Frigolitlåda/box, kylbox ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frigolitlåda/box, kylbox !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frigolitlåda/box, kylbox !

    Halloj !

    Söker en vettig frigolitlåda, frigolitbox eller vad man nu vill kalla det. Har själv tidigare köpt den klassiska vita frigolitlådan för att transportera fisk och mat vid resor. Denna har jag köpt i Norge. Nu söker jag en låda här hemma och har hittat en del på nätet, men trodde att jag skulle få fler sökträffar. En frigolitlåda..... Hur svårt kan det vara ?

    Har sett att det finns frigolitlådor av lite bättre kvalitet än den klassiska vita (engångslådan ? ). Mer stöttåliga och lite robustare i utförandet och som håller längre. Var hittar man en sådan till en vettig peng ? Anledningen till att jag vill ha en frigolitlåda och inte en igloo eller liknande kylbox är vikten när man ska resa/flyga. En ordentlig kylbox väger ändå några kg .

    Tacksam för tips !

  • #2
    Kolla med storköken, typ dom som fixar maten till försvaret, sodexo eller va dom nu heter, vi brukar få ut portionsförpackningar i svarta ordentliga frigolitlådor, när vi int får isokärl.

    Kommentera


    • #3
      Eeeeh, kan Julas för 99kr räcka?

      Kommentera


      • #4
        Det var ett bra tips biohazard. Precis sån låda jag menar. Tackar.

        Kommentera


        • #5
          oskars, menar du Julas vanliga kylbox för 99:- ? Eller dom har en frigolitvariant också ? Jag söker endast en bra frigolitlåda. Vanliga kylboxar har jag gott om. Så låg vikt som möjligt på flyget.

          Kommentera


          • #6
            Ja det är deras vanliga blåa kylbox jag menar Men nu vet du att den finns iaf

            Kommentera


            • #7
              http://www.pac.se/start/Take-Away/Termolador

              Jag googlade värmelåda frigolit. Hittade detta som första träff. Testa termolåda

              Kommentera


              • #8
                Hej,

                Jag hamnade här efter en sökning på nätet, då jag hade exakt samma problem. Efter lite trilskande hittade jag rätt till sist.

                Om man reser med flyg från Norge, är de här lådorna (Europalåda, 28 liter) optimalt för upp till 15 kilo fisk. Jag sökte på "frigolitlåda", "termolåda" men hittade till sist rätt med "Europalåda". På norska kallas den för "Termokasse".

                * Europalåda 28 liter, Tingstad, artikelnummer 162259456028, https://www.tingstad.com/se-sv/utrus...--162259456028
                * Lock, Tingstad, artikelnummer 162259456000, https://www.tingstad.com/se-sv/utrus...a-162259456000

                Om man inte bor i närheten av Göteborg, Jönköping eller Oslo och kan hämta är dock frakten ganska så saftig. 400 NOK.

                Ha en bra dag!
                //magnus

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 492 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                24 svar
                3 826 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uffe62
                av uffe62
                 
                Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                39 svar
                5 642 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg OGRudan
                av OGRudan
                 
                Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                468 svar
                107 652 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Julle68
                av Julle68
                 
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                3 547 svar
                228 674 visningar
                12 gillar
                Senaste inlägg Classe69  
                Arbetar...
                X