Minnkota 50lb gå saktare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minnkota 50lb gå saktare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Om du ska flötestrolla kan du väl lika bra backa? Problem solved
    Skämt åsido, skulle vara intressant att höra mer från ts. Jag tror som anteman att det är ngt knas med motorn.

    Kommentera


    • #12
      Eknkelt och billigt är PWN.
      Läs Minkota effekt besparningarna
      https://www.aliexpress.com/wholesale...Id=32821062042

      Kommentera


      • #13
        Ja kan vara knas även om TS inte sagt så mycket... PWN kan vara lösningen enligt bbenderman men hur begriper jag inte av den länken... var sätter man den, hur kopplas den in och...

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av bbenderman Visa inlägg
          Eknkelt och billigt är PWN
          Jaha, PWN är ett enkelt sätt??? I min värld är "ett enkelt sätt" att bromsa med en hink/kasse, men vi är ju olika.....
          Visst fn är det en materialsport!

          Kommentera


          • #15
            Fastnade lite vid kommentaren att det är helt förkastligt att bromsa en elmotor med drivankare t.ex. Om det knäcker motorn kanske man inte borde köra i motvind med en elmotor heller? Eller om man har en tungdriven båt, mkt packning o.s.v. Skulle vara intressant med någon form av förklaring där med.

            Kommentera


            • #16
              Förklarar enkelt hur du ska koppla in den.
              +- från batteri
              +- motorn har nu en variabel fartkontroll med hjälp av potensiometer (steglös fart)
              Montera Pwn i en låda sedan montera potensiometer var du vill.
              Nu testade jag detta men tyckte extre lådan var onödig!
              och undrade varför ingen placerat den intu motorn?
              Och original vredgas.
              Frågade lite i USA varför de väljer en låda före motorn?
              Minkota valde senare exakt samma lösning som jag.
              Helt otroligt.
              hur ha kunde de komma fram med exakt samma lösning .

              Läs sedan på Minkota HomePage vilka vinster du gör förbrukning
              jämnare farter
              Lägger ut några bilder på hur jag löste det
              Drar du en hink måste du själv förstå att motor drar mera ström och du kan lägga mindre tid på vattnet.

              Tråd hur jag löst det https://www.fiskesnack.com/forum/sho...-motorer/page2
              Senast ändrad av bbenderman; 2018-09-04, 14:58.

              Kommentera


              • #17
                Ok, att motorn drar mer ström om man samtidigt bromsar med drivankare förstår nog alla, men du skrev "får man aldrig göra...", det lät då jag läste det som att det på något sätt skulle skada motorn. Skönt att det inte var så du menade

                Kommentera


                • #18
                  Sorry för sent svar , har inte var inne här på ett tag, har inte provat något än, elmotorn va helt ny när ja fick den, kan ju självklart va fel på den ändå.
                  Får väll beställa en sån PWN, båten jag har är en lite plasteka så kanske är för stark motor för själva båten?

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Cocosone Visa inlägg
                    Sorry för sent svar , har inte var inne här på ett tag, har inte provat något än, elmotorn va helt ny när ja fick den, kan ju självklart va fel på den ändå.
                    Får väll beställa en sån PWN, båten jag har är en lite plasteka så kanske är för stark motor för själva båten?
                    Hej!

                    Nej köp ingen PWN till att börja med. hade jag varit du hade jag börjat med två leksakhinkar, en på var sida om båten. Betydligt billigare än att dra igång med en massa elektronik! Tänk på att du måste experimentera lite med placeringen av hinkarna för att få båten att gå stabilt.

                    Vad gäller förbrukningen som det pratats om i tråden här ovan är det ju inget du behöver oroa dig för i och med att du kör på läge 1 på motorn, du ska ju bara bromsa så mycket att du fortfarande kan köra på det läget! Atta bara behöva köra på läge 1 då du flötestrollar är ju GULD då batteriet kommer hålla länge!

                    Har själv fiskat med en Minnkota Endura 50lb från en mindre eka men inte riktigt upplevt det du skriver, räcker med att det fläktar lite så får man gasa

                    Börja med lite hinkar, det hade i alla fall jag gjort. Det låter dock lite overkligt att den skulle gå så snabbt som du beskriver så kanske att den är defekt!

                    Lycka till!
                    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

                    Kommentera


                    • #20
                      Hur fort går den om du kör på högre läge än 1?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
                      0 svar
                      115 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Båtskär  
                      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
                      0 svar
                      91 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Arbetar...
                      X