Hur många av er isfiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många av er isfiskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • BrainDisorder
    replied
    Senast jag skrev var 2018 och det blev inget ismete för gädda förrän i år faktiskt. Förra vintern hann jag pimpla en gång men det blev ju knappt is. I år har jag tagit igen det och pimplat en 6-7 pass och ismetet 5 pass tror jag. Dock så har jag haft skrämmande dåligt resultat, ismetet kanske kan skyllas på att jag är nybörjare samt endast har kört med dött bete förutom det jag lyckats pimpla upp på plats. Men pimplingen har också varit tuff, jääääävligt tuff.

    Jag har allt mer under gått från spinnfiske till att meta gädda, det blir mer njutbart på något vis att inte hela tiden behöva kasta och kasta för att fiska så att säga. Men när det är kallt och minus är det nästan skönare att pimpla så man får röra på sig och hålla värme, dessutom mycket enklare att släpa på en skrylla och borr istället för ett halvt bohag på pulka. Att behöva vänta på fäll är inget jag är ovan med men när jag endast fått en gädda på 5-6 rena ismetepass som minst varat 4h till 6-7h så blir det segt.. Men ju mindre förväntan man har desto roligare blir det när det hugger.

    Sen är det ju det här med att fiska ensam också, man får välja sjöar som kanske inte är dom allra hetaste utan dom med säkrast is. Åtminstone i början av vintern.

    Lämna en kommentar:


  • Gädd-jos
    replied
    var ute nåra timmar igår, fick inget men fick iaf vara ute!
    de va finfint!

    Lämna en kommentar:


  • Maackan
    replied
    Visst blir det ismete när tillfälle ges,som senast igår

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Isfiskar och isfiskar..? I fjol var jag ute en gång och det blev bom. Tre vintrarna närmast före har det inte blivit ett pass. När isen inte håller att lägga ner ett träd på vill inte jag gå ut på den... Fegt? Måhända, men med ett taskigt hjärta känns det inte så klokt att riskera att hamna i vatten som närmar sig fryspunkten.
    Men i år har det ju varit riktigt kallt och isen verkar bra så jag har hämtat hem pimpelgrejerna ur garaget och väntar bara på att det ska bli liiite varmare och skönare. Behöver nog en ny stor Bergman också, den gamla ser inte så lockade ut...
    Skit fiske!
    Gösta

    Lämna en kommentar:


  • MrMustang
    replied
    Fiskar ibland när is o annat här i livet går ihop sig..
    4 ggr så här långt 2018.
    En fin vinterdag med sol och bara någon minusgrad.... tycker i alla fall jag att det är väldigt
    trevligt, gärna med någon polare så man kan babbla högt och lågt.
    Spännande med när någon gös eller annat slår på...
    Så..... Tummen upp

    Lämna en kommentar:


  • jesperolsen1992
    replied
    Jag isfiskar en gång i taget - men det gör jag inte ofta

    Lämna en kommentar:


  • bushwakko
    replied
    Så ofta jag kan o får några timmar över...

    Lämna en kommentar:


  • Sdw
    replied
    Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
    Jag har varit bra sugen på att försöka pimpla lite abborre, köpte ett par billiga pimpelspön, men tänkte vänta med den stora investeringen (isborr) tills det faktiskt blev någon is. Nog tur att jag väntade, för det ser inte ut att bli någon is här i år, det var nog sista chansen nu med lite kyla, men den verkar vara på väg att ta slut nu.
    Så nu är det bara att vänta på att den vanliga säsongen börjar istället.
    Jag får revidera mitt tidigare svar - det har blivit massor med isfiske! Köpte ett borr för några veckor sedan och har varit ute på fyra pimpelturer sedan dess. Har haft mycket bättre utdelning än mitt sommarfiske efter abborre, så jag är mycket nöjd!

    Lämna en kommentar:


  • PerN
    replied
    Klart man fiskar på isen annars tappar man ju 2/5 av säsongen här i norr
    Click image for larger version

Name:	Ör180210.jpg
Views:	1
Size:	124,3 KB
ID:	1786354
    FörVadDetÄrVärt/
    PerN

    Lämna en kommentar:


  • RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
    haha jo tror dock knappast mjörn kommer lägga sig så det blir gång och fiskbar is på hela sjön.
    Lurig sjö med mkt strömmar och råkar på vintern på isen.
    Litet lätt ekolod är nog bättre i kurs,sikten är riktigt kass i Mjörn och efter 2 m ner ser man nog inte ett smack tyvärr.
    Sikten i Mjörn är riktigt kass, men om sjön fryser då lägger sig allt bös på botten och sikten blir bra, finns inga alger som grumlar på vintern heller så man skulle nog se en hel del kul där nere.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
0 svar
141 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
0 svar
63 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Moddifier  
Arbetar...
X