Ursprungligen postat av Spy
Visa inlägg
Berkley Lightning och Berkley Phazer är helt underbara haspelspön från 7 fot till 11 fot att fiska med efter de flesta förekommande fiskarter i sötvatten. Jag har fiskat med många av Berkleys haspel- och spinnspön sedan jag köpte mitt allra första 7-fots Berkley Custom Parametric PC30-7´, (1/8 - 5/8 oz.) någon gång i början av 1960-talet av Kurt Fernström (in memoriam) hos Fiskarnas Redskapshandel i Stockholm.
Det finns nog inte många sportfiskare som haft av något Berkley spö vid praktiskt fiske. Bilars bakluckor och dörrar är sanna spöfiender, likaså fiskebröder som krockar sina spön med dina i luften vid framåt- eller bakåtkast.
En enda liten detalj har jag personligen önskat som förbättring av mina gamla Berkleyspön. Önskemålet är en liten aluminiumring längst ut på utsidan av honholken. Då elimineras många av de små förargliga sprickorna i ändan av honholken.
Starka spön som håller för det mesta är Sportex Carbon Kevlar, dubbelbyggda Shakespeare Ugly Stik och trippelbyggda Ugly Stik.
Nobody & Nothing is forever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera