Spöhållare till grabbräcke? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållare till grabbräcke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Nu äntligen fick jag svar från folbe. Och en beställning är gjord. Inte snabbt, inte smidigt och sannerligen inte billigt.
    men ruskigt bra verkar de vara.

    Kommentera


    • #22
      Bra att de svarade! De var/är inte billiga och jag behövde dessutom fyra "Alumatrac clamp" då jag saknar rails, då för säkert 350kr per styck... idag 449!! (löjligt pris för en plastklämma egentligen, jag hoppas att det går ned med 3D printers snart...!)

      Men jag är nöjd med Folbe och om jag inte plötsligt och veckovis får en massa tunga trollinggäddor och "karatehugg" så hoppas jag de håller bortom min pension...eller längre? Så resonerade jag isf, jag köper dem EN gång...

      Kommentera


      • #23
        En liten uppdatering. Gjorde ju en beställning på 2st folbe jr. Testade dem och de är verkligen helt suveräna. Har blivit ytterligare en beställning och denna gång ville en kompis ha till sin båt också. Så nu har jag sammanlagt 4st och fler spöhållare vill jag inte ha.
        Måste tacka anteman för tipset om folbe. De är relativt små och smidiga och tar inte mycket plats, riktigt robusta och funktionen är helt fantastisk.
        kan verkligen rekommendera dem.

        Kommentera


        • #24

          Kommentera


          • #25
            Kul att du e nöjd, att mitt tips föll väl ut även för dig! Väldigt nöjd jag också som sagt och 4 st räcker även för mitt trollingfiske. Jag har de korta förhöjningspinnarna på mina men jag ser att du slapp dem med dina lite högre rails, de ger lagom höjd ändå.
            Skitfiske!

            Ps. Kanske ska du dock vända på spöhållarna 180 grader och vinkla om dem för bästa säkerhet med den "stationära" sidan med vredet åt aktern så att den öppnar uppåt åt fören, dvs i mothuggsriktningen, som på denna dåliga bild.


            Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200617-012227_Gallery.jpg
Views:	514
Size:	915,5 KB
ID:	2551966
            Bifogade filer
            Senast ändrad av anteman; 2020-06-17, 00:37.

            Kommentera


            • #26
              Tror på den här spöhållaren https://m.youtube.com/watch?v=D4dveDwxD3w

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Pellepulare Visa inlägg
                Tror på den här spöhållaren https://m.youtube.com/watch?v=D4dveDwxD3w
                Fungerar säkert kanon. Men har man inte riktiga trollingspön så vet i sjutton?
                kört med folbe sen i våras. Och de är helt fantastiska.

                Kommentera


                • #28
                  Vad är det för fel på vanliga wiggler för 100kr styck? Kommer med olika fästen, infällt, utanpåliggande och för grabbräcken. Har kört med sådana i 20år nu. Enkla o vrida in, vinkla upp o ner. Har säkert kört med dom i närmare 1000timmar totalt till enklare trolling.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Micke-71 Visa inlägg
                    Vad är det för fel på vanliga wiggler för 100kr styck? Kommer med olika fästen, infällt, utanpåliggande och för grabbräcken. Har kört med sådana i 20år nu. Enkla o vrida in, vinkla upp o ner. Har säkert kört med dom i närmare 1000timmar totalt till enklare trolling.
                    Inget fel alls. Lika lite som det var på alla plastekor man hade liggande vid olika sjöar. De fyllde sitt jobb alldeles utmärkt. Men det blev både bekvämare och smidigare med en lite större trailer båt.
                    mina dyra folbe spöhållare ger inte mer fisk men faktiskt smidiga och bra.

                    Kommentera


                    • #30
                      Håller med engqvist, Wiggler funkar fast nog sjutton känns de tunna, "smäckiga", Rapala, Scotty m fl är bättre men Folbe Jr är bäst för mitt fiske, överlägset funktionella, smidiga och stabila, typ 2 flaskor billig whisky (slut på nån månad) eller 3-4 wobbler å du har en spöhållare för livet.. inte dyrt i längden.
                      Senast ändrad av anteman; 2020-09-04, 01:07.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
                      0 svar
                      115 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Båtskär  
                      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
                      0 svar
                      91 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Arbetar...
                      X