Första jiggpasset i mälaren - möjligt vid den här tiden på den här platsen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första jiggpasset i mälaren - möjligt vid den här tiden på den här platsen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Första jiggpasset i mälaren - möjligt vid den här tiden på den här platsen?

    Hej,

    Jag tänkte prova min lycka med årets första jiggfiske till helgen när det ska vara mellan fem och sju plusgrader i Stockholmstrakten. Känner, sedan tidigare, till en plats i Upplands-Bro där vattnet brukar vara så pass strömt att isen inte brukar lägga sig men för att ta sig dig behöver man först åka bil till Kungsängens militärområde och sedan promenera i cirka 30 minuter för att komma fram. Tänkte därför höra här på forumet om det är någon som varit i trakterna, kanske för att jiggfiska eller bara ismetat i närheten, och kan svara på om det är öppet där eller ej. Vill inte göra resan dit bara för att finna att det är isbelagt.


    Se platsen här på sjökortet.

    https://kartor.eniro.se/?c=59.522283,17.821412&z=15&l=nautical&d={%22a%22:[[59.522936,17.816563,59.522523,17.81888,59.520716,1 7.817979,59.52126,17.815661,null,0]]}

    Mycket tacksam för hjälpsamma svar.

  • #2
    Jag bor i Västmanland, det brukar generellt vara typ 1-2 grader kallare här än i Sthlms-området och här är det öppet i mycket rinnande vatten, bl.a små åar som brukar vara frysta. Jag var ute idag och spinnfiskade i öppet vatten i ett å-system, isflaken kring ån är ju t.om på väg bort. Så i strömt vatten skulle jag absolut kunna tänka mig att det går att fiska, om inte annat lär det väl gå om några dagar med tanke på hur väderleken skall bli.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #3
      Tack för svaret Det blir till att promenera dit och testa på söndag, det är ju bara vatten i rörelse, inte riktigt som en å.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
      0 svar
      145 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Najad
      av Najad
       
      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
      1 svar
      100 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Moddifier  
      Arbetar...
      X