Hjälp mig hitta ett skönt vertikalspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig hitta ett skönt vertikalspö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • byggarn
    replied
    Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
    Fan va pissigt! Tycker Klas Hagert har designat ett mkt dåligt spö! :p
    Hade jag satt mitt namn på en pryl som visat sig hålla så låg kvalitet så skulle jag se till att det blev säljstopp och återkallelse av produkten!
    Har pratat med Willys i dag som sålde spöt och dom har iaf lovat mig ett nytt så det är ju fint jobbat av dom iaf.Sen kan nan ju hoppas man slipper vänta ett halvår, bedrövligt av cwc!
    /jazze
    Du skulle ha lyssnat på mig.... Måste dessutom försvara Klas Hagert som inte heller gillar det nya tvådelade pelagiot....men jag har sagt det förr och jag säger det igen, BFT pelagio är enligt mitt sätt att se det ett rent skitspö om man inte bara är ute efter ett extra kort spö...

    Lämna en kommentar:


  • MrJazze
    replied
    Fan va pissigt! Tycker Klas Hagert har designat ett mkt dåligt spö! :p
    Hade jag satt mitt namn på en pryl som visat sig hålla så låg kvalitet så skulle jag se till att det blev säljstopp och återkallelse av produkten!
    Har pratat med Willys i dag som sålde spöt och dom har iaf lovat mig ett nytt så det är ju fint jobbat av dom iaf.Sen kan nan ju hoppas man slipper vänta ett halvår, bedrövligt av cwc!
    /jazze

    Lämna en kommentar:


  • JAWest
    replied
    Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
    Det blev ett BFT Vertical Pelagio tvådelat, ett av de mest välbalanserade och sköna vertikalspön jag känt på i den prisklassen! Lycklig som få efter att ha tagit ledigt i dag och med nytt spö, ger jag mig ut på gösturne!
    Men vad händer i mothugg nr två? Spöhelvetet går av 20 cm från toppen!! Så sjukt ända in i he**te besviken!
    Ska detta verkligen kunna hända på ett 1200kr spö?
    Måtte de gå att reklamera!! :/
    Välkommen till klubben! Köpte ett BFT Vertical Pelagio 40g i våras som det hände exakt samma sak med på första fisken. Du får ett nytt men tyvärr har BFT/CWC inte kvar några på deras storlager så du får vänta ett tag, och jag väntar fortfarande...

    Lämna en kommentar:


  • Team CTM
    replied
    Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
    Vad använder du då Mattias? Jag fick tillfälle att testa mitt nya Daiwa Megaforce 651hfb häromdagen och första fisken som klev på var en fin 4.9kg hongös på 79cm. Spöt var riktigt skönt att drilla med. Tyvärr tycker jag att det är väldigt framtungt när man jibbar med större beten. Ska nog modda det lite och sätta fast någon tyngd i handtaget. Men klingan var riktigt skön.
    Jag kör två spön: ett Edge 3776 21-40g och ett Abu Fantasista Shiro nano 15-60g. Älskar båda spöna. Edge-spöt för
    känslan, speciellt vid drillning och Abu-spöt som är ruskigt grymt i mothuggen, även något lättare i vikt. Svårt att välja en vinnare då de är så olika och är grym på sina bästa egenskaper. Båda har lite längd vilket jag föredrar både vid mothugg och drill, grymma klingor vad gäller både kvalité och funktion!

    Lämna en kommentar:


  • Numse
    replied
    Vad använder du då Mattias? Jag fick tillfälle att testa mitt nya Daiwa Megaforce 651hfb häromdagen och första fisken som klev på var en fin 4.9kg hongös på 79cm. Spöt var riktigt skönt att drilla med. Tyvärr tycker jag att det är väldigt framtungt när man jibbar med större beten. Ska nog modda det lite och sätta fast någon tyngd i handtaget. Men klingan var riktigt skön.

    Lämna en kommentar:


  • Team CTM
    replied
    Har också haft av ett BFT Pelagio på en drill av gädda. Det har skönt handtag och väger lätt, men klingan och spöts egenskaper har jag inget positivt alls att säga om, inget jag vill göra mothugg eller drilla bättre fisk på, men så är spöt även sålt nu. Dessutom tycker jag dessa korta spön är ett rent otyg när det gäller pelagiskt vertikalfiske! Så, nu har jag gnällt och skällt färdigt

    Lämna en kommentar:


  • Numse
    replied
    Måndags ex med spricka i klingan antar jag. Inte ska det gå av annars.

    Lämna en kommentar:


  • MrJazze
    replied
    Det blev ett BFT Vertical Pelagio tvådelat, ett av de mest välbalanserade och sköna vertikalspön jag känt på i den prisklassen! Lycklig som få efter att ha tagit ledigt i dag och med nytt spö, ger jag mig ut på gösturne!
    Men vad händer i mothugg nr två? Spöhelvetet går av 20 cm från toppen!! Så sjukt ända in i he**te besviken!
    Ska detta verkligen kunna hända på ett 1200kr spö?
    Måtte de gå att reklamera!! :/

    Lämna en kommentar:


  • Willma
    replied
    Edge 3776

    Värt varenda krona.
    Även om jerkpinnarna är bättre.

    Lämna en kommentar:


  • byggarn
    replied
    Edge 3776 vertikal,då får du justerbart bakhandtag, och det är riktigt skönt enligt förståsigpåare......BFT vertical är absolut inget jag vill rekommendera som riktigt skönt.....
    Senast ändrad av byggarn; 2013-09-02, 18:49.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 494 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 826 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 655 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 547 svar
228 820 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Arbetar...
X