Lina - smaken är som baken. Hjälp!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina - smaken är som baken. Hjälp!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lina - smaken är som baken. Hjälp!!!

Hej alla!!
    Nu har jag kört berkley sick braid på mina gös/borre rullar, haspel och spinn ett tag. Haft 0.13 som rikt märke till alla.
    Nu undrar jag : vilken lina och på vilka rullar? Har åtminstone 3-4 spinnrullar och kanske 2-3 haspel rullar som det behöver bytas på . Hur hade ni gjort o vilka linor hade ni köpt el använder?

Mvh Sadda

Kör stealth smooth yellow på alla, sick braid är ju också nice. Men har valt att sluta leta den perfekta linan och valet är bara för enkelhetens skull, dessutom brukar det gå hitta för schysst peng.

Kommentera

Har Spiderwire som goto lina till allt från abborre till muskie.
      Upplever Spiderwire betydligt grövre än specat, på haspel kör jag 0.09mm och multi 0.11mm
      Har aldrig några problem med Spiderwire oavsett rulle och art. Linan kastar långt och stabilt håller väldigt bra och den är tyst. Fyller alla mina krav

Kommentera

Finns ju så många , westin, sunline, sufix,shimano m.fl. Någon som testat sunline? Testade shimano harikirikrikri el vad den heter.... Inte nöjd !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
          Finns ju så många , westin, sunline, sufix,shimano m.fl. Någon som testat sunline? Testade shimano harikirikrikri el vad den heter.... Inte nöjd !!!
          Tycker sunline är överskattad lina. Då är Shimano kairiki mycket bättre lina Specciellt den nya. Men ett alternativ är ju utklasads egna lina. Riktigt prisvärd

Kommentera

Jag börjar känna att det spelar mindre och mindre roll vad man väljer i "normalprissegmentet". De riktigt dyra linorna är fortfarande lite mer magiska, men jag har även köpt "skitlina" typ Joy of Fishing x12, typ en hundralapp för femhundra meter som varit i nivå med den mesta av all annan flätlina.

Kommentera

Är det så att de flesta linor tillverkas i några få fabriker? Sen har " tillverkarna " olika specar på just sina linor? När de första flätade linorna kom så var fireline det bästa man kunde ha.... nuförtiden rankas väl den ganska långt ner på listan Är suffix och sick braid jämförbara i kvalite och dimension?

Kommentera

Kört suffix 131 till borre/gös och Saratoga x8 till gädda ett tag nu och Saratogan är faktiskt skittrevlig suffixen upplevs som lössliten men det gör väl alla mångtrådiga antar jag för spiderwire Smoth 12 var likadan lagt på sniklina på ungarnas abborspön nu innan jag provar själv men ser ingen vits med dyrare lina på iallafall gäddspön när billig både håller bra och är trevlig vid fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                  Sunline gör jättefina linor men du bör satsa på deras dyrare, deras billigare är lite ojämn i kvaliten.
                  Petter & grabbarna i Team Söders kör oftast på Sunline

Tänk på att Japanska linor typ Sunline är mer korrekta i sina specar, om du jämnför Spiderwire 0,09mm den är i praktiken är lika grov som Sunline 0,18mm.

Kommentera

Verkar ju vara några " lin- nördar " här inne på forumet också. hur står sig egentligen sick braid gentemot de andra? Kanske bara ska fortsätta köra den?!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 993 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13