Visa upp eran pimpel-pulka! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp eran pimpel-pulka! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Visa upp eran pimpel-pulka! :)

    Nu när pimpelsäsongen är på gång, så tänkte jag pimpla för första gången på kanske 15 år. Har inte pimplat sen jag var liten grabb, då på ett par pimpeltävlingar via farsans jobb, så man kan säga att jag är heelt ny på det här.

    Hursomhelst, vad jag förstått och läst bland annat här på fiskesnack, så verkar en pulka vara hett för ismetet. Men även om jag förmodligen mest kommer pimpla i P&T sjöar istället för ismeta, så tänkte jag att en pulka kan underlätta en del under transporten till och på isen, om inte annat... så jag tänkte presentera min budget-pulka och se om ni andra gjort liknande, samt få lite feedback om det här verkligen duger?

    Nyckelorden är "budget" och "enkelt" här. Vi pratar om att göra det så billigt som möjligt för sig, och istället lägga slantarna på fiskegrejer, balakspirkar, mormyskor mm.. Så här kommer den:

    Click image for larger version

Name:	20121206_193901.jpg
Views:	1
Size:	484,0 KB
ID:	1765385Click image for larger version

Name:	20121206_194001.jpg
Views:	1
Size:	463,3 KB
ID:	1765386

    Ingredienserna är:
    -Svart pulka från Coop för 49kr (måste vara den billigaste pulkan någonsin haha)
    -Fladen spöhållare (tre hållare som egentligen sitter ihop), 99kr.
    -Förvaringslåda från Coop för 89kr eller nåt sånt.

    Skruvade helt enkelt på förvaringslådan i pulkan med några feta skruvar, så den sitter stabilt. Tog isär "tuberna" från spöhållaren och skruvade dit 2 bak och en vinklad fram. Den främre borde kunna funka för att sätta dit när man pimplar och inte orkar hålla i grejerna eller vill fika

    Framme på pulkan finns gott om plats för en väska med inbyggd stol, och sen isborr ovanpå samt eventuellt ekolodet om man blir sugen på ta med det också.

    Enkelare kan det inte bli, men borde väl duga? Visa gärna upp era egna konstruktioner så man får lite inspiration att kanske "uppgradera" kärran med fler detaljer

    Edit: Kan tillägga att pulkan gjorde sitt jobb idag! Funkade perfekt när jag va ute å körde en kortare premiär-pimpeltur i Malmsjön idag.

    Click image for larger version

Name:	20121209_110303.jpg
Views:	1
Size:	346,9 KB
ID:	1765421
    Bifogade filer
    Senast ändrad av GäddMartin; 2012-12-09, 21:41.
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
0 svar
141 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
0 svar
63 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Moddifier  
Arbetar...
X