Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Siden Lowrance Elite HDI har vært populært blandt forumets brukere, regner jeg med at de nye CHIRP-modellene vil stå på innkjøpslisten til endel fremover:
    http://teamcolibri.blogspot.no/2014/...odeller-i.html

    For min egen del har jeg endel båtutstyr liggende som skal monteres, eller på vei i posten:
    - Lowrance NMEA2000 starter kit til den "nye" båten
    - Lowrance Point-1 GPS-antenne og elektronisk kompass (passer til NMEA-nettverket)
    - Lowrance SonarHub-modul som vil gjøre HDSene mine CHIRP-kompatible (i rest)
    - Airmar TM150 ekkoloddgiver for bruk med SonarHubmodulen (i rest)
    - Lowrance Elite 4 HDI med HDI-giver for testing og bruk i kano etc
    - Blue Sea sikrings- og koblingspanel for 12 kretser (så jeg får montert det nye leketøyet)
    - Diverse kabler, kabelsko, gjennomføringer etc for montering av alt sammen.
    - TraxsTech planerboardspoler for takmotering og stativ for montering av disse.

    Det jeg trenger nå er litt fritid så jeg får montert alt sammen og lært meg å bruke det......

    På ønskelisten står det igjen 8-10 stangholdere for takmontering, Lowrance GoFree WiFi-modul for visning av alt det elektroniske på nettbrett/ smarttelefon og kanskje en gjennomgående CHIRP-giver som Airmar B75H eller tilsvarende. Vi får se hva jeg får råd til etterhvert.
    Senast ändrad av Team Colibri; 2014-03-27, 10:51.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av Carbonara Visa inlägg
      [ATTACH=CONFIG]65950[/ATTACH]Två backar läsk
      Två backar läsk.. trevligt!

      Kommentera


      • #43
        Skulle ju bara ner och säga hej till polaren i butiken som var där för att spinna på lite ny lina på sina rullar, efter "tjötet" som varit här på fiskesnack och efter att ha sett kompisens nya gummibete så var det ju bara tvunget att ha ett par såna själv.
        Snuset är inte inköpt idag utan bara där som referens
        60kr/st tacklade och klara, inte helt dumt pris!

        Senast ändrad av NiklasF; 2014-03-27, 13:11.

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
          Siden Lowrance Elite HDI har vært populært blandt forumets brukere, regner jeg med at de nye CHIRP-modellene vil stå på innkjøpslisten til endel fremover:
          http://teamcolibri.blogspot.no/2014/...odeller-i.html

          For min egen del har jeg endel båtutstyr liggende som skal monteres, eller på vei i posten:
          - Lowrance NMEA2000 starter kit til den "nye" båten
          - Lowrance Point-1 GPS-antenne og elektronisk kompass (passer til NMEA-nettverket)
          - Lowrance SonarHub-modul som vil gjøre HDSene mine CHIRP-kompatible (i rest)
          - Airmar TM150 ekkoloddgiver for bruk med SonarHubmodulen (i rest)
          - Lowrance Elite 4 HDI med HDI-giver for testing og bruk i kano etc
          - Blue Sea sikrings- og koblingspanel for 12 kretser (så jeg får montert det nye leketøyet)
          - Diverse kabler, kabelsko, gjennomføringer etc for montering av alt sammen.
          - TraxsTech planerboardspoler for takmotering og stativ for montering av disse.

          Det jeg trenger nå er litt fritid så jeg får montert alt sammen og lært meg å bruke det......

          På ønskelisten står det igjen 8-10 stangholdere for takmontering, Lowrance GoFree WiFi-modul for visning av alt det elektroniske på nettbrett/ smarttelefon og kanskje en gjennomgående CHIRP-giver som Airmar B75H eller tilsvarende. Vi får se hva jeg får råd til etterhvert.
          ... du.... snälla säg att du är sponsrad...

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
            @PSpinn: vi får hoppas du inte köpte det där bushit till multifisket :-).

            vill också köpa massa nytt gött :-)
            För att? C-spöna är för multi, S för haspel, eller menar du nåt annat.
            De säger själva "For using with big jerkbaits, spinner, heavy jigs and heavy texan rigs" och vid torrfisket känns det bra....

            Skulle passat bättre med en lågprofilrulle iofs...

            Kommentera


            • #46
              Just ja, blev ju en till

              För 299kr så kan man ju inte låta bli.

              Kommentera


              • #47
                Mitt senaste inköp blev en Daiwa Pluton 200 SHL. Så blir det dundermys varje sekund som tungspinspöt är framme i år.

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av PSpinn Visa inlägg
                  För att? C-spöna är för multi, S för haspel, eller menar du nåt annat.
                  De säger själva "For using with big jerkbaits, spinner, heavy jigs and heavy texan rigs" och vid torrfisket känns det bra....

                  Skulle passat bättre med en lågprofilrulle iofs...
                  Nej, menade mer att bilden visar ett haspelspö, så jag skojade till det lite, spinnspöt ser annorlunda ut. Utöver det menade jag inget, jag är själv gunkibiten, älskar alla deras grejer och du kommer bli skitnöjd. Spöt är lätt manligt nog för en rund rulle så det behöver du inte oroa dig för :-).

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                    Mitt senaste inköp blev en Daiwa Pluton 200 SHL. Så blir det dundermys varje sekund som tungspinspöt är framme i år.
                    Ja vad blir det för spö till världens fetaste rulle?

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                      Nej, menade mer att bilden visar ett haspelspö, så jag skojade till det lite, spinnspöt ser annorlunda ut. Utöver det menade jag inget, jag är själv gunkibiten, älskar alla deras grejer och du kommer bli skitnöjd. Spöt är lätt manligt nog för en rund rulle så det behöver du inte oroa dig för :-).
                      Ahh, titta där ja, du har ju helt rätt. Tror inte ens jag tittade på bilden, litade på min google-kunskap. Mitt är ju dessutom delat i handtaget så det är inte ett enda rätt på den bilden....

                      De verkar inte vara nåt supervanligt spö så det är gött att få ett gott utlåtande från dig :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 155 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X