bästa spöt till 4g wobblers - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bästa spöt till 4g wobblers

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett Silver-Wings och Ironfether har inte i samma liga att göra, det är helt andra klingor i Ironfether det ända dom har gemensamt är namnet.

Sedan kustfiske med lätta beten när det blåser är aldrig ett nöje med det tror jag du vet.

Så det inte blir missförstånd är det dessa jag siktar på http://www.fiskefiskar.se/shop/produ...k-ironfeather/ tror du kan hitta dom billigare i andra butiker.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-05-22, 19:31.

Kommentera

Släng ett öga på Shimano Speedmaster, enormt sköna klingor. Har kört med många varianter med aldrig en känsla som det är i Speedmaster.
      Team PILF - 2,5 dåre i en båt......

Kommentera

Med en wobbler på 4 gram på kusten kan man väl nästan börja fundera på att köra den på ett bombarda istället? Har provat det någon gång och det har funkat okej.

I mina öron låter det lite konstigt med så lätta grejer på kusten, men vet att ni fiskar med lättare grejer norrut. Själv kör jag beten från 15-40 g och ett Iron Feather 10 fot klassat till 12-48 gram till havsöringsfisket. Men det är klart, när öringarna envisas med att vara så små, som för mig på sistone, så kan man ibland önska att man hade ett känsligare spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Ett Silver-Wings och Ironfether har inte i samma liga att göra, det är helt andra klingor i Ironfether det ända dom har gemensamt är namnet.

Sedan kustfiske med lätta beten när det blåser är aldrig ett nöje med det tror jag du vet.

Så det inte blir missförstånd är det dessa jag siktar på http://www.fiskefiskar.se/shop/produ...k-ironfeather/ tror du kan hitta dom billigare i andra butiker.
          jag kollade på http://www.lystfisk.dk/default.asp?p...0&vareID=11366

lite billigare!

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
            Med en wobbler på 4 gram på kusten kan man väl nästan börja fundera på att köra den på ett bombarda istället? Har provat det någon gång och det har funkat okej.

I mina öron låter det lite konstigt med så lätta grejer på kusten, men vet att ni fiskar med lättare grejer norrut. Själv kör jag beten från 15-40 g och ett Iron Feather 10 fot klassat till 12-48 gram till havsöringsfisket. Men det är klart, när öringarna envisas med att vara så små, som för mig på sistone, så kan man ibland önska att man hade ett känsligare spö.

ger det fisk på 4g så vill man ju fiska det. funkar med pålands vind och ligga utan för vikarna och kasta in. wobblers över 10 cm blir för stort på väst kusten i mitttycke.
            kör mycket bombarda med fluga, även kustwobbler(mest spöket 18g) och skeddrag(stripper 7,12 och 15g) men det som givit mest fisk är fluga och x-rap.

vad jag har hört så funkar det med större och tyngre beten söder ut. ni har ju betydligt fler stora öringar än vi.

Kommentera

Ja med båt och pålandsvind blir ju förutsättningarna lite annorlunda. Anledningen att till att köra med lite tyngre beten handlar för min del mest om att få bra kastlängder från land eller vid vadning, och att då också kunna kasta bra i motvind. Visst finns det rejält stora öringar här nere men det är inte precis så att det kryllar av dem.

Kommentera

Kan ju rekommendera Shimano Diaflash df cx 300L 3-14 . kör det själv på kusten och det är underbart spinnspö men finns även som haspel spö.

Kommentera

Japp betydligt bättre pris, och nu är ju växelkursen också bra, tror du får lägga på 15% och sedan frakt.

Jag fiskar mer kustfiske från land därför behöver jag längre spö och lite mer vikt, 25-40 gr, med det 4 delade Ironfether II spinn 16-54 gr kastar jag utan någon ansträngning över 100m, (spinn) sköna spö med snabba klingor, jag tycker dom är väl värda pengarna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                    Ja med båt och pålandsvind blir ju förutsättningarna lite annorlunda. Anledningen att till att köra med lite tyngre beten handlar för min del mest om att få bra kastlängder från land eller vid vadning, och att då också kunna kasta bra i motvind. Visst finns det rejält stora öringar här nere men det är inte precis så att det kryllar av dem.

nä det gör det väll inte någonstans

gillar spöket i motvind, kompakt och långkastande, skillnaden är sjuk när man har kastat lite rapala ett tag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Digge Visa inlägg
                      Kan ju rekommendera Shimano Diaflash df cx 300L 3-14 . kör det själv på kusten och det är underbart spinnspö men finns även som haspel spö.

ska kolla in dem, har aldrig känt på något, hur är dem i jämförelse med speedmaster?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 242 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13