Hjälp mig hitta ett skönt vertikalspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig hitta ett skönt vertikalspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
    Det är ett skönt spö med bedtövligt rullfäste/handtag! :p
    Någon som vill köpa ett billigt Pelagio? Passar lämpligt som blommpinne eller som ridapö för den hästintresserade!
    gå tillbaks och byt spöt,skit till handlare om du inte får det....
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      gå tillbaks och byt spöt,skit till handlare om du inte får det....
      Agree!
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

      Kommentera


      • #23
        Jag fick väldigt positiv upplevelse av daiwas inline-spö när det var premiärtur idag. Det bli lätt nya favoriten som kan rekommenderas. Helt okej pris på 1100:-

        Har mycket fin balans och känsla, är klassad till 7-28g men finns mer ryggrad än samma klassat BFT som jag fiskat en hel del med.

        Måste vara inline-konstruktionen som gör att den är så känslig då man slipper spöringar.

        Click image for larger version

Name:	smak1.jpg
Views:	1
Size:	289,0 KB
ID:	1769934

        Click image for larger version

Name:	smak2.jpg
Views:	1
Size:	142,1 KB
ID:	1769935
        Alumacraft så klart!

        Kommentera


        • #24
          har själv fiskat med daiwa inline spöt sen i våras och håller med dig martin suverän aktion men lite långsam på att släppa ut lina med 20-25gr jiggar inga problem med 30gr och uppåt.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            gå tillbaks och byt spöt,skit till handlare om du inte får det....
            Jag pratade med de i butiken där jag köpte mitt spö igår och de sa att kunde fixa det om jag ville ha något annat spö istället. Så nu står det mellan Veritas och Daiwa Aird, vilket är bättre? De finns tyvärr inte hos någon butik i närheten så jag får väl gå på hörsägen.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av roadkill Visa inlägg
              har själv fiskat med daiwa inline spöt sen i våras och håller med dig martin suverän aktion men lite långsam på att släppa ut lina med 20-25gr jiggar inga problem med 30gr och uppåt.
              Provade bara en kort tid med 20grammare igår, fiskar mest med 30g på 7tums jiggar.
              Men jag märkte inte av att spöt skulle bromsa linan jämfört med ringat spö?!.
              Körde med nylagd tracer braid 0.14-lina.

              Har du kollat upp din rulle så att den inte bromsar mer än du vill och kanske bör servas lite?

              Jag släpper alltid av på kastbromsen så att den matar ut snabbast möjliga med lina, fritt fall utan att övervarva rullen.

              7 tummare (fin-s) väger 20g (bara kroppen) och kör med 30g huvud. En 5,75 tummare väger 10g, körs med 20g huvud.
              För mig blir det direkt 20g lättare (-40%) att byta ner en storlek på bete.

              Byte från 30g till 20g utan att justera kastbromsen kommer absolut bli segt släpp mot botten.
              Eller släpp helt vad broms heter och bara ha tummen närvarande
              Alumacraft så klart!

              Kommentera


              • #27
                har en ny revo mgx som är löst ställd så rullen är det inte.har märkt det oftast med blöt lina kanske därför

                Kommentera


                • #28
                  Visst är det bra att ha ett skönt spö att fiska med och att ringarna är av sådan kvalité så linan löper fritt, beror ju på vad för lina man kör med. Det som dock avgör valet av spö för mig är hur det beter sig när stora fiskar kliver på. Att verkligen hakraften när gösar eller gäddor på flera kilo kliver på och flytta krokarna ordentligt i deras käftar och sen att spöt hjälper till att snabbt trötta ut stor fisk.
                  Bedömer man spön utifrån hur det är att sitta och lirka jiggar med eller hur det beter sig på mindre fiskar är det något helt annat man bedömer, vilket kan vara nog så viktigt, är ju helt beroende hur man fiskar och vad för fisk man fiskar på, kan vara viktigt att poängtera detta när man diskuterar dessa saker..
                  Senast ändrad av Team CTM; 2013-09-10, 07:38.
                  Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

                  Kommentera


                  • #29
                    vad är ett inlinespö behandlat med på insidan för att tåla slitaget av en tunn flätlina? undrar om det håller nån längre tid...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #30
                      Ingen som har testa Skeletor pro vertical?
                      Bloggen | Portfolio

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X