Ismete på ralången? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete på ralången?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ismete på ralången?

    Jag har läst lite på forumet men hittar inget om något vinterfiske alls på sjön. Så då undrar jag om det är att folk är rädda för att frysa eller om det inte är tillåtet?

  • #2
    På min fiskedagbok finns länk till ett par grabbar som fiskat på Ralången i vinter.
    Leta efter Team Predator under länkar bara

    Kommentera


    • #3
      Det är nog för att Ralången inte är den bästa ismetessjön. Den är långt ifrån känd för sitt gäddfiske och gösen är svår att hitta på vintern eftersom sjön är jämngrund och grund. Enklare att hitta gösen på sommaren då man kan söka igenom ett större område med vobbler. Däremot kan det vara en riktig trevlig pimpelsjö då och då

      Kommentera


      • #4
        Jag o en tidigare kompis medans jag bodde i Aneby har provat på det men utan framgång. Vi borrade upp 4 hål så att det blev nästan 4-kant av hålen. Vi hade 2 spöhållare till varje spö, typ sådana som man har till botten- o ålmete så att linorna kunde löpa fritt ner i hålet ifall det skulle bli napp.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
        0 svar
        145 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Najad
        av Najad
         
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        1 svar
        100 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Moddifier  
        Arbetar...
        X