Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra, då får det bli en ny ryggsäck nästa månad då.
    Grymt bra tips.

    Kommentera


    • Avfuktare till båtgaraget. Bara lämna beteshinkar och boxar framme så är de torr på någon timme.
      Alumacraft så klart!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
        Världens bästa fiskeryggsäck! [ATTACH=CONFIG]87978[/ATTACH]
        Tjääna
        Fan den där frös jag på direkt. Jag kollade in modellerna som fanns tyvärr så var det inte många där det stod mått och sånt. Hur är din. jag tänker på utrymme för termos,matsäck lite kläder.
        På dom igen
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • [QUOTE=Barabajare;1054834]Tjääna
          Fan den där frös jag på direkt. Jag kollade in modellerna som fanns tyvärr så var det inte många där det stod mått och sånt. Hur är din. jag tänker på utrymme för termos,matsäck lite kläder.
          På dom igen
          Bb[/QUOTE

          https://aplanet.se/p/ryggsack-wild-r...0-trays-227989

          Tjena. Det går att få ner en liten termos på 0,47 L om man lägger den ner. Jag har en kompaktkamera, minikikare, haspelrulle (2500 frambromsad) och ett par kexchoklad i nu, och termosen går ner om man lägger den som sagt. Lite mått finns på sidan i länken. Det är exakt den jag har. Kläderna får du ha på dig
          Senast ändrad av Edguy; 2016-06-21, 21:10.

          Kommentera


          • Skaffade en stradic 2500FK som ska ta platsen i samlingen efter jag sålde min sustain 2500FG. Nöjd med FKn har en i 4000stl sedan innan till det tyngre fisket. FKn är inte lika mjuk som sustain men den har den högre utväxlingen vilket jag föredrar i alla lägen.

            Har för övrigt hårdkört min Stella 3000XG ungefär 8 gånger nu och den är ta mig fan en våt dröm. Prestandamässigt utklassar den alla andra mina rullar. Är väl bara en Quantum PTs 60 som kan jämföras bromsmässigt. Resten är ta mig fasen fulländat. Smaken är olika men det finns de som tycker de stora och mest avgörande delarna finns i shimano rullar i mellansegmentet. Men jag upplever ändå stella som en helt annan rulle jämför med min vanquish, stradic 3st och för inte tala om technium. Helheten av rullen står sig även bra jämför med det andra stora fabrikatet på marknaden.
            Har en vän som är Daiwa fantast där vi bytt en del. Så han körde min stella FIXG och jag körde hans exist3012. Jag tycker båda rullarna är toppen där exist är mjuk och snabb liksom stella är men känns mer robust. Daiwas rullar är större än shimano i liknande storlek så hans exist på mitt spö vart mer rulle än spö vilket påverkar utgången på testet. Stella kom vi fram till var mjukare även dom 2 lagren på sidorna av drevet, freespin som upplevs snabbare och längre shimano kontra daiwa överlag.
            Båda rullarna är helt fantastiska och mitt inlägg är påverkat av min känsla för shimanos rullar. Jag hade inte bytt bort min stella mot en exist men jag hade varit nöjd och glad om jag haft en exist. Existen gav mig mer utrymme för att gilla Daiwas rullar vilket min plånbok inte gillar men mitt fiskeintresse och rullnörderi älskar det.
            Får testa fler var det lider och det kanske blir något ur Daiwas sortiment i framtiden.

            Kommentera


            • Köpte precis en shimano aernos 1000 rulle till halva priset.

              http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...-flatlina.html

              Och så blev det ett Daiwa Exceler 5,6f

              http://ribatex.se/fiskeutrustning/fi...spelspo-7-28g/
              Senast ändrad av anton_95; 2016-06-25, 10:46.

              Kommentera


              • För min del har det blivit ett Abu Garcia Veracity 8'2" 12-32g för lite allroundfiske. Till den blev det en Penn Fierce 2000 som än så länge känns jävligt bra!

                Kommentera


                • Savage gear xlnt 7`4 delat 10-40gr. Riktigt trevligt spö det där att ta med sig. Vääldigt lättpackat!
                  __________________________________________________ _____________________________

                  Covfefe

                  Kommentera


                  • Haspelrullar. Daiwa Freams 3000 A (namnsdagspresent ) och en Freams 2500 A...
                    På väg till mig.

                    Nu har jag uppdaterar mina rullar till kustfisket efter öring och feedermetet.

                    Rullarna gick på 1100 kr/st inkl. frakt på E-bay (från europeiska butiker). Räkna själva ut hur mycket jag sparat.

                    Blir en recension av rullarna så fort de kommer till användning och sen uppdateringar hur de uppför sig längre fram. Jag är lite skeptisk till Magseal.
                    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-07-16, 12:53.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                    Kommentera


                    • Mitt Daiwa Exceler 5,6f kom aldrig, så det blev ett Fenwick Aetos 6,3f 7-27g istället.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 644 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 653 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 547 svar
                      228 737 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Arbetar...
                      X