Spinnspö för Zalt och jigg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö för Zalt och jigg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
    Köpte mig själv ett Signa Pike för exakt samma fiske men tyvärr aldrig fått tummen ur och använt grejerna som dom förtjänar så ligger just nu på sälj om du e sugen (http://www.fiskesnack.com/forum/show...ght=signa+pike)

    //Mange
    Heltklart intressant men tyvärr är nog inte köpet aktuellt förrän närmare våren. Men väljer jag Signan skickar jag ett PM och ser ifall du har det kvar.

    MrDejefors Angående Grim Reapern har jag ingen uppfattning. Men det vore intressant med synpunkter på hur det passar till det fiske jag tänkt.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
      Vilket musky mojospö är det du har?
      7´6 medium-heavy klassat upp till 3oz Håller med david där ang premier har ett sådant oxå fast lite längre och klassat till 6oz det har jag till magnumbullar mm oxå ett sjuhelsikes gött spö! Så smaken är som baken fast mojo spöt är ju en riktig läckerbit att kolla på åxo

      Kommentera


      • #13
        Jag körnuu med st.croix premier 8fot -3oz. Grymt skönt spö för fiske med wobblers, jiggar, tailar och spinnare/spinnerbaits. Körde med ett rst/lf chopper 9fot -120g innan. Det var också ett väldigt bra spö. Rekomenderar båda! Men st.croix spöt gillar jag mest.
        Instagram: mattiasandersson90

        Bara ett kast till...

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
          Ok det låter betryggande.
          St.Croix verkar också intressanta men de har jag inte möjlighet att klämma på. Ett Signa verkar då vettigare, det kan säkert den lokale fiskeredskapslangaren ta hem. Helt klart intressanta alternativ.

          Hur ser det ut med billigare spön? Då det kommer att bli ett "extra" spö vore det trevligt att komma undan lite billigare, eller i allafall syna alternativen.
          Du skrev själv längre upp i tråden att det har utgått !?
          Mao, din lokala handlare kan nog inte ta hem det

          Jag har detta året kört med ett 8" SG Mp Pro 20-60gr.
          Det funkar klockrent till de beten du tänker använda.
          Spöt är något underklassat enligt mig så 75gr (Z)tora Zalt funkar bra tycker jag.
          Spöt har en ordentlig ryggrad så du kan bända upp mycket skit med det !

          / Henke

          Edit: Spöt är dessutom billigt!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
            Det finns många spön i den klassen som är bra! Lägger oxå en röst på mitt Signa pike, perfekt enligt mig till Zalt, mellenstora jiggar etc. Det är inget jätteproblem med att dom går av, många andra fabrikat som är betydligt skörare. Går nog att få till bra pris om man hittar något?
            Annars ST.CROIX klassat 3oz, valfri serie beroende på vilken aktion man gillar. Legend och pmojo är mjukare och djupare. Jag gillar Premier bäst. råare mer direkt kontakt.
            Jag tycker du lyckats bra med signaspöt. Det tjocka handtaget framför rullen är klockrent. Fattar inte hur andra kan designa spön med ett handtag stort som en vinkork då det inte har kan användas som ETT HANDTAG. Det enda jag saknar är en sån där metallögla som gör att man kan sätta kroken där, betesring eller vad f*n nu det heter. Hur kommer det sig att det inte finns på detta spö?

            /H

            Kommentera


            • #16
              Hahahaha det första ja tänkte på när ja fick hem mitt spö, sjukt irriterande!!!!
              Snubbla dock över en smart lösning härom dagen när ja satt å slö surfa, en kille som hade borrat ett litet hål i triggern (heter det så?) å wipps så har man bästa betesfästet!!

              Garanterat en grej ja kommer göra på mitt jerkspö då även det saknar metallöglan....

              //Mange

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
                Heltklart intressant men tyvärr är nog inte köpet aktuellt förrän närmare våren. Men väljer jag Signan skickar jag ett PM och ser ifall du har det kvar.

                MrDejefors Angående Grim Reapern har jag ingen uppfattning. Men det vore intressant med synpunkter på hur det passar till det fiske jag tänkt.
                Köp Signat nu, du hittar inget bättre till det fisket i den prisklassen.

                Vet inte varför det inte är någon krokögla på signat? Inget jättejobb att linda på en själv om man saknar det? Jag sätter betet i tumbryggan på rullen.
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

                Kommentera


                • #18
                  DavidLHaha, det är sant!

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                    Köp Signat nu, du hittar inget bättre till det fisket i den prisklassen.

                    Vet inte varför det inte är någon krokögla på signat? Inget jättejobb att linda på en själv om man saknar det? Jag sätter betet i tumbryggan på rullen.
                    Du får ta att göra ett nytt spö, lite kraftigare men annars ganska likt
                    Hade Signat vart lite styvare så hade jag köpt det för ett tag sedan...

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
                      Du får ta att göra ett nytt spö, lite kraftigare men annars ganska likt
                      Hade Signat vart lite styvare så hade jag köpt det för ett tag sedan...
                      Hade spöt varit styvare skulle det inte vara så kul för typ 6 tums shadar och liknade beten. Vill man ha grövre grejer till gummibeten å tailar får man kika på andra grejer. Svårt att ha ett spö till allt.utan att kompromissa.
                      /h

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 301 svar
                      262 673 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 438 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 712 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 322 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X