http://www.fiskesnack.com/forum/show...ight=convector kanske kan va nåt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på räknevärksrullar
Collapse
X
-
-
bättre satsa på riktig kvalitet. Daiwa Sg 47 är helt suveräna. ett tips är att köpa 6st till planerspöna och sedan öka ut på riggspöna om man inte köper alla på en gång. Kostar 995kr st på olssons vid köp av fyra eller fler, visst mycket pengar men är värda sin slant, lönar sej heller inte att importera, det är olssons som gäller
Kommentera
-
det man skulle kunna anmärka på SG47:orna är bromshandtaget som kan fara och ställa om sej lite hur som helst i vågorna om man ställer den löst. Lite bakläxa där faktiskt, måste skruva åt dom rätt tajt för att dom inte ska "skruva upp sej själv" Ska bli intressant se hur ABUS 7000-serie med räkneverk kommer att bli som kommer till hösten (?) Har fiskat en del med 6000-serien och även 7000-serien och tror inte dom spöar Daiwa i finmekaniken
Kommentera
-
För pengarna är den nya serien av Convector inte helt fel Östersjö och vandrare på planerboard då är 45 modellen enligt mitt tycke ett bra val man lär inte bli utan lina iaf rymmer närmare 450m o,46 dock det är inte Shimano i kvaliteten har trots detta inte haft nåt större problem med dem.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Har aldrig haft dom problemen med SG47 men däremot att ringen (ovalen) i linföraren lossnat och blottat en vass kantUrsprungligen postat av jojon80 Visa inläggdet man skulle kunna anmärka på SG47:orna är bromshandtaget som kan fara och ställa om sej lite hur som helst i vågorna om man ställer den löst. Lite bakläxa där faktiskt, måste skruva åt dom rätt tajt för att dom inte ska "skruva upp sej själv" Ska bli intressant se hur ABUS 7000-serie med räkneverk kommer att bli som kommer till hösten (?) Har fiskat en del med 6000-serien och även 7000-serien och tror inte dom spöar Daiwa i finmekaniken
.
En droppe superlim så är det fixat.
Kommentera
-
Såg bara denna i ögonvrån. Lite dyra tyckte jag i förhållande till nypriset. Men har själv ingen så jag vet inte.
Snäjks Tica me d5 års garanti (tror jag) för 595 är ju inget dumt alternativDen gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Om du ställer bromsen på 3-4 kg så borde det inte skruva upp sig av vågorna när du trollar. Däremot har det hänt mig att bromshjulet hakat i spöhållare eller annat (speciellt vid transport) och på så sätt skruvat upp sig en smula.Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggdet man skulle kunna anmärka på SG47:orna är bromshandtaget som kan fara och ställa om sej lite hur som helst i vågorna om man ställer den löst. Lite bakläxa där faktiskt, måste skruva åt dom rätt tajt för att dom inte ska "skruva upp sej själv" Ska bli intressant se hur ABUS 7000-serie med räkneverk kommer att bli som kommer till hösten (?) Har fiskat en del med 6000-serien och även 7000-serien och tror inte dom spöar Daiwa i finmekaniken
Fast man kollar ju ändå bromsarna med jämna mellanrum när man fiskar...?
/Magic
Kommentera
-
Stämmer, svårt att få hem dem fraktade & momsade under tusenlappen. Om man däremot skickar efter lite fler grejer (ex. ett par djupriggar) så sjunker fraktpriset för rullarna och du kan få hem dem för typ 850:-/styck.Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggbättre satsa på riktig kvalitet. Daiwa Sg 47 är helt suveräna. ett tips är att köpa 6st till planerspöna och sedan öka ut på riggspöna om man inte köper alla på en gång. Kostar 995kr st på olssons vid köp av fyra eller fler, visst mycket pengar men är värda sin slant, lönar sej heller inte att importera, det är olssons som gällerJo, det var dyrt. Beroende på skick ska man väl inte betala mer än 6-700 för begagnade.Ursprungligen postat av Uttern_ Visa inläggSåg bara denna i ögonvrån. Lite dyra tyckte jag i förhållande till nypriset. Men har själv ingen så jag vet inte.
/Magic
Kommentera

Kommentera