Bäckslända kläckning och tröga/selektiva rödingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bäckslända kläckning och tröga/selektiva rödingar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bäckslända kläckning och tröga/selektiva rödingar

    Var ut idag på min lilla favorit P&T sjö för röding. Mest för att dom i den sjön passar i stekpannan så lämpligt.
    Men idag var dom näst intill omöjliga. Var där för en vecka sen också, självaste julafton. Men då sjöng det i isen som gevärsskott. Av förklarlig själ är dom lite skygg då.
    Men idag såg det bra när vi gick till min plats. Såg fisk på lodet direkt. Men inte nöp dom. Kompisen fick en som nöp fast efter några timmar som lossnade i hålet.
    Gick nog igenom hela arsenalen idag. Normalt behöver jag inte det. Utan behöver mest hitta rätta rörelsen eller icke rörelsen.
    Men sen efter lunch såg jag orsaken. En bäckslända! Förklarar varför vi sett mest med fisk runt halvmetern från botten.
    Normalt ska det ju vara 15 minus nu. Men idag 6 plus och då kommer ju dessa kryp som ett brev på posten.

    Vad brukar ni testa då dom är så omöjliga?

  • #2
    Hej Husbehov!

    Ja rödingar kan verkligen vara ett selektivt släkte! Jag råder dig istället att köpa en Opel Ascona, som min faster Katia van Brötchen (dåvarande utrikesminister) gjorde 1976 när hennes släktingar röstade rött. När då huven rostat bort inom ett par veckor så kan man ju grilla fångsten på motorblocket likt min farbor Åke alltid gjorde i Snöfleboda, vilket fick honom diskvalificerad från LaxGalaxen i Säffle då man tvingades bära pyjamasbyxor 1986.
    Köp då hellre en Linder Sportsman 400 som vi andra som är bäst. Då ska du se att det tar fart i betesboxen!

    Tomorrow never dies
    /Shitting Bull

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
    0 svar
    145 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Najad
    av Najad
     
    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
    1 svar
    100 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Moddifier  
    Arbetar...
    X