Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

    Har själv haft tankar på att skaffa ultraljudstvätt men inte kommit till skott än. Kanske inte snabbar upp det hela tidsmässigt men slipper kanske en del av skrubbandet. Har inte provat en själv så har inte facit om hur pass bra det funkar.
    Är också inne på ultraljudstvätt. Om det är någon som vet en bra för ca 1500 kr så får ni gärna komma med tips.

    Kan köra en liten recension sen på tvätten :-)

    Lämna en kommentar:


  • LINDER
    replied
    De flesta delar går att få torrt med en microfibertrasa så jag tycker lufttorkning är lite överflödigt.
    Evighetsskruven och kugghjul kan vara svårt med en trasa, så tvätta rent detta i ett tidigare skede så hinner de torka tills du kommit ikapp med alla andra delar.
    Skölj även i riktigt varmt vatten, gärna i en glasburk som delarna får ligga en liten stund i så dom blir varma. Det påskyndar torkningen lite.
    Ta det värsta vattnet med en trasa efter sköljning och lägg sen ut alla delarna på papper.
    Sen är det bara att börja med trasa, tops, piprensare och smörjmedel.
    Jag brukar montera ihop i den takt jag torkar, så då får delarna på tur lite extra torktid också.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Jag tvättar allt med kemisk ren bensin :-)

    Lämna en kommentar:


  • Smolt
    replied
    Testade att tvätta lite delar i en kompis ultaljudstvätt. Funkade bra
    Kullager blir renare med aceton, men resten funkade utmärkt.

    Lämna en kommentar:


  • comer
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Är det någon som har tipps på hur jag kan påskynda serviceprocessen på mina ambassadeurer?

    För tillfället plockar jag ner allt och lägger i varmt vatten med lite Yes. Sen borstar jag allt med en tandborste och sköljer av. Lägger allt på tork på lite tidningspapper.

    Kan tillägga att jag tvättar rent gavlar, bottenplattan, stjärnhjul, veven och spole först så det hinner torka tills jag tvättat klart alla smådelar.

    Ihoplockandet går snabbt med det är själva rengörningsprocessen som tar tid.
    Har själv haft tankar på att skaffa ultraljudstvätt men inte kommit till skott än. Kanske inte snabbar upp det hela tidsmässigt men slipper kanske en del av skrubbandet. Har inte provat en själv så har inte facit om hur pass bra det funkar.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Är det någon som har tipps på hur jag kan påskynda serviceprocessen på mina ambassadeurer?

    För tillfället plockar jag ner allt och lägger i varmt vatten med lite Yes. Sen borstar jag allt med en tandborste och sköljer av. Lägger allt på tork på lite tidningspapper.

    Kan tillägga att jag tvättar rent gavlar, bottenplattan, stjärnhjul, veven och spole först så det hinner torka tills jag tvättat klart alla smådelar.

    Ihoplockandet går snabbt med det är själva rengörningsprocessen som tar tid.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Så, nu är rullen "nästan" komplett :-)
    Fullt trimmad med Allt från UT :-)
    Rullen kommer bara användas till Gösfisket :-)
    Snyggt Classe med enkelveven :-)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Så, nu är rullen "nästan" komplett :-)
    Fullt trimmad med Allt från UT :-)
    Rullen kommer bara användas till Gösfisket :-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • beachcast
    replied
    Mycket snygga!
    Berätta gärna mer om hur dem är byggda och till vilket fiske dem ska användas.

    Lämna en kommentar:


  • zakdima
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMG-20210228-WA0002.jpg
Views:	448
Size:	344,2 KB
ID:	2573041

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 828 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 657 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 548 svar
229 125 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Arbetar...
X