Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Finns gör de men precis som Classe säger så är de ovanliga och dyra. 2601 är inte lika ovanlig men kostar också en slant när de kommer ut. Men vänstervevat är bara en fluga. Bli en man och börja med högervevat istället.
    Eller ännu bättre bli en multivevare och bry dig inte om vilken sida veven sitter på :-)

För mig får gärna trenden med vänster hålla i sig då dom högervevade tenderar att hålla betydligt bättre priser.
    Kommer aldrig mer betala överpris för en vänstervevad då man kan hitta en högervevad till ett betydligt bättre pris!

Lämna en kommentar:

• Letho
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Finns gör de men precis som Classe säger så är de ovanliga och dyra. 2601 är inte lika ovanlig men kostar också en slant när de kommer ut. Men vänstervevat är bara en fluga. Bli en man och börja med högervevat istället.
    Ha ha ja man kanske ska prova

Lämna en kommentar:

• Wilier75
    replied
    Click image for larger version

Name:	DSC_0096.JPG
Views:	235
Size:	738,3 KB
ID:	2561135 Så nöjd att det blev en Abu trimspole även på första Rocket.
    Har alla rullar jag vill trimmade nu men köper jag i framtiden blir det med Abu's trim, ser ingen anledning köpa UT och då speciellt grunda spolen.
    Märker ingen som helst skillnad mellan UT och Abu's trim. Faktiskt så slänger min C3 och Orbis bättre än UT-trimmade rullarna.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
    Finns de i 1501 / 2501? Svåra att få tag på kanske?

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
    Hittar du så är dom oftast snordyra

Lämna en kommentar:

• Letho
    replied

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Det är en klassisk hopkok rulle. Finns mängder av sådana rullar ute. Folk som bygger ihop rullar av delar de har och säljer.
    Vill du veta mer om 15-2500 rullarna och deras historia så köp boken small ambassadeur . Där finns allt du behöver veta om dem.

Lämna en kommentar:

• Smolt
    replied
    Jag har en hel del extra gavlar som jag köpt på ebay och tradera. En snubbe i england verkar ha ett stort förråd och förr dök det upp delar som såldes av folk från Svängsta på Tradera. Min gissning är att det är ett hopplock.

Lämna en kommentar:

• Piscantur stercore
    replied
    Hej på er!

Slår två flugor i en smäll.
    Bjuder på bilder av några godingar: 1500, 2500 och 3500.
    Och ställer samtidigt en fråga.

Angående den svarta 1500C:
    Den är stor som en 2500, men har som synes en 1500 gavel.
    Har under många år tänkt att den säkert består av hpd, dvs hopplockade delar. Troligen monterad av någon från den ärevördiga fabriken i Svängsta, som sen sålt den privat.

Dock, rätt nyligen såldes en dylik 1500:a på Tradera, där säljaren för övrigt har liknande resonemang.
    Denna auktion har fått mig att fundera lite kring om jag har rätt i tidigare antaganden.

Med utgångspunkt från att 2500 och 3500 frånsett icke vevgavel har samma mått, vore det ju inte en omöjlighet om ABU bestämt sig för att producera en 1500:a i 2500 storlek...
    Skulle det alltså möjligen kunna vara så att Urfabriken av okänd anledning fått för sig att släppa en ”stor” 1500:a??

Lutar fortfarande klart mest åt ursprungs resonemanget, men det vore kul och tacksamt om någon sitter inne med info kring detta, och därmed kan avgöra saken.

Skitfiske på er!

Click image for larger version

Name:	96C3B3CB-2889-461F-AAEB-A1144AE1B098.jpeg
Views:	204
Size:	1,35 MB
ID:	2561098 Click image for larger version

Name:	C3D04C2A-FEEE-4AE6-B3C9-048D1D6B1FBB.jpeg
Views:	203
Size:	1,54 MB
ID:	2561099 Click image for larger version

Name:	E91AB580-7B74-46A2-8F15-272780700397.png
Views:	207
Size:	1,35 MB
ID:	2561100

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Som ni ser så är det inte en "kola våg" men ändå ganska exakt på grammet (ny kalibrerad).

Ser ut som en miss från Abu. Varför ska man kunna ha än mer lina när det redan var mer än tillräckligt innan. Helt meningslöst för dom flesta av oss.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av NiklasF, 2014-03-26, 09:04
2 606 svar
327 994 visningar
0 gillar
Senaste inlägg stefan1
av stefan1