Borra hål med skruvdragare!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borra hål med skruvdragare!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Rekommenderar starkt Hitachi DS18DBL2

    136 nm råstark.

    Körs kampanj på 3480kr inkl dubbla 5Ah batterier och laddare på proffsmagasinet.
    Hade jag inte redan haft en vore det självklart köp.

    Då har den extra handtag som passar till isborrning.

    Click image for larger version

Name:	DS18DBL2-Bild2_large.jpg
Views:	1
Size:	84,8 KB
ID:	1786604
    Alumacraft så klart!

    Kommentera


    • #62
      Bumpar till den här tråden nu när isarna börjar lägga sig runt om i landet med en fråga:
      Någon som hört talas om eller sett en grej från ett företag som heter Clam (Clamoutdoor) som är en konverterare till isborr att använda med borrmaskin?
      Det gör att man kan hålla den som en normal motor-isborr med handtag. En sån skulle jag vilja kunna köpa från ett svenskt företag, frakten är nästan lika dyr som produkten annars
      Click image for larger version

Name:	9935_drill_plate_2_1000_x_1000.jpg
Views:	3740
Size:	79,8 KB
ID:	2488090
      Bifogade filer

      Kommentera


      • #63
        Kanske köpa ett mindre knippe och sälja resten med lite avans? Ser ju ut att vara en smart grej.

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Kanske köpa ett mindre knippe och sälja resten med lite avans? Ser ju ut att vara en smart grej.
          Ja jag tyckte det med, mycket smartare än att bara ha borrmaskinen fäst och behöva hålla den aningen avigt för att borra rakt ner i isen
          Känns som att man borde ha bättre grepp och hållning för att hålla emot om det skulle gå fast och slå också.
          Men jag har inte cash så jag kan köpa in en mängd för att sälja vidare tyvärr.

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
            Bumpar till den här tråden nu när isarna börjar lägga sig runt om i landet med en fråga:
            Någon som hört talas om eller sett en grej från ett företag som heter Clam (Clamoutdoor) som är en konverterare till isborr att använda med borrmaskin?
            Det gör att man kan hålla den som en normal motor-isborr med handtag. En sån skulle jag vilja kunna köpa från ett svenskt företag, frakten är nästan lika dyr som produkten annars
            Finns ett inlägg om just den produkten tidigare i tråden. Verkar riktigt smidig om man är beredd att betala.

            Kommentera


            • #66
              Åh det visste jag inte, hade faktiskt inte kollat bakåt i tråden något
              Ja det verkar smidigt. Ska man ändå ha med sig en "dyr" skruvdragare ut på isen med en lång borrbits så hade det ju varit trevligt att kunna hålla skiten i en mer bekväm hållning när man borrar, och det kan ju skydda lite när man lägger ner den mot isen eller va man nu vill lägga den på.
              Men här i vårt långa land går det trögt att få dessa faktiskt användbara innovationer ut på marknaden, istället säljer de en enkel adapter för hundralappar och en cirkelformad plastskiva kan möjligtvis hänga med om man har tur.

              Och de svenska butikerna och nättidningarna gör reklam för dessa små stålbitar, som inte kan kosta en tjuga att tillverka, som höjden av teknisk innovation som kommer revolutionera isfisket

              Kommentera


              • #67
                Skulle jag köra någon adapter skulle det bki något liknande denna, liten, smidig och ett handtag man håller i, går även att fästa ett rep i den så att borreb inte försvinner om chucken släpper.
                Enda nackdelen är väl ifall borren hugger och man tappar maskinen.
                https://www.dogger.se/adapter-till-skruvdragare-18-mm

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                  Skulle jag köra någon adapter skulle det bki något liknande denna, liten, smidig och ett handtag man håller i, går även att fästa ett rep i den så att borreb inte försvinner om chucken släpper.
                  Enda nackdelen är väl ifall borren hugger och man tappar maskinen.
                  https://www.dogger.se/adapter-till-skruvdragare-18-mm
                  Jag tänkte köpa en sån till min 130mm borr. Om den släpper ur chucken borde handtaget vara större än hålet så det inte är någon risk att borren försvinner.

                  Kommentera


                  • #69
                    Tycker inte alls om vinkeln som man måste hålla skruvdragaren i med de där enkla adaptrarna som finns i svenska affärer, en skruvdragare är gjord för att det ska vara ergonomiskt att använda för att skruva/borra framåt och inte neråt. Jag vill mycket hellre ha det så som det är på vanliga motorisborr där man enkelt kan styra borren med tummen.

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                      Tycker inte alls om vinkeln som man måste hålla skruvdragaren i med de där enkla adaptrarna som finns i svenska affärer, en skruvdragare är gjord för att det ska vara ergonomiskt att använda för att skruva/borra framåt och inte neråt. Jag vill mycket hellre ha det så som det är på vanliga motorisborr där man enkelt kan styra borren med tummen.
                      Gjord för att borra framåt?? Nä nu håller jag inte med, den gjord för att användas i alla vinklar, hur ofta vid bygge är det man endast skruvar/borrar framåt? :P

                      Borren blir ju kortare med endast skruvdragare istället för vev, tycker inte det är någon problem med ergonomin.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                      0 svar
                      210 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sebbe T
                      av Sebbe T
                       
                      Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                      2 svar
                      180 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      601 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      6 svar
                      245 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar
                       
                      Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                      7 svar
                      434 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Låg_Profil  
                      Arbetar...
                      X