Värme under rumpan i väntan på Gäddan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värme under rumpan i väntan på Gäddan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Värme under rumpan i väntan på Gäddan

    Vad sitter ni på i väntan på att tomtens bjällra skall låta
    Menar nu mera att vad har ni för sittunderlag att lägga under rumpan så att ni värmer er därbak också eller andra tricks?
    Jag satt och funderade på om man kan ta en sån här värmesits som finns att köpa till bilen och sen ett batterie med typ moppe/mc batterie att driva den med. Nån som har bra ider om detta? Så skönt o sitta på en camping stol och njuta utan att frysa om rövva.....

  • #2
    Elrumpa har jag aldig känt ngt behov av på fiske och bökigt med batteri å kablar... När det är riktigt kallt och jag sitter ofta har jag stoppat in ett tillklippt sittunderlag i EVA i byxan... klippt likt ett ”U” ligger den på plats på baklåren och upp över rumpan och eftersom den ligger i byxan blåser den inte iväg utan värmer förvånansvärt skönt...

    Man blir lite (mer) konstigt plattrumpad men på sjön väger värme högre en stilpoäng...

    Nu ser jag att du sitter i campingstol när du fiskar... det gör aldrig jag, mitt tips ovan gäller båtfiske även om det fungerar i många andra sammanhang.
    Om jag satt i campingstol och kallfiskade så skulle jag, så länge det inte regnar, köra med renfäll, klarar t o m isfiske liggandes på magen...
    Senast ändrad av anteman; 2018-12-01, 10:57.

    Kommentera


    • #3
      Normalt så brukar det räcka med att man är ordentligt klädd o ha en bit sittunderlag el. frigolitskiva med sig för att vara varm om häcken. Det räckte för mig iaf förr i tiden när fiskade långt in på hösten till isläggningen.
      Det räcker än idag under älgjakten när man sitter på pass under hösten in i okt-nov o då kan det vara åtskilliga -grader i norr.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #4
        Duger en sån här måntro?
        https://fiskehornan.com/klader/varme...ggsvarmeskydd/
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • #5
          Brukar alltid ha med mej en dagstidning ut när jag ska pimpla.
          Isolerar bra under rumpan och används även när man ska tända elden.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
            Vad sitter ni på i väntan på att tomtens bjällra skall låta
            Menar nu mera att vad har ni för sittunderlag att lägga under rumpan så att ni värmer er därbak också eller andra tricks?
            Jag satt och funderade på om man kan ta en sån här värmesits som finns att köpa till bilen och sen ett batterie med typ moppe/mc batterie att driva den med. Nån som har bra ider om detta? Så skönt o sitta på en camping stol och njuta utan att frysa om rövva.....
            Hej Fear;

            Jag har klippt ett 20 mm liggunderlag i fyra lika stora bitar att ha på stolsätena i min Subaru Outback eller i min Buster Magnum att sitta på i kallt väder. De värmer direkt när man sätter sig på dem betydligt snabbare än vad elvärmen i stolsätena gör...

            20 mm liggunderlagen kan du köp hos COOP eller LIDL...

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm

            Kommentera


            • #7
              Fårskinn räcker gott för mig.

              Kommentera


              • #8
                Jag kan ordna renskinn åt dig om du vill men dom är inte gratis. Säg bara till hur många du behöver så kan du sy dig ett par renskinnsbyxor så håller du dig ordentligt varm.
                Ser dom ut att frysa på bilden i länken?
                https://www.google.com/search?q=rens...4um4RJxdgCwGM:
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                0 svar
                145 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Najad
                av Najad
                 
                Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                1 svar
                100 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Moddifier  
                Arbetar...
                X