Trollingspö för gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingspö för gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Peter;

    Mina gula, dubbelbyggda ser ut som på bilden... Det är de svarta, trippelbyggda som har genomskinlig glasfibertopp.

    Priserna på de gula Shakespeare bwd220080, 8-fots trollingspöna är otroligt bra!! Köp dem parvis. Själv äger jag 6 par, dv 12 st köpta av Matti på OPM och de har fungerat perfekt sedan år 1994....

    Old Firehand
    www.trumman.com
    Grymt stort tack för snabbt och bra svar!!! Låter ju definitivt som jag kommer få lov att skaffa just ett sånt här spö då, dock blir det bara ett spö tror jag då budgeten redan är lite väl ansträngd vad gäller årets fiske... samt så har jag ju (trots snart 34år gammal) ingen egen båt och de gånger jag är ute med båt så blir det enkelt bonnatrollande, så, ett spö i taget är det som gäller för mig ändå så... visserligen hade det ju varit fint att äga två om dom är trevliga så man har "utifall att" liksom... får se...





    MEN!!! har en till fråga, om det är OK, har du (eller någon annan) någon uppfattning om dessa spön???
    https://www.xxl.se/shakespear-ugly-s...124330_1_style

    eller är det helt enkelt "samma" som Tiger Gold bara att dom "råkat" kalla dom "tuff" (eller att ugly stik bytt namn på dom?) ???
    kunde inte efter en massa googling (samt kikat igenom ugly stiks väldigt dåliga hemsida) hitta nån direkt info om nåt spö som heter "gold tuff" så vänder mig till experterna hära, nån kanske vet?

    Mvh
    /peter


    EDIT: verkar som min fråga var meningslös, om jag fattat det rätt nu så verkar "gold tuff" vara typ samma som "gold tiger" bara nyare/uppdaterad (på ett eller annat vis).
    Senast ändrad av Gädd-jos; 2016-10-11, 10:38.
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
      Grymt stort tack för snabbt och bra svar!!! Låter ju definitivt som jag kommer få lov att skaffa just ett sånt här spö då, dock blir det bara ett spö tror jag då budgeten redan är lite väl ansträngd vad gäller årets fiske... samt så har jag ju (trots snart 34år gammal) ingen egen båt och de gånger jag är ute med båt så blir det enkelt bonnatrollande, så, ett spö i taget är det som gäller för mig ändå så... visserligen hade det ju varit fint att äga två om dom är trevliga så man har "utifall att" liksom... får se...





      MEN!!! har en till fråga, om det är OK, har du (eller någon annan) någon uppfattning om dessa spön???
      https://www.xxl.se/shakespear-ugly-s...124330_1_style

      eller är det helt enkelt "samma" som Tiger Gold bara att dom "råkat" kalla dom "tuff" (eller att ugly stik bytt namn på dom?) ???
      kunde inte efter en massa googling (samt kikat igenom ugly stiks väldigt dåliga hemsida) hitta nån direkt info om nåt spö som heter "gold tuff" så vänder mig till experterna hära, nån kanske vet?

      Mvh
      /peter



      EDIT: verkar som min fråga var meningslös, om jag fattat det rätt nu så verkar "gold tuff" vara typ samma som "gold tiger" bara nyare/uppdaterad (på ett eller annat vis).
      Hej Peter;

      Ordet "tuff" är ett vanligt svenskt uttryck troligtvis hämtat från det engelska ordet "tough" (envis, svår, styv)...

      Happy Angler, som säljer spöna, vet nog bättre än jag vilka Shakespeare trollingspön som utgår och vilka nya som presenteras nästa år....

      Old Firehand

      www.trumman.com

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Peter;

        Ordet "tuff" är ett vanligt svenskt uttryck troligtvis hämtat från det engelska ordet "tough" (envis, svår, styv)...

        Happy Angler, som säljer spöna, vet nog bättre än jag vilka Shakespeare trollingspön som utgår och vilka nya som presenteras nästa år....

        Old Firehand

        www.trumman.com
        Ah, jo så är det nog.
        Ber om ursäkt för de våldsamma mängderna med frågor och tackar så mycket för alla väldigt bra svaren du bjudit på!
        Stort tack!!!

        Mvh
        /peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #24
          Blev tyvärr inget trollingspö denna säsongen, det gula spöet från happy angler hade tyvärr inte de spöringarna (de gamla solida) som det såg ut som på deras bild utan hade nu de nyare svarta spöringarna med silvrig insert.
          Då jag hört att dom är lite sådär vad gäller kallt väder och stryktålighet så valde jag att pausa inköp av trollingspö... får hålla utkik efter nåt bra beggat inför nästa säsong!!!
          Ingen panik ändå, inte så länge kvar innan den äckliga isen tyvärr kommer vara hära, mitt kära Okuma-spö får helt enkelt hålla till godo och ta allt stryk som både trolling och spinnspö... på gott och ont... men, fördelen är väl att man kan ha tur och antingen hitta nåt beggat kul eller nån super-rea inför vintern?

          Stort tack för alla svaren däremot, kunskapen som bjudits på i den här tråden bär jag med mig till det stundande inköpet bara!

          Mvh
          /peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera


          • #25
            http://www.ofc.nu/fiskeutrustning/sg...c-rekomenderas

            Mkt smäcker klinga och skönt med orange topp när mörkret smyger på!

            Kommentera


            • #26
              Jag kör med sg Baltic salmon 8 fot. Väldigt lätta och prisvärda spön för trolling. Plus i kanten att de har signalröda spötoppar!
              www.kamikazefishing.blogspot.com

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
              0 svar
              118 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Båtskär  
              Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
              0 svar
              99 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av vanfossen, Idag, 11:52
              0 svar
              26 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg vanfossen  
              Arbetar...
              X