Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Thorns
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Japp, en mkt fin 5500 med det kanske snyggaste gavelutförandet av alla Ambor.

    Och en UC 4600C i nyskick.
    En sån UC hade gärna mina 4000 haft som sällskap här hemma!

    Gillar du samtliga gavlar med dekal, eller layouten på just 5000?

    Click image for larger version

Name:	20230831_221912.jpg
Views:	436
Size:	1,26 MB
ID:	2629408

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Hahaha!

    Tror bestämt att jag känner den drummeln rätt väl….

    Lämna en kommentar:


  • Alfa75
    replied
    God afton
    Jaha, då var man på rookiestadiet igen gällande Ambassadeurer, och man på några dagar plöjt igenom allt ni skrivit i denna tråd.
    Har presenterat mig på annat ställe men kan ta en liten här.
    Börjar med som sig bör.
    - Jag heter Mikael och jag är Ambassadeurist, dvs jag kan inte sluta förundras över de här små liven (tyvärr inser jag även att det klickas hem en och annan med).
    För ett tiotal års sedan gick min mor bort och hon hade övertygat sitt enda barnbarn (min dotter 13 år då) att jag borde köpa ett hus så vi hade ett vettigt ställe att bo på. Jag hade då separerat från min andra hustru ej min dotters mamma då detta skett tidigare. Så hus fick det bli i Östra delarna av Malmö efter min mors bortgång och arvet var fördelat, allt var frid och fröjd innan kuvertet från skattemyndigheten damp ner. och följande text,
    Käre Mikael vi saknar betalning för din mors handelsbolag (galoppstall) och vi emotser betalning på 377313kr inom 10 dagar. Satan i gatan det här var inte så bra....Saldot på kontot var väl på 6-7 tusen. Så för göra en historia kort så fick jag 3 månader på mig att dra ihop lovor, sålde ca 25st ambor på kort tid, min mors smycken, 2 bilar, konst, armbandsur och en massa annat. Men det löste sig. Beträffande amborna har några dykt upp i denna tråd 4500 pro rocket i svart/guld och någon 2500 till Wiloboken.

    Så nuläget är att jag har de sista 2 åren börjat komma igång med både fiske och en del rullsamlande, märk väl att jag vill använda dessa små tingestar och inte bara ha dem i skåpet. Köpte en fiskekajak i somras och några turer har det blivit och med ett spö på 9fot och en ordinär 4500 kan man fiska på ställen som man innan inte kunde nå. Men tungt fiske efter lax och gädda kommer jag nog inte börja med igen.
    Trim är kul och kasta långt är även det effektivt, då jag kom över en svart 2500 från en ovan nämnd person som kan sina 2500.
    Tyvärr så skrev jag i mitt första inlägg att jag sökte en högersida till en 2500 och fick svar från en mycket kompetent och kunnig person som skrivit mycket i denna tråd och har en väldigt fin samling. Nu är ju personen i sanning för oss Skåningar en drummel (självutnämnd) som fick in mig på det här att bygga om och fixa till.
    När jag sålde mina ambor så sålde jag de finaste och mest värdefulla, men en del behöll jag och dessa har jag nu på inrådan (av hedersdrummeln numera) göra en liten beställning i den heliga staden Svängsta. Paket på väg med 3 stativ och 3st spolar av 4000 storlek. Av bara farten fick jag göra en beställning i Stockholmia med 2 UT kit i storlek 4000 och 2500. För tänk om de skulle ta slut nu i detta nådens år 2023.
    Får väl se vad man skall göra för hedersdrummeln som tack för att att han fick mig att se ljuset igen....

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Japp, en mkt fin 5500 med det kanske snyggaste gavelutförandet av alla Ambor.

    Och en UC 4600C i nyskick.

    Click image for larger version

Name:	IMG_1342.jpeg
Views:	369
Size:	1,35 MB
ID:	2629365Click image for larger version

Name:	IMG_1343.jpeg
Views:	350
Size:	1,48 MB
ID:	2629366Click image for larger version

Name:	IMG_1344.jpeg
Views:	357
Size:	1,37 MB
ID:	2629368Click image for larger version

Name:	IMG_1345.jpeg
Views:	348
Size:	1,12 MB
ID:	2629367

    Lämna en kommentar:


  • beachcast
    replied
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Frågan är, i vanlig ordning, närmast av filosofisk art.

    Brukspotentialen hos C5 är enligt mig enorm, byggkvaliteten är av "gamla skolan" anser jag som haft många exemplar hemma i delar.
    Däremot finns de typiska hindren i form av äldre/tyngre spole, linspridare och lameller (för visst sitter det teflon i samtliga C5?).
    Tycker själv en fabriksmag kastar och fiskar bra, om än i ett mer begränsat register än där ovanstående delar bytts ut.
    Är exakt dem förändringar som gjordes, lättare linspridare och spole samt nya lameller.
    Blev dock även en Availvev då jag ville ha på Daiwas RCS cork knobs.

    Lämna en kommentar:


  • JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
    5600:an har dock fått lite uppgraderingar från Avail, kanske är hädelse?
    Frågan är, i vanlig ordning, närmast av filosofisk art.

    Brukspotentialen hos C5 är enligt mig enorm, byggkvaliteten är av "gamla skolan" anser jag som haft många exemplar hemma i delar.
    Däremot finns de typiska hindren i form av äldre/tyngre spole, linspridare och lameller (för visst sitter det teflon i samtliga C5?).
    Tycker själv en fabriksmag kastar och fiskar bra, om än i ett mer begränsat register än där ovanstående delar bytts ut.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
    Vad tycker vi om denna då?
    Jag har aldrig provat den...den vill liksom ligga och se fin ut...

    Click image for larger version

Name:	20230821_162251.jpg
Views:	339
Size:	1,42 MB
ID:	2629074Click image for larger version

Name:	20230821_162235.jpg
Views:	345
Size:	900,6 KB
ID:	2629073
    Japp verkligen en veritabel skönhet! Dock en svårt felkonstruerad sådan med ”rattarna” åt fel håll….

    Lämna en kommentar:


  • beachcast
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Håller med fullkomligt. Även om det finns några 4000 i gömmorna så är min 4600c5 min absoluta favorit.
    Instämmer helt i hyllningskören. Har både en 4600 c5 och en 5600 c5 som används till havsöring. Kastar otroligt bra och säkert. Dessutom väldigt snygga!
    5600:an har dock fått lite uppgraderingar från Avail, kanske är hädelse?

    Skitfiske på er!

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Thorns Visa inlägg
    Vad tycker vi om denna då?
    Jag har aldrig provat den...den vill liksom ligga och se fin ut...

    Click image for larger version

Name:	20230821_162251.jpg
Views:	339
Size:	1,42 MB
ID:	2629074Click image for larger version

Name:	20230821_162235.jpg
Views:	345
Size:	900,6 KB
ID:	2629073
    Förutom att den är felkonstruerad. Veven sitter ju inte där den ska. Haha. Så är det en riktigt läcker rulle.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Ok! FJ hade ett stort repotage om tunafisket i Öresund under 70-talet. Tyvärr har jag inte kvar tidningen.
    Det var stora fiskar som dom fångade då.

    Vilken underbar syn det måste ha varit för honom att se dessa giganter hoppa utanför fönstret.
    Ja, jag vet att Senator har många rekord på nacken.

    Ok! Var på Grönland ska du då? Akta dig för isbjörnarna. : )
    Du har PM

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 475 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 605 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 613 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
227 809 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X