Var hittar jag borren på vintern i min sjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var hittar jag borren på vintern i min sjö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Var hittar jag borren på vintern i min sjö?

    Van abborrfiskare men nybörjare på pimpel. Fiskar i en liten hummusfärgad insjö som bara är ett par hundra meter i diameter med maxdjup på 4 meter. Gott om abborre i sjön men lyckades förra vintern aldrig lokalisera dem. Stamföda är kräftor men hugger bra sommartid på jigg och hårda beten. Var ska jag leta och vilken metod funkar? Vilken tid på vintern är bäst resp sämst. Letar främst efter lite större exemplar. Tacksam för alla tips.

  • #2
    Ursprungligen postat av Fiskepolare Visa inlägg
    Van abborrfiskare men nybörjare på pimpel. Fiskar i en liten hummusfärgad insjö som bara är ett par hundra meter i diameter med maxdjup på 4 meter. Gott om abborre i sjön men lyckades förra vintern aldrig lokalisera dem. Stamföda är kräftor men hugger bra sommartid på jigg och hårda beten. Var ska jag leta och vilken metod funkar? Vilken tid på vintern är bäst resp sämst. Letar främst efter lite större exemplar. Tacksam för alla tips.
    Är sjön så liten så måste väl ett ok ekolod/plotter göra underverk för att hitta dom randiga?
    Det finns ju för isanvändande, men man kan modda sitt eget med.
    Annars borra och borra och borra
    Senast ändrad av Bowen; 2018-11-29, 09:26.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #3
      Finns det några grund, stenpartier eller risvasar så hade jag iaf börjat runt dom å letat.
      Om det inte finns så kan jag rekommendera att du lägger en eftermiddag på att bygga ordning en risvase eller två när isen tillåter,
      då lär du hitta borrarna kring dom under kommande vintrar iaf.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
      0 svar
      145 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Najad
      av Najad
       
      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
      1 svar
      102 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Moddifier  
      Arbetar...
      X