Köpa isborr till röding- och abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa isborr till röding- och abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wärmefors Visa inlägg
    Hallå fiskevänner! Jag är lite i vägarna att köpa en egen isborr då jag alltid har lånat borr av min mor å hennes gubbe. De jag är ute efter är en lagomt stor borr som passar bra till lite större röding, abborrfiske osv... Har kollat lite på den här http://www.olssonsfiske.se/m/pimpel-...r-isborr-150mm funkar den bra tro eller ska man ha en mindre? Kört med 110mm innan.
    Köpte dån form av lazer förut som såg ut så där, förlängningsbar. Skruvarna gick sönder första vintern. Köpte en 135mm rantanen efter det och plågar den än idag.
    Abborre på 1.3kg går upp
    Röding över 2kg också.
    Är främst om du ska jaga regnbågar över 2.5kg som du behöver en 150mm eller större.

Kommentera

Köpte en Mora Ice Pro 150mm. Borrar hål på under minuten. Blev utlånad flera gånger under årets första (enda) isfisketur.

Hög kvalitet på borren. Jäklar vad den borrar snabbt. Vill jag ha mindre? Nej. Vill jag har större fisk? Ja. Gösar var uppe och tittade på pirken. (hade ekolod med mig)

Kommentera

Jag köpte en ice pro 200mm. Men mitt största problem är att jag inte klarar av att få upp fiskarna. Tappade jämt firrarna vid undre iskanten.
        Trodde jag skulle bli tokig innan vi började med 200 borret. Då klarade jag med att få upp dem. Fiskar rätt sällan på isen så min skicklighet är långt ifrån vad man skulle kunna önska.

Var 200 borret med så användes det mest av alla. Även de som kunde isfiska. Vi lånade borr under ett antal år.
        __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
          Jag köpte en ice pro 200mm. Men mitt största problem är att jag inte klarar av att få upp fiskarna. Tappade jämt firrarna vid undre iskanten.
          Trodde jag skulle bli tokig innan vi började med 200 borret. Då klarade jag med att få upp dem. Fiskar rätt sällan på isen så min skicklighet är långt ifrån vad man skulle kunna önska.

Var 200 borret med så användes det mest av alla. Även de som kunde isfiska. Vi lånade borr under ett antal år.
          Storleken har betydelse.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
            Köpte en Mora Ice Pro 150mm. Borrar hål på under minuten. Blev utlånad flera gånger under årets första (enda) isfisketur.

Hög kvalitet på borren. Jäklar vad den borrar snabbt. Vill jag ha mindre? Nej. Vill jag har större fisk? Ja. Gösar var uppe och tittade på pirken. (hade ekolod med mig)
            beror ju lite på tjockleken på isen om man klarar det under minuten eller ej....men det skall vara riktigt tjock is om man inte skall klara ett hål med en 150 borr under minuten om skäret är någotsånär som det skall...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

såg att ni skrivit lite om mora borrarna, har kikat lite på den här http://www.olssonsfiske.se/pimpel-vi...ce-artic-150mm sen undrar jag vad är skillnaden på mora ice pro å vanliga mora arctic?

Kommentera

Tror att Ice Pro har lite "vassare" vinkel eller rättare sagt mer skålformade skär. Men jag är inte 100 säker.
                Ett tips är att kolla specen på skären. Dessa går att köpa lösa och i specen står det tydligt vilka borrar de passar på.
                Det är väldigt vanligt att Moras borrar heter olika och har olika färg, beroende på vilken grossist som säljer dom, även om det i grund och botten är precis samma borrar.

Kommentera

Kastar in en variabel till. Jag tror att det är ungefär likadana borr. Men Arcticen har längre skruv än Pro.

Har jag källa på det? Nej utan bara något som dök upp i huvudet då jag läste din fråga.
                  __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Tack för snabba svar! Får se om man går på mora ice pro då, den va ju något billigare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                    8 svar
                    311 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                    6 svar
                    191 visningar
                    0 gillar