Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nä han sa att det var ett skönt spö, rappt, men mjukt, laddar bra och som fort återgår i sin ursprungsform, det var du som i onödigt dryg ton insinuerade att han menar att långsamma spön ska återgå långsamt... Läs igen vet ja.

    Du hade själv en tråd om haspel-overrun och frågade hur du undviker det i framtiden....

    Hade svaret "kör nylon du verkar inte riktigt kunna hantera flätlina" varit adekvat, sant och hyfsat eller mest drygt?
    Många e dryga bara för att, helt oförhappandes, sånt kan jag bli dryg på...
    Senast ändrad av anteman; 2018-04-19, 00:17.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Nä han sa att det var ett skönt spö, rappt, men mjukt, laddar bra och som fort återgår i sin ursprungsform, det var du som i onödigt dryg ton insinuerade att han menar att långsamma spön ska återgå långsamt... Läs igen vet ja.

      Du hade själv en tråd om haspel-overrun och frågade hur du undviker det i framtiden....

      Hade svaret "kör nylon du verkar inte riktigt kunna hantera flätlina" varit adekvat, sant och hyfsat eller mest drygt?
      Många e dryga bara för att, helt oförhappandes, sånt kan jag bli dryg på...
      Han har redigerat inlägget... Men gubbar som dig finns de gött om här på forumet har jag märkt.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

      Kommentera


      • Hörni pojkar, ta det lite piano nu. Det blir trevligare stämning på forumet då .

        Kommentera


        • Ut och fiska istället för att tjafsa över ett spös egenskaper...
          Alla har olika smak och nörderiet verkar inte veta några gränser.
          Skitfiske

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av anteman
            Aspir3, apropå W3 Crank 7' - vart går övre kastviktgränsen på det spöt enligt dig? Klarar den 20g väl men kämpar med 25g?
            Har inte hunnit testa den högre gränsen än faktiskt bara kastat 5g skalle med Stanley the stickleback och 12/13g Babybite och rawbite. Men kan prova senare idag och återkomma

            Kommentera


            • Nu har jag svingat lite olika vikter och beten. 25g Toby, 9cm shad-teez med 18g-skalle, och en 20g lipless. På rak arm så tror jag inte att man ska överstiga 20-22g med detta spö för att få maximalt sving. Kändes som det fick arbeta lite för mycket med sidokasten med tobyn och jiggen. Men överhandskaat gick lite bättre. Som Daniel säger i reklamen på YT så laddar det bäst med 12-14g Får bara hålla med!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                Nu har jag svingat lite olika vikter och beten. 25g Toby, 9cm shad-teez med 18g-skalle, och en 20g lipless. På rak arm så tror jag inte att man ska överstiga 20-22g med detta spö för att få maximalt sving. Kändes som det fick arbeta lite för mycket med sidokasten med tobyn och jiggen. Men överhandskaat gick lite bättre. Som Daniel säger i reklamen på YT så laddar det bäst med 12-14g Får bara hålla med!
                Inte för att hamna i skaran med dryga människor men är inte det lite irrelevant data?
                Hur ter den sig med ett 20g crankbait?
                Och vilken storlek/grad av djupgående wobblers är övre smärtgränsen?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                  Inte för att hamna i skaran med dryga människor men är inte det lite irrelevant data?
                  Hur ter den sig med ett 20g crankbait?
                  Och vilken storlek/grad av djupgående wobblers är övre smärtgränsen?
                  Äger tyvärr inga sådana beten. De mest dupgående jag har är Babybite DR 2-4m och det går galant. 20g Lipless crankabait funkade även det finfint.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                    Nu har jag svingat lite olika vikter och beten. 25g Toby, 9cm shad-teez med 18g-skalle, och en 20g lipless. På rak arm så tror jag inte att man ska överstiga 20-22g med detta spö för att få maximalt sving. Kändes som det fick arbeta lite för mycket med sidokasten med tobyn och jiggen. Men överhandskaat gick lite bättre. Som Daniel säger i reklamen på YT så laddar det bäst med 12-14g Får bara hålla med!
                    Tack det och tidigare info ger i vart fall mig en indikation. Ska bli intressant att läsa vad du Monkey tycker om spöt, som jag förstod dig/Aspir3 så verkar du generellt gilla lite styvare spön än Aspir3. När det gäller DD kan det vara annorlunda och, vilket inläggen visar, det kan skilja en del mellan vad vi upplever som rätt och lagom spö till jerk, twitch och cranks.

                    Kommentera


                    • Första ekolodet man äger så nu har man en del att lära . Hds9

                      (Rullarna är äldre orkade bara inte flytta)
                      Bifogade filer

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 107 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X