Tips vart man kan lägga ut mörtstuga utan att den bli bestulen? (I Stockholm) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips vart man kan lägga ut mörtstuga utan att den bli bestulen? (I Stockholm)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips vart man kan lägga ut mörtstuga utan att den bli bestulen? (I Stockholm)

    Hej, Kan någon vänlig ge tips på vart man kan lägga ut en mörtstuga där det finns mört?
    Har tidigare haft i Edsviken i Sollentuna där dom bestulits flera gånger.
    Snälla vart i Stockholm kan jag lägga ut mörtstuga?

    Tacksam för svar.

  • #2
    Det är tyvärr svårt att garantera att den inte blir stulen. Den behöver vara korrekt uppmärkt och ligga på en plats där det är tillåtet. Har du sportfiskekortet? I sådana fall finns info om vilka sjöar du kan lägga den i. Reglerna för de olika sjöarna finns på Sportfiskarnas webbsida www.sportfiskarna.se
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

    Kommentera


    • #3
      Spelar ingen roll vart i Sverige man lägger. Finns alltid någon jä##a idiot som inte förstår skillnaden på ditt och mitt. Mästare tipset är att sänka ner den med en sten i botten och en färgbomb sånär den kommer upp så rycker snöret i stenen loss utlösaren och den jävla tjuven får en färgexplotion över sig. Hade tårgas funnits hade detta varit ännu bättre.

      Kommentera


      • #4
        Min morbror gör så att han sätter ett flöte i linan på mörtstugan, men någon dm under ytan så syns den inte så lätt, men tillräckligt för att man ska hitta den sen igen.

        Kommentera


        • #5
          haha team färgen! Gillar din tanke
          Jag har koll på reglerna gällande mörtstuga.
          Men någon som kan ge tips på någon sjö i närheten som man kan lägga mörtstugan i? Men förstår om man inte vill ge ut sitt hemliga ställe kanske.. Skicka gärna privat meddelande till mig om man inte vill dela?

          Kommentera


          • #6
            Lägg en handgranatattrapp i mörtstugan, sätt upp en åtelkamera, lägg ut på Youtube och länka här.

            Viktigt att använda en attrapp och inte en riktig granat då den senare kan skada folk.

            Gott nytt år.
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Leakim12345 Visa inlägg
              Hej, Kan någon vänlig ge tips på vart man kan lägga ut en mörtstuga där det finns mört?
              Har tidigare haft i Edsviken i Sollentuna där dom bestulits flera gånger.
              Snälla vart i Stockholm kan jag lägga ut mörtstuga?

              Tacksam för svar.
              Hej Viktor!
              Nu vet inte jag vad som gäller i de vatten du fiskat i. Och det är lite oklart om det är mörtsugorna som stjäls eller fångsten som blir bestulen.

              Kan det vara så att dom inte är korrekt märkta med fiske-kortuppgifter och därmed blivit omhändertagna av någon kontrollant. Mörtsugorna går inte under det fria fisket utan kräver ju fiske rätt i dom flesta vatten.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

              Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Leakim12345 Visa inlägg
                Hej, Kan någon vänlig ge tips på vart man kan lägga ut en mörtstuga där det finns mört?
                Har tidigare haft i Edsviken i Sollentuna där dom bestulits flera gånger.
                Snälla vart i Stockholm kan jag lägga ut mörtstuga?

                Tacksam för svar.
                Hej Viktor;

                Förr i tiden när vi på våra arrrendevatten i skärgården angelfiskade Gädda under vintrarna brukade markis Lagergren ..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_15.htm .. och jag ibland ha vår med linfröblandad havregrynsgröt betade mörtstuga under Ulvsundavägsbron i ån från Lillsjön .... Tråkigt nog fick den mörtstugan ganska snabbt egna fötter...

                Ett annat bra ställe att lägga ut mörtstugan var under båtbryggorna nära Nockebybron..


                Nothing is forever!


                Old Firehand

                www.trumman.com
                Senast ändrad av Old Firehand; 2016-01-01, 12:14.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                  Hej Viktor!
                  Nu vet inte jag vad som gäller i de vatten du fiskat i. Och det är lite oklart om det är "mörtsuggorna" som stjäls eller fångsten som blir bestulen.

                  Kan det vara så att dom inte är korrekt märkta med fiske-kortuppgifter och därmed blivit omhändertagna av någon kontrollant. Mörtsugorna går inte under det fria fisket utan kräver ju fiske rätt i dom flesta vatten.
                  Ja, vem vet? Inte du och inte jag som Lisa Ekdahl brukar sjunga...

                  Gott Nytt År!

                  Old Firehand

                  www.trumman.com

                  Kommentera


                  • #10
                    Tack för tipsen!
                    Du har inga ställen där det är lite mindre folk omkring?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    1 svar
                    102 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X