Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • _viktor
    replied
    Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg

    Jag gjorde en chansning idag och köpte standard spårryttare på mekonomen, inte rostfria dock.
    1kr/st.
    Ska testa att montera ikväll.
    Om du nu inte hade mer att beställa av mästarna i Svängsta.
    Har lite annat att beställa så det blir hanterbara priser på dem.
    spole, kullagrade delar och lite annat.
    Hade hoppats att min 5500 PRO rocket skulle dyka upp idag men den dyker väl upp imorgon eller onsdag.

    Var ute i helgen med en kompis och han testade min 5600 svartzonker med pike performance-kitt. Han sa att han var skeptisk men jag tror ett litet frö planterades eftersom det har börjat komma frågor om exotiska färger och vad sifferkombinationen betyder.
    som den goda kompis jag är så tänker jag numera börja hålla koll efter en 5601, så han kan få en bra grund att bygga på och köpa trim eller andra delar allt eftersom.
    om någon vet något så lyssnar jag gärna.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg

    Jag gjorde en chansning idag och köpte standard spårryttare på mekonomen, inte rostfria dock.
    1kr/st.
    Ska testa att montera ikväll.
    Om du nu inte hade mer att beställa av mästarna i Svängsta.
    Det skulle man väl utan vidare kunna kalla prisvärt! Såvida nu inte kvaliten är i paritet med priset…Återkom gärna med info om hur det gick med chansningen, och hur du upplever kvaliten på dom.

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
    Classe69 super! Tack. Spårryttaren beställs enklast från Abu?
    Jag gjorde en chansning idag och köpte standard spårryttare på mekonomen, inte rostfria dock.
    1kr/st.
    Ska testa att montera ikväll.
    Om du nu inte hade mer att beställa av mästarna i Svängsta.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ny vev från Rocket reel passar ju skitbra :-)

    Ge mig VÅR, typ NU :-) haha

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
    Classe69 super! Tack. Spårryttaren beställs enklast från Abu?
    Ja, passa på att beställa några stycken då dom bara kostar 15-20:- st. Men beställ mer saker från Abu annars torskar du på det. Frakt + Postförskott blir dyra spårryttare :-) bor du i närheten av en fiskeaffär kanske dom har någon liggande, men inte säkert :-)

    Lämna en kommentar:


  • _viktor
    replied
    Classe69 super! Tack. Spårryttaren beställs enklast från Abu?

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg

    Hur får jag loss det drevet eller ska jag skära det på plats? Och spårryttare, menar du en ”hästsko” för att hålla fast drevet?
    Skär försiktigt på plats, annars får du inte loss mellandrevet, och Ja, hästskobricka = spårryttare :-)

    Lämna en kommentar:


  • _viktor
    replied
    Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

    du skär bort den lilla låsklacken av plast på toppen av drevet , du kan putsa lite lätt på insidan där stiftet gå igenom, sen en droppe yellow label på stiftet och till sist låser du drevet med en spårryttare. har testat med lagrade drev och lättade drev men jag upplever att det är total overkill med normala betessvikter. drevmodden är allt som behövs.
    Hur får jag loss det drevet eller ska jag skära det på plats? Och spårryttare, menar du en ”hästsko” för att hålla fast drevet?

    Lämna en kommentar:


  • Kolnej
    replied
    Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
    Dubbelish post. Läste tidigare om att man kunde ta bort lite material från mellandrevet på ickevevsidan för att få inte kullagrade ambassadeurer att snurra på lite bättre.
    finns det någon här som har gjort och kan förklara eller visa hur man går till väga?
    du skär bort den lilla låsklacken av plast på toppen av drevet , du kan putsa lite lätt på insidan där stiftet gå igenom, sen en droppe yellow label på stiftet och till sist låser du drevet med en spårryttare. har testat med lagrade drev och lättade drev men jag upplever att det är total overkill med normala betessvikter. drevmodden är allt som behövs.

    Lämna en kommentar:


  • _viktor
    replied
    Dubbelish post. Läste tidigare om att man kunde ta bort lite material från mellandrevet på ickevevsidan för att få inte kullagrade ambassadeurer att snurra på lite bättre.
    finns det någon här som har gjort och kan förklara eller visa hur man går till väga?

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 475 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 605 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 613 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
227 795 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X