Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg

    Ser riktigt fin ut!

    Sneglat en del på 4000 storleken men det verkar inte längre gå att få tag på 4501:or. Inte för att jag har något emot tumtangent men hade velat ha en med tryckknapp för omväxlingens skull. Kollade igen nu och verkar inte ens gå att få tag på 4601:or.

    Också kikat lite på kostnaden för att köpa en C3 5501 och sedan bygga om den men inte hittat några spolar i 4000-storlek.

    Det kanske ändå är bättre att lägga de pengarna på trim, rullen lär sitta på ett 9ft 15-45g spö så jag har svårt att tro att en 5000 skulle kännas för stor. Borde väl teoretiskt kasta lite längre också eftersom linspridaren slipper vända lika många gånger.
    Ring till Abu service avdelning och hör med dom vad kostnaderna blir. Dom har alla delar till att bygga om tex en pro rocket till en 4000 rulle. Du behöver inte heller trimma så mycket som jag har gjort om du inte ska kasta tex små wobblers eller rappalas shadow rap.

    Byggde om en VC pike till 4000 rulle och den blev inte lika dyr som min fullsmetade c3a.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg

    Ser riktigt fin ut!

    Sneglat en del på 4000 storleken men det verkar inte längre gå att få tag på 4501:or. Inte för att jag har något emot tumtangent men hade velat ha en med tryckknapp för omväxlingens skull. Kollade igen nu och verkar inte ens gå att få tag på 4601:or.

    Också kikat lite på kostnaden för att köpa en C3 5501 och sedan bygga om den men inte hittat några spolar i 4000-storlek.

    Det kanske ändå är bättre att lägga de pengarna på trim, rullen lär sitta på ett 9ft 15-45g spö så jag har svårt att tro att en 5000 skulle kännas för stor. Borde väl teoretiskt kasta lite längre också eftersom linspridaren slipper vända lika många gånger.
    Finns ju kvar hur många spolar som helst till 4000. Bara att beställa från Abu.

    Lämna en kommentar:


  • abborre191
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Utväxling 6,2:1
    Parfyrerad recordspole
    Keramidhybrid lager
    Dubbelkulagrat mellanhjul
    Dubbelkullagrad evighetsskruv
    Lättad linspridare med keramisk knivbult
    Kolfibervev från Mörrum zx 3600


    En trimmad c3a 4601 som kastar ner till 7 gram är mitt tipps :-)
    Ser riktigt fin ut!

    Sneglat en del på 4000 storleken men det verkar inte längre gå att få tag på 4501:or. Inte för att jag har något emot tumtangent men hade velat ha en med tryckknapp för omväxlingens skull. Kollade igen nu och verkar inte ens gå att få tag på 4601:or.

    Också kikat lite på kostnaden för att köpa en C3 5501 och sedan bygga om den men inte hittat några spolar i 4000-storlek.

    Det kanske ändå är bättre att lägga de pengarna på trim, rullen lär sitta på ett 9ft 15-45g spö så jag har svårt att tro att en 5000 skulle kännas för stor. Borde väl teoretiskt kasta lite längre också eftersom linspridaren slipper vända lika många gånger.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg
    Jag tror inte säljaren av den där Recorden menar att den är helt oanvänd utan att han aldrig använder den (längre).

    Vad tycker ni förresten om Recorden jämfört med exempelvis en traditionell C3?

    Letar nämligen efter en Amba som ska kasta lite lägre vikter (lägsta vikt kanske 10-15g). En beggad Record kanske kan vara nåt?
    Utväxling 6,2:1
    Parfyrerad recordspole
    Keramidhybrid lager
    Dubbelkulagrat mellanhjul
    Dubbelkullagrad evighetsskruv
    Lättad linspridare med keramisk knivbult
    Kolfibervev från Mörrum zx 3600


    En trimmad c3a 4601 som kastar ner till 7 gram är mitt tipps :-)

    Lämna en kommentar:


  • abborre191
    replied
    Jag tror inte säljaren av den där Recorden menar att den är helt oanvänd utan att han aldrig använder den (längre).

    Vad tycker ni förresten om Recorden jämfört med exempelvis en traditionell C3?

    Letar nämligen efter en Amba som ska kasta lite lägre vikter (lägsta vikt kanske 10-15g). En beggad Record kanske kan vara nåt?

    Lämna en kommentar:


  • Sundström76
    replied
    det här tar nog priset som nördigaste tråden jeesus det är en rulle ,sen skulle jag inte sälja en rulle med lina påspolad som ny heller varken före eller efter mötet med asfalt
    saknar smilies här för det är med glimten i ögat

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Vann precis en rulle som jag inte vill ha. Fattar inte hur jag tänkte. Rullen i fråga är en 7000c som lite sliten. Tanken är väl att börja fiska lax i framtiden men tror jag rycktes med i budgivningen för den är inte riktigt värd det jag gav för den :-(

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Aldrig använd enligt säljaren men såklart hamna den på asfalten... Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210818-201726.png
Views:	284
Size:	1,58 MB
ID:	2584442
    Vilka dårar. Varför får man för sig att det blir snyggare bilder om man lägger grejerna på sten eller asfalt? Man måste väl ändå förstå att en helt ny rulle kommer att få en del repor om man lägger den på asfalt/sten.

    Det är väl inte direkt någon raketforskning vi pratar om.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Aldrig använd enligt säljaren men såklart hamna den på asfalten... Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210818-201726.png
Views:	284
Size:	1,58 MB
ID:	2584442

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg

    Hade ögonen på den länge och trodde faktiskt den skulle bli dyrare men de kanske var stenen som gjorde de att folk drog sig för att buda?!

    Bra pris för en lite ovanligare modell!
    Slänger upp ett par bilder när den är dissikerad och rengjord :-)
    För mig var det den där jäkla stenen som gjorde det. Ska bli roligt att få se på bilderna. Vi får hålla tummarna för en välbehållen rulle. Snart är den i bra händer iallafall :-)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 155 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X