Vilka isar bär i Göteborgs området? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka isar bär i Göteborgs området?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilka isar bär i Göteborgs området?

    Ja som rubriken säger vilka sjöar bär?
    Har tänkt mig ut och pimpla i helgen så tips mottages med tacksamhet.

  • #2
    Hej

    Om du söker upp Stjärnås Sportfiske på facebook så lägger den butiken ut lite is-rapporter. Vet att det var en liten tävling på Prästestjärn igår.
    www.feskebloggen.se
    www.instagram.com/feskebloggen/

    Kommentera


    • #3
      Kroksjön utanför lindome håller.
      Sen även enligt källor Rådasjön men där skulle jag ta det väldigt försiktigt då den är ganska ström
      Tulebosjön håller
      Min fiskeblogg:
      www.marcusfiske.blogspot.se

      Kommentera


      • #4
        Stora Lövsjön håller. Passa er nu också med all den här j-la snön som kommer. Förutom att den ser till att fisket blir helt kass, så blir det också riktigt lurigt att bedöma isarna. Borra om du är det minsta osäker, eller använd ännu hellre en ispik för at kolla isen...Chansa inte, det finns inte så stora abborrar att det är värt att gå igenom isen!

        Kommentera


        • #5
          Precis som Lejestrand säger så var den här snön som kommer det sämsta som kunde hända. I princip skulle jag säga att det finns risk att alla stora sjöar även om istäcket ligger har svaga partier och nu syns det inte. Jag skulle försöka hitta en sjö till vårt KM på söndag men jag avstår i dagsläget att gå ut på de sjöar som jag inte har koll på när isen lade sig. Blåsten som var tidigare gjorde att alla stora sjöar hade svårt att få ihop ett sammanhängande istäcke. Skulle rekomendera att man är minst 2 om man ger sig ut på de snötäckta större sjöarna ha med säkerhetsutrustning bägge två och gå med 10 meters avstånd vilket bör innebära att bara en hinner plurra om isen brister.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
          0 svar
          145 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Najad
          av Najad
           
          Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
          1 svar
          102 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Moddifier  
          Arbetar...
          X