Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Jag pratade med någon Abu chef på mässan om bland annat 4500/4501 factory tuned. Man kan inte ens beställa en från svängsta direkt :-(

    Enligt Chefen finns det INGEN marknad i Sverige överhuvetaget :-(

    Abu Svängsta skulle få slå igen om man skulle sälja dom i Sverige, som engqvist sa, nästan ingen som köper rundgavlat i Sverige.
    För att Abu skulle tjäna pengar så skulle 4500/4501 FT kosta drygt 12-13.000:- :-( och det finns Inte många som skulle köpa dom för dom pengarna :-(

    ​​​​​​​Min Drömrulle är en 2601 Elite men der är ju löjliga pengar för en sån :-(
    Haha älskar standard svaret. Finns ingen marknad i Sverige för sådana rullar. Ja det kan man ju verkligen undra varför?? Hur mycket marknadsföring lägger Abu på runda rullar i Sverige? Fundera på alla Youtube produktioner Abu medverkar i. Nästan alltid en lågprofil från Asien som trycks upp i kameran.
    En rolig jämförelse. När jerktrenden kom var det bara odelade spön som alla hade, frågade någon om 2del, fick man som svar, finns ingen marknad i Sverige för 2delade jerkspön. Frågar man nu om odelat, finns ingen marknad i Sverige för det.
    Slutklämmen på mitt svmittnde. Branchen bestämmer hur efterfrågan på svenska marknaden ska se ut. Inte vi. Och vi som inte håller med får vackert söka sig utomlands...

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Jag pratade med någon Abu chef på mässan om bland annat 4500/4501 factory tuned. Man kan inte ens beställa en från svängsta direkt :-(

    Enligt Chefen finns det INGEN marknad i Sverige överhuvetaget :-(

    Abu Svängsta skulle få slå igen om man skulle sälja dom i Sverige, som engqvist sa, nästan ingen som köper rundgavlat i Sverige.
    För att Abu skulle tjäna pengar så skulle 4500/4501 FT kosta drygt 12-13.000:- :-( och det finns Inte många som skulle köpa dom för dom pengarna :-(

    ​​​​​​​Min Drömrulle är en 2601 Elite men der är ju löjliga pengar för en sån :-(
    Ja det är nog tyvärr så, men det skulle ju inte behövas ytterligare modeller (eller full teckning på den svenska marknaden) utan bara en bråkdel av allt som går på export/andra marknader som kunde säljas i tillfälliga serier nationellt.
    Alltså inga större krav på sålda antal eller stora vinstmarginaler.
    Men så funkar nog inte handel och marknadsföring i storbolag om jag får gissa.
    Det är ju inte för vår skull rullarna byggs i Svängsta… XD

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Jag pratade med någon Abu chef på mässan om bland annat 4500/4501 factory tuned. Man kan inte ens beställa en från svängsta direkt :-(

    Enligt Chefen finns det INGEN marknad i Sverige överhuvetaget :-(

    Abu Svängsta skulle få slå igen om man skulle sälja dom i Sverige, som engqvist sa, nästan ingen som köper rundgavlat i Sverige.
    För att Abu skulle tjäna pengar så skulle 4500/4501 FT kosta drygt 12-13.000:- :-( och det finns Inte många som skulle köpa dom för dom pengarna :-(

    ​​​​​​​Min Drömrulle är en 2601 Elite men der är ju löjliga pengar för en sån :-(

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg

    Jo jag tänkte väl närmast på Ambassadeurerna som det står made in sweden på men som inte alls finns på svenska marknaden, exempelvis ”factory tuned” 4500c eller 5500c i classic-stil:

    https://www.purefishing.jp/product/a...ory-tuned.html

    Dessa eller liknande dyker ju upp ibland på begagnatmarknaden, import på dessa blir rimligtvis kostsam och riktigt onödig fraktkedja om rullarna dessutom är ihopsatta i Sverige. Men jäklar vad snygga rullar!
    Det är precis dem jag menar också. Precis som jag skrev.
    revo - korea
    Classic Ambassadeur- Sverige
    Övriga förmodligen Kina.
    Och nu pratar vi oavsett marknad.

    Det finns svensktillverkade Ambassadeurer som bara säljs i USA, Japan, Sydostasien, Australien. Tyvärr har ju abu i Sverige lyckas få nästan alla att sluta köpa runda Ambassadeurer här hemma. Men de tillverkar i svängsta och exporterar till bla Asien. Så du får vackert importera om du vill ha en rolig rund svensk nu.

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Beror precis vilka rullar du menar. Runda classic rullar är gjorda i Sverige, revo rullar är gjorda i korea och de billigaste max bla är nog Kina rullar.. Men om du kollar Abu japanska sida står det vilka som är gjorda i Sverige.
    Jo jag tänkte väl närmast på Ambassadeurerna som det står made in sweden på men som inte alls finns på svenska marknaden, exempelvis ”factory tuned” 4500c eller 5500c i classic-stil:

    https://www.purefishing.jp/product/a...ory-tuned.html

    Dessa eller liknande dyker ju upp ibland på begagnatmarknaden, import på dessa blir rimligtvis kostsam och riktigt onödig fraktkedja om rullarna dessutom är ihopsatta i Sverige. Men jäklar vad snygga rullar!

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg
    Efter en hel del fiske med denna 4500 med 6,3:1 har jag gått tillbaka till 5,3:1 och tvåstiftsbroms.

    Bonus:
    Angående Abu’s Japansortiment. Är det rullar made in Sweden eller monterat i ”Kina”?

    ZoomSafari spöna gör sig bra ihop med lättkastande ambassadeurer
    Beror precis vilka rullar du menar. Runda classic rullar är gjorda i Sverige, revo rullar är gjorda i korea och de billigaste max bla är nog Kina rullar.. Men om du kollar Abu japanska sida står det vilka som är gjorda i Sverige.

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Efter en hel del fiske med denna 4500 med 6,3:1 har jag gått tillbaka till 5,3:1 och tvåstiftsbroms.

    Bonus:
    Angående Abu’s Japansortiment. Är det rullar made in Sweden eller monterat i ”Kina”?

    ZoomSafari spöna gör sig bra ihop med lättkastande ambassadeurer

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Dubbelt

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg

    En sån UC hade gärna mina 4000 haft som sällskap här hemma!

    Gillar du samtliga gavlar med dekal, eller layouten på just 5000?

    Click image for larger version

Name:	20230831_221912.jpg
Views:	436
Size:	1,26 MB
ID:	2629408
    Det är utförandet på gavlarna som jag tycker är mkt tilltalande, detta oavsett storlek/modell, kulör, elr dekal.
    Gör sig lika bra på en tjusig 1500 som din, elr som i andra ”änden”, en 7000.

    Lämna en kommentar:


  • Thorns
    replied
    Några fler bilder innan godnatt...
    En oanvänd Tournament Pro 3600C, sample.

    Click image for larger version

Name:	20230917_000509.jpg
Views:	322
Size:	1,88 MB
ID:	2629410
    Click image for larger version

Name:	20230917_000747.jpg
Views:	322
Size:	1,95 MB
ID:	2629411
    Click image for larger version

Name:	20230917_000806.jpg
Views:	318
Size:	2,49 MB
ID:	2629412

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 475 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 605 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 613 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
227 804 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X