Spöhållare till grabbräcke? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållare till grabbräcke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

    Ett par såna har jag liggandes som jag inte använder. Följde med en båt jag köpte.
    Ser då lika ut.
    Intresserad?

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Kollade upp även dem 2017 men betyg från "hyfsat till mest riktigt dåligt" om jag minns rätt gjorde att jag avstod.

      Annars har sett och läst om att Down East Salty (bl a med rail mount) körs till Muskie. Har själv en eller två med dubbla tvingar för relingsmontage men knappt använda, tänkta till extrabåten och var tusan de ligger minns jag inte... De verkar hållbara men sliter nog på rullfästet/korken har jag förstått.

      Kommentera


      • #13
        Scotty Striker. Bra kvalitet, hållbara och nästan de enda där du kan lita på att det håller spöt om det skulle bli tvärstumt. Har använt dem i 13 år och är fortfarande lika nöjd.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
          Scotty Striker. Bra kvalitet, hållbara och nästan de enda där du kan lita på att det håller spöt om det skulle bli tvärstumt. Har använt dem i 13 år och är fortfarande lika nöjd.
          De funkar bra och är hållbara men är enligt mig inte riktigt på samma tekniska nivå som Folbes

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            Jag har testat denna lite på kajaken men där kände jag att den var för stor. Den kändes dock stabil och verkar vara en bra produkt.
            Jag kör idag med 4 st http://www.ram-mount.se/activity/fis.../ram-117u.html som i mitt tycke är riktigt bra, väldigt enkel att hantera. Har även en http://www.ram-mount.se/activity/fis...p-390-rbu.html för ren avlastning av spöet när man hanterar fångst eller annat där man smidigt behöver lägga undan spöet.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Janoz Visa inlägg

              Jag har testat denna lite på kajaken men där kände jag att den var för stor. Den kändes dock stabil och verkar vara en bra produkt.
              Jag kör idag med 4 st http://www.ram-mount.se/activity/fis.../ram-117u.html som i mitt tycke är riktigt bra, väldigt enkel att hantera. Har även en http://www.ram-mount.se/activity/fis...p-390-rbu.html för ren avlastning av spöet när man hanterar fångst eller annat där man smidigt behöver lägga undan spöet.
              RAM 2000 spöhållare hade jag i min gamla båt. Smidiga.

              Kommentera


              • #17
                Lite uppdatering! Efter kollat upp noggrant så kommer valet falla på folbe jr som anteman tipsade om. Verkar bra och riktigt smidiga. Kommer beställa dem inom kort.

                Kommentera


                • #18
                  Det är ju typiskt att man hittat en produkt som jag inser passar riktigt bra . Folbe jr har jag bestämt att jag ska ha. Men det verkar stört omöjligt att köpa dem. Behöver ju rail mount fästet också för kunna fästa på grabbräcket. Hittar ingenstans där de både har spöhållaren och fästet. Och sen kan skicka till Sverige.
                  Försökte beställa direkt från folbe. Gick inte. De hänvisade mig till Amazon. Men där finns inte fästet.
                  Finns på eBay. Men priset är högre och frakten på två spöhållare och fästen blev helt galet högt. Fast det var samma säljare.
                  Mejlat folbe och hört om inte de kunde lösa det så jag kunde köpa direkt från dem. De skulle kolla upp, men sen har jag inte hört något mer. Heller inte svarat på mejl när jag frågat hur det går.
                  Är det någon som vet en butik som säljer dem och skickar utanför usa?

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                    Söker tips på riktigt bra spöhållare som man kan montera direkt på grabbräcket. Köpt ny båt och vill inte behöva skruva i den utan tänkte använda grabbräcken istället.
                    Kör enklare "bonna" trolling med mina vanliga spön så de bör vara anpassade för det.
                    Har ni tips på riktigt bra kvalitets spöhållare så vore jag tacksam.
                    Import är inga problem om det behövs.
                    Hej Engqvist;

                    SCOTTY tillverkar mycket fina spöhållare i olika modeller...

                    SCOTTY Spöhållare var EL-GE Sportfiske AB generalagent i Sverige för.
                    Hur det är idag vet jag inte...
                    Lars-Gunnar Hansson som ägde EL-GE Sportfiske AB i Göteborg var en av mina, dvs LEF Sport & Marinprodukter AB´s största kunder så länge han levde. Tyvärr dog han alldeles för ung.

                    Lars-Gunnars son Stefan Hansson tog över företaget efter faderns bortgång...

                    Olssons Fiske i Tibro har SCOTTY spöhållare på lager i olika modeller, vilka du kan se här..https://www.olssonsfiske.se/fiskemet...hallare/scotty ...

                    SCOTTY har även en spöhållare som du kan montera direkt på räcket som du ser på bilden här..
                    Scotty Spöhållare för bom 358


                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2020-09-04, 06:35.

                    Kommentera


                    • #20
                      Vad tråkigt att de inte svarar, vill minns att jag köpte mina direkt från Folbe. Scotty i bild ovan är inte alls samma typ av spöhållare men deras modell Orca är mer som Folbe om än ej med riktigt samma fina omdömen.

                      Mejla Folbe och fråga om de kan hjälpa dig eller om du borde vända dig till Scotty i stället... vet inte om du behöver hela railmountfästet, kan räcka med en halva till:
                      Click image for larger version  Name:	Screenshot_20200225-015835_Chrome.jpg Views:	0 Size:	329,5 KB ID:	2538756

                      Mot denna:

                      Click image for larger version  Name:	Screenshot_20200225-015815_Chrome.jpg Views:	0 Size:	346,6 KB ID:	2538757

                      hör med dem? https://www.nwtltdshop.com/advanced_...yword=Folbe+jr

                      dock aldrig köpt eller läst ngt om dem.
                      Senast ändrad av anteman; 2020-03-06, 19:50.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
                      0 svar
                      115 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Båtskär  
                      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
                      0 svar
                      91 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Arbetar...
                      X