erfarenhet av wiggler soft kontra fladen maxximus predator 140cm medium? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

erfarenhet av wiggler soft kontra fladen maxximus predator 140cm medium?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • erfarenhet av wiggler soft kontra fladen maxximus predator 140cm medium?

    Som den extremt långa rubriken frågar, nån som har erfarenhet av dessa båda å kan ge lite jämförande iakttagelser?
    Jag älskar ju wiggler soft men hade gärna haft ett längre spö och gärna med ett trevligare rullfäste än de som är på mina älskade wiggler soft...


    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

  • #2
    Ingen???
    Om jag omformulerar mig lite då å blir aningens mindre specifik?
    Nån som har erfarenhet av Fladen-spöet å kan säga någe om bara det då? (づ ՞ਊ ՞ )づ

    mvh/ peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #3
      Har ingen som helst erfarenhet av Fladen spön, men har för mig att jag hört nånstans att det Engelska fiskelandslaget använder såna. Känns inte som att de kan vara dåliga om detta stämmer…

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
        Har ingen som helst erfarenhet av Fladen spön, men har för mig att jag hört nånstans att det Engelska fiskelandslaget använder såna. Känns inte som att de kan vara dåliga om detta stämmer…
        Ja alltså fladens grejer har jag inget emot, mer att det hade varit intressant att höra om nån hade känt på dessa och kunde säga lite om aktionen på dom!

        mvh/peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #5
          Köpt en fladen medium, perfekt längd, skönt i allmänhet men i mitt tycke och mitt fiske så är wiggler soft överlägset (blandfiske efter gädda gös abborre, och, jag ror även drag med dom, uppenbarligen dåre väl int e värst mycke is nånstans i svea just nu... iaf i närkeområdet... ; ) )
          Senast ändrad av Gädd-jos; 2022-07-30, 21:36.
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera


          • #6
            Den enda erfarenhet jag har av Fladens spön är mitt Maxximus Trout trigger 220 cm. Använder det till abborrfiske. Bästa spö jag provat till den typen av fiske. Passar mig perfekt då det är mer av old school parabolisk aktion.

            Kommentera


            • #7
              Lät som ett riktigt skönt spö!!!
              Jag gillar oxå mer parabola aktioner på spön, passar oftast mig och mitt fiske bättre än rappa spön!
              https://www.facebook.com/OKspinners/

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
                Som den extremt långa rubriken frågar, nån som har erfarenhet av dessa båda å kan ge lite jämförande iakttagelser?
                Jag älskar ju wiggler soft men hade gärna haft ett längre spö och gärna med ett trevligare rullfäste än de som är på mina älskade wiggler soft...


                mvh/peter
                Jag har 9st Wiggler medium och två stycken Maxximus medium. Får nog säga att jag föredrar det kortare Wiggler spöt både vad gäller spöaktion och längden. Jag brukar transportera alla i en plastbalja i baksätet och då är Fladenspöt i längsta laget dessutom.

                Vet du förresten vad den lilla plastklykan längst ner på klingan är till för?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Vidman Visa inlägg

                  Jag har 9st Wiggler medium och två stycken Maxximus medium. Får nog säga att jag föredrar det kortare Wiggler spöt både vad gäller spöaktion och längden. Jag brukar transportera alla i en plastbalja i baksätet och då är Fladenspöt i längsta laget dessutom.

                  Vet du förresten vad den lilla plastklykan längst ner på klingan är till för?
                  har aldrig använt mig av den lilla plastklykan, men antog nånstans att det var en sån "line-clip" där man kan kila fast linan i för å kunna ha frikopplad rulle men bara ett litet motstånd för fisken när den tar betet? men som sagt aldrig testat den lilla plastflärpens duglighet i det avseendet... än i alla fall!
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg

                    har aldrig använt mig av den lilla plastklykan, men antog nånstans att det var en sån "line-clip" där man kan kila fast linan i för å kunna ha frikopplad rulle men bara ett litet motstånd för fisken när den tar betet? men som sagt aldrig testat den lilla plastflärpens duglighet i det avseendet... än i alla fall!
                    Ja det verkar stämma, aldrig sett på något tidigare spö men har heller aldrig metat utöver ismetet

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                    0 svar
                    199 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sebbe T
                    av Sebbe T
                     
                    Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                    2 svar
                    178 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    569 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                    6 svar
                    242 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                    7 svar
                    424 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Låg_Profil  
                    Arbetar...
                    X