Westin Jätte - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Jätte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Westin Jätte

    Sökte om det fanns nån tråd om Westin Jätte på forumet men det blev 0 träffar så startar en ny tråd.

    Mina Westin Jättar 23cm börjar bli lite väl slitna så jag har börjat sondera terrängen för nya. Det som slår mig är att utbudet är väldigt skralt. T.ex. Söder sportfiske, sveriges mest välsorterade sportfiskebutik, har bara 4 färger och endast ett fåtal av varje. Totalt har dom 12 st Westin Jätte på lager! Trenden är liknande hos många webbutiker, många färger är slut och endast ett fåtal på lager. När jag tänker efter är det samma visa hos den lokala butiken, där är det inte påfyllt på minst ett år.

    Börjar bli orolig att tillverkningen av Westin Jätte 23 cm har upphört eller liknande. Nån som vet mer eller har upplevt samma? Nån som vet en webbutik med bra utbud?

  • #2
    Kan bara instämma, väldigt dåligt utbud!

    Kommentera


    • #3
      Vill inte vara spydig på något sätt men jag googlade och tänkte vara spydig...

      Men jag hittade dessa: https://www.fiske.se/j%C3%A4tte-230-...SABEgJgSfD_BwE

      Kan ju inte säga om det är någon du vill ha, men ändå. Fiske.se är trevliga, snabba och bra att ha och göra med

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
        Sökte om det fanns nån tråd om Westin Jätte på forumet men det blev 0 träffar så startar en ny tråd.

        Mina Westin Jättar 23cm börjar bli lite väl slitna så jag har börjat sondera terrängen för nya. Det som slår mig är att utbudet är väldigt skralt. T.ex. Söder sportfiske, sveriges mest välsorterade sportfiskebutik, har bara 4 färger och endast ett fåtal av varje. Totalt har dom 12 st Westin Jätte på lager! Trenden är liknande hos många webbutiker, många färger är slut och endast ett fåtal på lager. När jag tänker efter är det samma visa hos den lokala butiken, där är det inte påfyllt på minst ett år.

        Börjar bli orolig att tillverkningen av Westin Jätte 23 cm har upphört eller liknande. Nån som vet mer eller har upplevt samma? Nån som vet en webbutik med bra utbud?
        --------------------------------------------

        Hej Grejo;

        Samma problem att hitta Westins Jätte hade jag våren 1977...
        Då tog jag kontakt med Ingvar Westin i Skutskär och köpte en kartong 23 cm Westins Jätte av honom..
        När de tog slut köpte jag 23 cm Westins Jätte av en av LEF Sport & Marinprodukter AB:s trevligaste återförsäljare Wollmar Nilsson, Wollmars Sportfiske i Borås..
        Krokarna ville inte sitta kvar på de gamla Westins Jättarna eftersom skruvöglorna under buken och stjärtöglan lossnade...

        Då hjälpte mig Mikael Hammarstedt på bilden här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_26.htm och Carl Gunnar Höglund på bilden här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_17.htm i "Team Saida" att såga isär Westins Jättarna och förse dem med genomgående tackel av rostfri ståltråd (cykelekrar)..

        http://www.trumman.com/fisketips.htm

        Memories..
        Old Firehand
        Leif Engström
        Senast ändrad av Old Firehand; 2020-09-29, 12:48.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
          Vill inte vara spydig på något sätt men jag googlade och tänkte vara spydig...

          Men jag hittade dessa: https://www.fiske.se/j%C3%A4tte-230-...SABEgJgSfD_BwE

          Kan ju inte säga om det är någon du vill ha, men ändå. Fiske.se är trevliga, snabba och bra att ha och göra med
          Precis vad jag menar, du har fattat. Fiske.se har bara 5 färger och bara ett fåtal av varje.

          Skulle vara intressant att veta varför Westin Jätte lagret verkar sina hos samtliga butiker. Problem med produktionen? Bör man bli orolig?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg

            Precis vad jag menar, du har fattat. Fiske.se har bara 5 färger och bara ett fåtal av varje.

            Skulle vara intressant att veta varför Westin Jätte lagret verkar sina hos samtliga butiker. Problem med produktionen? Bör man bli orolig?
            Kolla Böjda Spön...

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg

              Precis vad jag menar, du har fattat. Fiske.se har bara 5 färger och bara ett fåtal av varje.

              Skulle vara intressant att veta varför Westin Jätte lagret verkar sina hos samtliga butiker. Problem med produktionen? Bör man bli orolig?
              ------------------------------------------------------------------

              Hej Grejo;

              Köp de Westins Jätte som Fiske.se har kvar och måla sedan om dem i de färger du vet att den Stora Gäddan hugger på... Troligtvis kan du få ett bra pris också...
              På den tiden jag köpte Westins Jätte av Ingvar Westin i Skutskär betalde jag nio kronor per wobbler...
              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm

              Ps. Om du inte får några 12 kilo+ Gäddor på dina Westins Jätte kan du testa att fiska med Swim Whizz 712 och 764, wobbler som jag fångat många monstergäddor på.. https://butik.fiskejournalen.se/swim..._BwE#226=10972 Ds.

              Kommentera


              • #8
                Click image for larger version

Name:	4FA77B1A-5231-49A9-ACE0-28E6A5B6A4C5.png
Views:	592
Size:	138,9 KB
ID:	2560632 Meja å fråga
                info@fairpointoutdoors.dk eller ovan.

                Kommentera


                • #9
                  Var inne i butiken och prata med grabbarna på söders idag. Det är Corona relaterat, det är svårt att få tag i olika saker i år och samtidig som outdoor saker säljer som smör under pandemin.

                  Kommentera


                  • #10
                    Tack för alla svar, nu har vi lite mer klarhet i frågan.

                    Jag kollade också på Westins hemsida och där finns Westin Jätte bara i 7 färger så man får anta att det bara är dessa som tillverkas för 2020. Lite synd. Saknar många heta färger som jag har haft bra fiske på, t.ex. röd/vit, blå rygg (finns ingen med blått alls i 2020 sortimentet), wow perch, ålandsfärgen. Hoppas det blir lite bredare färgsortiment när dom väl kommer igång med produktionen/leveranserna igen.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
                    0 svar
                    115 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Båtskär  
                    Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
                    0 svar
                    91 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Arbetar...
                    X