Pimpla eller ismeta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpla eller ismeta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Sebbe Svensson Visa inlägg
    Okej lägger du bara i den i vattnet då? Eller ska man ha någonting i den innan man lägger i den? typ havre eller liknande
    http://www.youtube.com/watch?v=SmmZZtVsTN8 Finns ett bra recept. Tänk även på att du inte får lägga mörtstugor var du vill. Du måste ha vattenägarens tillstånd eller äga sjön själv.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
      http://www.youtube.com/watch?v=SmmZZtVsTN8 Finns ett bra recept. Tänk även på att du inte får lägga mörtstugor var du vill. Du måste ha vattenägarens tillstånd eller äga sjön själv.
      eller att det står på fiskekortet att du får lägga en...
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #23
        Ska med satsa lite på isfiske efter gädda iår, köpte fempack wiggler medium o trepack strong. Till dessa spå köpte jag ett par trollingrullar+att jag hade ett par. Till spöhållare ska jag köra limklämmer med buntband till vippan. Har metat upp mört nu i höst som ligger i frysen som jag ska börja med, tänkte jag kunde pimpla efter alla spö var upptacklade o byta den döde mörten mot levande borre efterhand. Ingen expert men så ser min plan ut för vinterns isfiske.

        Kommentera


        • #24
          Låter rätt bra Marcus. Ja min kompis farmor bor vid en liten sjö där det finns monster abborar/gäddor, och när vi metat har vi fått en del mört också. Så tänkte köpa mig 2 mörtstugor och lägga dem där. Förresten, äter abborar mört? För isåfall så är det ju stor chans att man får abborrar när man anglar också. Har fått en på 1,4kg där när vi trollade.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Sebbe Svensson Visa inlägg
            Låter rätt bra Marcus. Ja min kompis farmor bor vid en liten sjö där det finns monster abborar/gäddor, och när vi metat har vi fått en del mört också. Så tänkte köpa mig 2 mörtstugor och lägga dem där. Förresten, äter abborar mört? För isåfall så är det ju stor chans att man får abborrar när man anglar också. Har fått en på 1,4kg där när vi trollade.
            Ja det gör dom och det händer att man får borre på ismete. Generellt är det dock mkt svårare att få borre på ismete då de spottar snabbt och kräver snabba mothugg. Om man har "problem" med att man får hugg på ett spö flera gånger men att man inte kan kroka så kan man kika på fisken efter ledtrådar. Om betesfisken är fjällad men saknar bitmärken är det med största sannolikhet borre som tagit och spottat betet. Är det 2 rejäla bitsår tvärs över fisken kan det vara gös om det finns det i vattnet. En gädda lämnar ofta flera bitbärken och kan trasa sönder betesfiskarna rätt så rejält.

            Kommentera


            • #26
              Okej, det blir nog att testa där sen när isen väl börjar komma.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
              0 svar
              142 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Najad
              av Najad
               
              Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
              0 svar
              63 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Moddifier  
              Arbetar...
              X