Motorljud stör fisket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorljud stör fisket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Motorljud stör fisket?

    Har en honda 2hp som jag använder som trollingmotor. Problemet med motorn är att den låter något förjävligt =P Inget fel eller så på den men det är minst sagt ingen tyst sak. Vad jag undrar är om någon har någon erfarenhet kring om motorljudet stör fisket??

  • #2
    Gösen brukar dras till motorljud. Den kan man fånga bara några meter från propellersprutet

    Kommentera


    • #3
      Kan säkert spela roll från sjö till sjö. Jag har inte märkt någon större skillnad på elmotor eller bensinarn. Har ibland med mig alla 4 barn varav en 4 åring som hoppar runt och leker rövare. Det funkar det med (bara man räknar till 10 ibland). Däremot har jag märkt en förbättring när jag fiskar med sidoparavaner.

      Kommentera


      • #4
        Det är klart den störs lite men när jag var ute med pappa förra tisdagen jag har en 50hk mercury och den går ju inte jätte tyst så åkte vi in vid vassen men när vi va i vassen så hoppade det fiskar och lekte fast motorn var igång men sen när det började åska så var då helt borta men jag tror dom störs lite
        Min blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet

        Kommentera


        • #5
          Okej tack för svaren! Motorn är nämligen luftkyld så den låter ju så sjukligt mycket men det borde väll vara lugnt så länge man kör med paravaner. Är helt ny på trollingfisket så försöker eliminera alla osäkerhetsfaktorer =)

          Kommentera


          • #6
            Jag har oxå märkt att sido paravaner gör att man får mer fisk! ( trollar med elmotor)

            Kommentera


            • #7
              Har kört något hundratal timmar med paravaner och fått en fisk. Under tiden har jag fått en hel drös på både bonnatrolling och pulkatrolling i samma sjö. Därför föredrar jag pulkor då man dessutom slipper paravanen på linan. Men det kan ju vara ett resultat av tro också då jag aldrig riktigt trott på paravaner. Tycker de är omständiga att få på och av linan.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
                Har kört något hundratal timmar med paravaner och fått en fisk. Under tiden har jag fått en hel drös på både bonnatrolling och pulkatrolling i samma sjö. Därför föredrar jag pulkor då man dessutom slipper paravanen på linan. Men det kan ju vara ett resultat av tro också då jag aldrig riktigt trott på paravaner. Tycker de är omständiga att få på och av linan.
                Säger bara Church Tackle paravan till dig.

                Jag har moddat mina med scotty minigrip längst fram dock men fasen vad snabbt man plockar av och på dessa.
                Skitfiske då!!!

                Kommentera


                • #9
                  Har kört med scotty mini powergrip både fram och bak på mina great white kopior. Men tycker ändå det är meckigt jämfört med pulkor. Med beteshake bak ligger de ljusår efter.

                  Kommentera


                  • #10
                    Enda fördelen som jag ser det är att man inte behöver flytta ut betet närmast båten eller veva in utlösaren till båten om man vill köra samma uppsättningen igen. Men det tar ju ett par sekunder och den utlösaren är redo för betet du just släppte ut.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sigtunafiskarn, 2012-07-25, 12:04
                    125 svar
                    19 692 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av profilnamnet, 2023-06-05, 10:47
                    3 svar
                    232 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg profilnamnet  
                    Startad av kajakmannen, 2023-09-18, 21:46
                    7 svar
                    536 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av petterg, 2023-10-11, 17:17
                    7 svar
                    208 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg tre S
                    av tre S
                     
                    Arbetar...
                    X