Oerfaren, tips råd o rön, hjälp tas tacksamt emot. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oerfaren, tips råd o rön, hjälp tas tacksamt emot.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Oerfaren, tips råd o rön, hjälp tas tacksamt emot.

Tjo,

Jag har en Amba JB för jerkbaitfisket. Med den dänger jag allt.
    Håller jag mig till kompakta och tyngre drag fungerar allt som det ska.
    När jag tjongar iväg med kraft framförallt Buster Jerks får jag relativt ofta trassel.
    Ja, jag har testat med olika på "bromsen", men vaffan aldrig.
    Är det bara o nöta vidare, eller är multirulle ala Revo Toro ett alternativ?
    Eller är UT-trim ngt som minskar skatbonschanserna?

Jag fattar ju att många JBanvändare kör med Buster Jerk och det funkar kalas. Men inte för mig.
    Tar tacksamt emot tips, ideér och synpunkter.

Allt gott!

//Klas aka Reitmond aka ZantaKlas
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Hej!

Har du nya eller gamla JB'n? haft den länge?

jag hade problem med min 5601 Jerk då jag ofta fick skatbon.. det som var då var att ta det riktigt lungt i kastet samt bromsa med tummen igenom hela kastet, funkar det då, så testa att dra om linan på rullen samt att kolla att kast bromsen funkar som den ska.

Bytte rulle efter x antal skatbon å då funkade det perfekt, det jag tror blev fel var att bromsen inte drog jämt vid utkastet samt att linan grävde ner sig i rullen.

Ut trim ska minska dina skatbon enligt alla. dock har jag ej själv testat att trimma rullen.

Jb'n funkade kalas för mig och inga problem med buster där. men ja kastbromsen blir gärna ojämn om du använder den skapligt hårt vid jerkfiske det är vad jag tror. testa att smörja/ta isär rullen och montera ihop den igen värt ett försök

SKITFISKE

Kommentera

Mmm, jag kan ärligt säga att jag inte skött den helt 100. Men detta problem har vart sen jag köpte den i slutet av förra säsongen. Det är den nya modellen. Endel drag som väger motsvarade Buster Jerk, 75ish gram funkar finfint om de är kompakta, det är bara BJ som har rätt mkt motstång luftmässigt som envisas med o tjafsa. Det funkar fint om jag som du skriver hjälpbromsar med tummen eller kastar lugna kast. Men jag vill ta i lite så jag får valuta för mina kastansträngningar. Bromsen verkar funka klockrent. Det kan också med vara skit bakom spakarna. Men samtidigt, jag har fiskat ganska många timmar sen jag köpte min JB, och har försökt testa mig fram på olika sätt. Får väl göra rent då.
      Har du ngn åsikt om Toron?
      http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      271 235 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13