Gör ett försök att återuppliva en gammal tråd.
Likt TS har jag samma problem med att förstå hur dessa spöhållare ska kunna gå att fästa utan att skruva igenom relingen? Och ja, jag har läst tråden, tittat på bilderna samt stått ute vid båten och vridit och vänt på spöhållarna i ett försök att förstå hur dessa skulle kunna gå att "tvinga" fast utan att först göra hål i relingen.
Kan någon ge tydlighet i detta vore jag oerhört tacksam!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Oskwig Pike spöhållare
Collapse
X
-
Fästet på dom spöhållarna är just såna, bara skruva bort, sen trycka dit fästet och sen skruva tillbaka. Lite som ett portabelt givarfäste. Men det är inte alltid det skriker ut exakt hur det ska sitta. Hoppas TS hittar vägen så det funkar för dig. Och ta en öl så kanske det tillkommer en extra väg :-)Ursprungligen postat av anteman Visa inläggOk, fattar, ett slags utvändig tvingfäste alltså, hoppas TS har ett fäste av den typen.
Öl lät ju gott, blir nog en sån strax :-)
Lämna en kommentar:
-
Ok, fattar, ett slags utvändig tvingfäste alltså, hoppas TS har ett fäste av den typen.
Öl lät ju gott, blir nog en sån strax :-)
Lämna en kommentar:
-
Du öppnar skruvarna på fästet och trycker på och skruvar dit den så det biter på kanten utanför relingen. Jag är inte en pedagog så jag vet inte hur jag kan säga det utan att visa. Och det är första dagen på semester och ex antal öl är intagna.Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Bilden säger för lite för mig, är det där en installation utan ingrepp som TS söker eller ngt annat?
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Bilden säger för lite för mig, är det där en installation utan ingrepp som TS söker eller ngt annat?Ursprungligen postat av shove82 Visa inläggDen sitter fäst under och utanför så att säga. Öppna upp fästet och tryck på dom utifrån. Hoppas bilden hjälper till.
Lämna en kommentar:
-
-
Har du rör/grabbräcke så kan du montera utan ingrepp, de flesta andra spöhållare kräver ingrepp/skruv om de inte har tvingfäste. Vill du toppmontera så krävs nog ett annat fäste, vilket blir en fast installation även det. Men bra tips att prata med båtleverantör.
Synd att Oskwig inte monterade en t-spårsskena längs relingen som t ex Tracker med fler men säkert en kostnadsfråga.
T-spårsskena kan man naturligtvis köpa själv men och montera fast utan att det stör s a s men det kostar lite mer. I bild har de monterat med vanlig mutter jag hade mycket hellre valt vingmutter eller liknande för snabbare justering/demontering. Finns mkt tillbehör till t-spår, googla
Senast ändrad av anteman; 2022-07-09, 16:53.
Lämna en kommentar:
-
Oskwig Pike spöhållare
Hej!
Kan någon hjälpa mig förstå hur mina spöhållare ska monteras? Oskwig Pike är båten, och medföljer gör ett par spöhållare. Vad min hjärna förstår så behöver jag borra och sätta genomgående, men ska de inte gå att montera utan ingrepp? Är ju ingen rörreling att montera på…
Tack på förhand!1 FotoTaggar: Ingen
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
732 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg