Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Köpte mig en trasig Ryds 385 som ska lagas.
    Man får skaffa sig jobb!
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • Klämde på Westin crank spöt idag på Sporting och det kändes som ett lite långsammar ml spö i sin klassning typ som de äldre veritas ml haspel eller vendetta 5-20 spöna fast kasnke lite långsammar. På tok för långsamt för Twitch eller jerkbaits då kändes Westins twitch och eller finesse t & c trevligare till de applikationerna.

      Något väldigt speciellt eller revolutionerande var det inte om man jämför med tex lommis eller croix glas spön som är specifika crank eller dd spön utan mest ett långsammare spö med lite annan (smartare) marknadsföring. Men till priset kändes det trevligt men lite klent för annant än små beten. Kan bli ett även för mig till sommaren om borren blir mer intressant.

      Obs! detta var efter mina första intryck efter butiks viftning ock kläm/känn samt mentala jämförelser med gamla spön.

      Blev även en ful Gunki Dogora och några betesaskars bla en av bfts nya vattentäta till lite större beten. Samt efter att jag tjatat på Dansken i många år om att skaffa lite roligare kepsar blev det en kepa med en gädda på
      Senast ändrad av Monkey; 2018-04-17, 19:28. Anledning: Mer

      Kommentera


      • Tack för info, låter som ett ganska nischat crankspö, blir nog ett Svartzonker Cast 7,5 ML för mig i stället.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
          Klämde på Westin crank spöt idag på Sporting och det kändes som ett lite långsammar ml spö i sin klassning typ som de äldre veritas ml haspel eller vendetta 5-20 spöna fast kasnke lite långsammar. På tok för långsamt för Twitch eller jerkbaits då kändes Westins twitch och eller finesse t & c trevligare till de applikationerna.

          Något väldigt speciellt eller revolutionerande var det inte om man jämför med tex lommis eller croix glas spön som är specifika crank eller dd spön utan mest ett långsammare spö med lite annan (smartare) marknadsföring. Men till priset kändes det trevligt men lite klent för annant än små beten. Kan bli ett även för mig till sommaren om borren blir mer intressant.

          Obs! detta var efter mina första intryck efter butiks viftning ock kläm/känn samt mentala jämförelser med gamla spön.

          Blev även en ful Gunki Dogora och några betesaskars bla en av bfts nya vattentäta till lite större beten. Samt efter att jag tjatat på Dansken i många år om att skaffa lite roligare kepsar blev det en kepa med en gädda på
          Håller tyvärr verkligen inte med din beskrivning av spöt. Du får ta och kasta med det på riktigt med allt vad det innebär så tror jag att du ändrar dig har jerkat med rapalas shadowrap shad med spöt och det är riktigt skönt, fin gång och spöt återgår till ursrungsposition snabbt som attan. Kastade med TC innan jag köpte Crank och jag fick lätt ut 10m extra bara på spöbytet. TC är alldeles för stelt för att kasta wobblers och jerks effektivt. Har en video där jag kastar med Crankspöt om det är av intresse?

          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Tack för info, låter som ett ganska nischat crankspö, blir nog ett Svartzonker Cast 7,5 ML för mig i stället.
          Trodde du hade lärt dig av att inte lyssna för mycket på recensioner vid det här laget? Nej men skämt och sido, kan du så ta dig tid och känn på spöt, jag tycker det är väldigt rappt för att vara så mjukt. Ingen spaghettiviftare här inte!
          Senast ändrad av Aspir3; 2018-04-17, 23:40.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Tack för info, låter som ett ganska nischat crankspö, blir nog ett Svartzonker Cast 7,5 ML för mig i stället.
            Nej det känns ganska allround med en klenare topp så det kan vara värt att klämma på och snart finns dem väl i alla buitker med årets youtube hype...


            Aspir3

            Jag beskrev inte att kasta betena utan att jobba hem dem. Att det ine är jätte "spagetti" är dock ett av mina klagomål då det är ett vanligt spö med ett annat namn och kanske inte ett helt renodlat dd spö så det vore bra om du kan läsa vad jag skriver isället för att bli defensiv och jag har fiska twitch beten ett gäng år och jag vill ha ett spö med snabbare topp för den typen av beten dvs, vill att kraften av mina ryck skall gå till betet och inte tas upp för mycket av toppen dvs motstasen av vad ett crank/dd spö gör.

            Jag vill inte veller ha mjuktopp till jiggning som vissa att jag gillar lite snabbare spön är nog ingen hemlighet heller.
            Senast ändrad av Monkey; 2018-04-18, 16:03. Anledning: stavnings och syftningsfel

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
              Nej det känns ganska allround med en klenare topp så det kan vara värt att klämma på och snart finns dem väl i alla buitker med årets youtube hype...


              Aspir3

              Jag beskrev inte om att kasta betena utan att jobba hem dem. Att det ine är jätte "spagetti" är dock ett av mina klagomål då det är et vanligt spö med ett annat namn och kanske inte ett helt renodlat dd spö så det vore bra om du kan läsa vad jag skriver isället för att bli defensiv och jag har fiska twitch beten ett gäng år och jag vill ha ett spö med snabbare topp för den typen av beten dvs jag vill att kraften av mina ryck skall gå till betet och tas upp för mycket av toppen.

              Jag vill inte veller ha mjuktopp till jiggning som vissa att jag gillar lite snabbare spön är nog ingen hemlighet heller.
              Var inte meningen att låta defensiv, höll bara inte med din beskrivning av spöt Men olika åsikter är alltid bra så man kan få en bred bild av produkten man pratar om!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                Var inte meningen att låta defensiv, höll bara inte med din beskrivning av spöt Men olika åsikter är alltid bra så man kan få en bred bild av produkten man pratar om!
                Om du inte redan listat ut de så är alltså ett långsamt spö inte ett spö som återfår rak klinga långsamt... Mest så du slipper bli förvirrad i framtiden, kan dock hålla med om att de är inte lätt när svenskar använder ett helt annat språk när dem pratar om spön. ("Vi" pratar oftast bara om grammen våra spön kan kasta av nån anledning..)
                Bifogade filer
                Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

                Kommentera


                • Klickade hem ett nyss så få vi se...

                  Som snöhäst skriver tror inte vi alltid pratar exakt samma språk eller har samma preferenser. (Jäkligare blir det när våra europeisk tillverkare ofta klassar upp sina spön till det som låter häftigare eller har en helt egen skala men det är ett annat samtalsämne här på FS)

                  /Fredrik

                  Edit: Kanske är dags att någon slår ihop en tråd likanden den för gäddspön men som orkar hålla på där jag misslyckades =(
                  Senast ändrad av Monkey; 2018-04-18, 16:32. Anledning: Snöhäst hann före med bilden

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                    Om du inte redan listat ut de så är alltså ett långsamt spö inte ett spö som återfår rak klinga långsamt... Mest så du slipper bli förvirrad.../
                    Men det påstod väl aldrig Aspir3? Hela spöindustrin försöker få till spön som så snabbt som möjligt återgår till ursprungsform efter kast och det oberoende av spöts tänkta aktion. Får vi tro Aspir3 så har de lyckats hyfsat bra med Crank 7" i det avseendet (som för övrigt inte heter Deep Crank) vilket knappast är givet.
                    Senast ändrad av anteman; 2018-04-18, 23:15.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Men det påstod väl aldrig Aspir3?
                      Jasså?
                      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X