Hur många av er isfiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många av er isfiskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Gillar inte att frysa så jag har vapenvård i väntan på islossning

    Kommentera


    • #12
      Köpa, byta, sälja. Det lindrar min fiske abstinens under skitsidan på året.
      Årets lyckligaste dag är när isen går
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #13
        Jag har inte isfiskat på typ 30 år och då va det abborre, så lite is i göteborgstrakten skulle vara trevligt så att man kan få testa lite isgädda. Skulle oxå vara intressant att låna dykgrejer och en motorsåg för grundlig inspektion utaf favoritgrynnorna i mjörn.

        Kommentera


        • #14
          Pimplade mycket abborre förr och hade några år med ismete efter gädda. Nu har jag blivit bekväm med åren så isfisket blir mest soliga vårvinterdagar när man kan ladda skoterkälken med familj, ved och god mat och ha en trevlig dag på sjön.

          Kommentera


          • #15
            Här i norr lägger isen sig i regel i skarven oktober/november och smälter bort i mitten på maj!! Men på fjällsjöarna kan isen ligga in i juni!! Så lite pimpelfiske brukar man hinna med

            Kommentera


            • #16
              Jag har varit bra sugen på att försöka pimpla lite abborre, köpte ett par billiga pimpelspön, men tänkte vänta med den stora investeringen (isborr) tills det faktiskt blev någon is. Nog tur att jag väntade, för det ser inte ut att bli någon is här i år, det var nog sista chansen nu med lite kyla, men den verkar vara på väg att ta slut nu.
              Så nu är det bara att vänta på att den vanliga säsongen börjar istället.

              Kommentera


              • #17
                Klart man isfiskar!

                Pimpelfiske efter regnbåge o röding är en av mina favoritfisken!
                Ismete efter gädda är också galet kul och framförallt effektivt!

                Kommentera


                • #18
                  Nej. Bor i Göteborg och här regnar det mer än snöar på vintrarna så några hållbara isar har vi sällan.
                  http://enamatorfiskare.blogspot.se
                  Instagram enamatorfiskare

                  Kommentera


                  • #19
                    NEJ!

                    Vintern är bara en transportsträcka till våren! Då pedantputsar man sina multirullar, vaxar det som går att vaxa (förvånansvärt många saker). Laga det som går att laga, byta ut saker samt reka och planera årets satsningar. Tycker det är en bra period för för- och eftertänksamhet.

                    Skitfiske!
                    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

                    Kommentera


                    • #20
                      95% av mina fiskedagar är på vintern. Sommaren är det mest jobb tycker jag. Är det inte på lönejobbet så är det gräsklippning hemma.
                      Har en roddbåt i en sjö ca 15 minuters promenad hemifrån genom skogen. Jag tar mig dit och vänder på båten vår och höst. Men sällan man har tid att ro ut med metspöt och dra nån abborre. Brukar mest bli att man lägger ut en mjärde som man snabbt kan kolla.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                      0 svar
                      142 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      0 svar
                      63 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Moddifier  
                      Arbetar...
                      X