Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa tafsen till Gös fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

Hej Isjonsson;

"17 gösar över 7 kg varav den största på 11,26 kg" bevisar att du är en helt "outstanding" Göstrollare...
    Personligen är jag nyfiken på hur många av dina 7 kilo+ Gösar som fångats i andra vatten än Ralången...

Själv har jag med blandade resultat och ljusår från dina "Megagösar" både kastat, pimplat och trollat efter Gös i Mälaren, Hjälmaren, Vänern och Östersjön....

Old Firehand
    Leif Engström
    Hej Leif,

Tack! Inte bara göstrollare utan gösmetare också. Alla 17 gösarna över 7 kg är tagna i Ralången.
    Jag har inte för några anteckningar över hur många timmar som jag har lagt ner på detta gösfiske i Ralången, men det är många timmar. Väldigt många timmar! Tur att man var ungkarl vid denna tidpunkt o kunde göra som man ville.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Här några foton på gösar o sista fotot på ett gäng pinnar (gädda under 10 kg) på +7 kg fångade utan tafs under trolling.
      Nr 1 Gös 8 kg Juli -79 på en gammal Bergstedspinnare från Umeå.
      Nr Gös 2 Juli -79 på Rapala 18 cm GFR 7,1 kg
      Nr 3 Gös Juli -79 Rapala GFR el. S minns ej o det syns inte heller på fotot.
      Nr 4 7 gösar fångde i en annan sjö. Ylen no Huskvarna av mig o en fiskekompis. Juli -79
      Nr 5 7 pinnar o den största 6,5 kg i nov --79

Jag anser att tafs förstår vobblerns gång vid trolling efter gös iaf. Iaf dom gamla wiretafsar som fanns att köpa på 60- o 70-tal.
      Gäddorna är inte lika kräsna och det är min erfarenhet.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
        Här några foton på gösar o sista fotot på ett gäng pinnar (gädda under 10 kg) på +7 kg fångade utan tafs under trolling.
        Nr 1 Gös 8 kg Juli -79 på en gammal Bergstedspinnare från Umeå.
        Nr Gös 2 Juli -79 på Rapala 18 cm GFR 7,1 kg
        Nr 3 Gös Juli -79 Rapala GFR el. S minns ej o det syns inte heller på fotot.
        Nr 4 7 gösar fångde i en annan sjö. Ylen no Huskvarna av mig o en fiskekompis. Juli -79
        Nr 5 7 pinnar o den största 6,5 kg i nov --79

:Jag anser att tafs förstår vobblerns gång vid trolling efter gös iaf. Iaf d
        om gamla wiretafsar som fanns att köpa på 60- o 70-tal.
        Gäddorna är inte lika kräsna och det är min erfarenhet.
        Hej Walleye Maistro;

Ja, som på dina två bilder till höger ovan såg det ut på 1970-talet tills vi inom Team Saida började predika Catch & Release....
        På den stora bilden nedan överlevde åtta av de nio Gäddorna och simmade ner i djupet igen efter lyckat återutsättande.
        Den största Gäddan flöt upp till ytan igen efter flera misslyckade försök att rädda henne...
        Nothing is forever!
        Birger Kvarnälv, Carl-Gunnar Höglund och Mikael Hammarstedt (Team Saida) med en monstergädda och åtta andra stora gäddor fångade en junidag utanför Mörkö.
        Old Firehand
        Leif Engström

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Ps. Ursäkta övriga läsare att jag och "Walleye Maistro" gled över från hans monstergösar till Team Saidas Gäddor..Ds.
        Copyright © Leif Engström. Alla rättigheter förbehållna.

[
        TILLBAKA ] [ TRUMMAN SPORTFISKE ]
        Senast ändrad av Old Firehand; 2019-06-09, 11:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Santa, 2006-09-30, 22:05
        174 svar
        69 489 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av Tool, 2011-05-23, 19:30