls optimalt med ett sånt spö?
    Iaf har tänkt mig pris på 3-600:- och de alternativ som jag lite "fastnat" på är båda från Abu Garcia men osäker på om där är någon självklar "vinnare" dessa är då Vendetta 562 och Venerate 562.
    Tar gärna emot tips på annat dock.

Sen ett långt spö för kustfiske av öring, horngädda och om möjligt fiske efter flatfisk. Detta kan jag tänka mig gå upp mot 1000-1200:-
    Här har jag noll koll men funderat på kanske ett Savage Gear Parabellum CCS 9'2, skulle det funka? Möjligen kan man ju i så fall ta detta långa spö vid sjöfiske från land med efter abborre och smågädda?

Som sagt vet inte om jag är helt ute och cyklar med mina önskemål och verkligheten. Hoppas att någon här kan hjälpa

Bästa är att åka till en butik för att känna & klämma.

Har ett förslag i alla fall, Daiwa är fantastisk duktiga på göra spön & oavsett prisklass jäkligt trevliga att fiska med.
    Laguna XT finns i många varianter https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...variant=214290

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Bästa är att åka till en butik för att känna & klämma.

Har ett förslag i alla fall, Daiwa är fantastisk duktiga på göra spön & oavsett prisklass jäkligt trevliga att fiska med.
      Laguna XT finns i många varianter https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...variant=214290
      Kollade på Laguna XT, enda som fick mig att "hoppa" är att det inte är 24 eller 30T-kolfiber men det är kanske inget viktigt? :/
      Just de spöna jag funderar på finns inte i någon butik här, sen vet jag inte helt vad jag ska känna och klämma efter haha

Kommentera

Ursprungligen postat av Dawkins Visa inlägg

Kollade på Laguna XT, enda som fick mig att "hoppa" är att det inte är 24 eller 30T-kolfiber men det är kanske inget viktigt? :/
        Just de spöna jag funderar på finns inte i någon butik här, sen vet jag inte helt vad jag ska känna och klämma efter haha
        Well jag tror du blir nöjd oavsett, det viktigaste att börja med är att faktiskt fiska så hade nog kört på dem Cosmoz gav som förslag oavsett vad som det står på spöna och alla märken har sin "superkombo i att bygga spön och döper och gör reklam för just deras sak", sen spön osv kommer du lära dig vad du behöver och gillar efter som du fiskar mer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        271 061 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13