Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Vad vill du byta emot :-)
    Kolla PM :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Coronet27 Visa inlägg
    Köpte en 5501C3 för en 15 år sen.
    tog nyss fram den igen o serva upp den.
    var köper man en Avail spole nånstans?
    Man beställer från utlandet, det är ett japanskt fabrikat som tillverkar all möjlig trim till bla ambassadeurer. Det är bara att Googla. Annars kan du beställa UT spole (svensk tillverkat) på sportfiskeboden. Men mitt förslag är att beställa en den senaste varianten på recordspolen direkt från Abu. Kostar hälften eller en tredjedel av priset och en riktigt bra "trimspole". Kan inte riktigt påstå att dom tidigare nämnda spolarna är så mycket bättre trots trippla priset.

    Lämna en kommentar:


  • Coronet27
    replied
    Köpte en 5501C3 för en 15 år sen.
    tog nyss fram den igen o serva upp den.
    var köper man en Avail spole nånstans?

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av HA-Lures Visa inlägg
    Jag har varit i 2500 träsket, men fick aldrig till det riktigt. Prövade på abborre, men inte en chans för mig att använda högervevat då. Sen är utväxlingen alldeles för låg för mig, måste veva som en tok. Fick tag på en 2601 Elite och den funkade bättre, men den klarade aldrig konkurrera med mina Mörrum 1601 med avail spole
    Jag har varit i trimträsket ett tag nu men aldrig i 2500 träsket. Ska bli en spännande resa. Måste hitta något att bränna pengarna på :-)

    Lämna en kommentar:


  • HA-Lures
    replied
    Jag har varit i 2500 träsket, men fick aldrig till det riktigt. Prövade på abborre, men inte en chans för mig att använda högervevat då. Sen är utväxlingen alldeles för låg för mig, måste veva som en tok. Fick tag på en 2601 Elite och den funkade bättre, men den klarade aldrig konkurrera med mina Mörrum 1601 med avail spole

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg

    Låter bra! Vilket spö tänkte du montera rullen på?? Det är ju en minst sagt viktig parameter gällande hur stabilt/långt/precisionsmässigt man kastar..
    Tänkte köra med sweetstick 3-18 gram. Aktionen är snabb på den men knte överdrivet.

    Eller perchfight crankbait 3-25 g medium snabb aktion.

    Båda dessa spön har jag kört med min 4601 fulltrimmade c3a och det har funkat att kasta ner till 6,8 grams cranky x och 11 cm rapala shadow rap. Kastar hur bra som helst men vi får väl se hur spöna funkar med 2500 rullen :-)

    Lämna en kommentar:


  • RichardO
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Låter bra det. Tänkte köra sufix 0.15 och betesvikt på ca 7 gram och uppåt. Kör nog ett tag utan trim så får vi se om det blir trim i framtiden.
    Låter bra! Vilket spö tänkte du montera rullen på?? Det är ju en minst sagt viktig parameter gällande hur stabilt/långt/precisionsmässigt man kastar..

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg

    Visst funkar den till borre lite beroende på vilka beten man kör och linval osv. Skippa små balsawobblers på 2 g så är det inga problem. Fiska in rullen ordentligt bara. Tycker alla mina ambassadeurer blir bättre ju mer jag fiskar med dom. Dock är det kul med trim. Jag tycker rullarna helt klart blir bättre när det gäller lättare beten. Men det är ju tyvärr inte gratis med trim. Rullen är ju den minsta kostnaden när man trimmar...
    Låter bra det. Tänkte köra sufix 0.15 och betesvikt på ca 7 gram och uppåt. Kör nog ett tag utan trim så får vi se om det blir trim i framtiden.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Kanske läge att plocka fram min Svarta 5001C igen med Originalkartong :-) och lägga ut :-) haha
    Men den byter jag hellre bort :-)
    Vad vill du byta emot :-)

    Lämna en kommentar:


  • RichardO
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Behövs trim på dom rullarna eller kan man köra tex borre med rengjorda lager och en droppe yellow rocket fuel?
    Visst funkar den till borre lite beroende på vilka beten man kör och linval osv. Skippa små balsawobblers på 2 g så är det inga problem. Fiska in rullen ordentligt bara. Tycker alla mina ambassadeurer blir bättre ju mer jag fiskar med dom. Dock är det kul med trim. Jag tycker rullarna helt klart blir bättre när det gäller lättare beten. Men det är ju tyvärr inte gratis med trim. Rullen är ju den minsta kostnaden när man trimmar...

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 155 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X