Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Thorns
    replied
    Hej på er!

    Jag adopterade denna till min samling nyligen.
    Dock finner jag ingen info om den någonstans.
    Vad jag kan se så är det en 1500 chrome nostalgia IAR med en trevlig gavel. Lådan den ligger i påstår 1600c IAR, men jag kan inte se någon tumtangent.

    Hjälp mig här! Vad är korrekt beteckning och vad har den för spännande historia, med gavel och allt?
    Click image for larger version

Name:	20230831_223056.jpg
Views:	314
Size:	965,6 KB
ID:	2628489Click image for larger version

Name:	20230831_222731.jpg
Views:	310
Size:	1,52 MB
ID:	2628490Click image for larger version

Name:	20230831_222747.jpg
Views:	310
Size:	1,62 MB
ID:	2628491

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Egen och turbåt, "safaribåt" är helt ointressant. En kompis satte för övrigt ölen i vrångstrupen ombord på en liten sk Sundsbuss mellan Helsingborg och Helsingör, han satt på nedre däck och drack öl ur flaska när han plötsligt hade en hoppande tonfisk i ögonhöjd strax utanför fönstret....
    Blir ev en ny resa till Grönland i vinter, planering pågår.
    Instämmer i dina åsikter om nämnda rullar, dock är det en viss Senator serie som kan stoltsera med flest antal satta IGFA rekord genom åren. Ska visst vara en försvarlig mängd...
    Ok! FJ hade ett stort repotage om tunafisket i Öresund under 70-talet. Tyvärr har jag inte kvar tidningen.
    Det var stora fiskar som dom fångade då.

    Vilken underbar syn det måste ha varit för honom att se dessa giganter hoppa utanför fönstret.
    Ja, jag vet att Senator har många rekord på nacken.

    Ok! Var på Grönland ska du då? Akta dig för isbjörnarna. : )

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Tgc 4000c

    [ATTACH=JSON]n2628437[/ATTACH]
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Hej du,

    Har du varit ut med egen båt eller guide? Haha! Jag kan tänka mig att det kliar i både dina o andra storfiskares fingrar. Ja, jag vet o det är ju bra så att beståndet kan repa sig!
    Se där ja! Ska du åka o fiska håkäring eller Hälleflundra? ; ) Hälleflundran ger dig en match i Norge. Everol 7 dagar i veckan före Penn senator. Det är stor skillnad på dessa rullar. Får du tag på en Penn International så har du du något likvärdigt.
    Egen och turbåt, "safaribåt" är helt ointressant. En kompis satte för övrigt ölen i vrångstrupen ombord på en liten sk Sundsbuss mellan Helsingborg och Helsingör, han satt på nedre däck och drack öl ur flaska när han plötsligt hade en hoppande tonfisk i ögonhöjd strax utanför fönstret....
    Blir ev en ny resa till Grönland i vinter, planering pågår.
    Instämmer i dina åsikter om nämnda rullar, dock är det en viss Senator serie som kan stoltsera med flest antal satta IGFA rekord genom åren. Ska visst vara en försvarlig mängd...

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

    Tjena!

    Japp har sett skönheterna flera gånger, även på nära håll. Dylik beskådan värmer i hjärtat, men det kliar ngt alldeles förbannat i fingrarna… Hitintills är de ju dock fridlysta…
    Har även ”beväpnat mig” med en äldre Penn Senator 9/0, vore ju trevligt att få uppleva båda under hård press…
    Hej du,

    Har du varit ut med egen båt eller guide? Haha! Jag kan tänka mig att det kliar i både dina o andra storfiskares fingrar. Ja, jag vet o det är ju bra så att beståndet kan repa sig!
    Se där ja! Ska du åka o fiska håkäring eller Hälleflundra? ; ) Hälleflundran ger dig en match i Norge. Everol 7 dagar i veckan före Penn senator. Det är stor skillnad på dessa rullar. Får du tag på en Penn International så har du du något likvärdigt.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Hej kompis,

    Titta på den här filmen och sedan tittar du på din Everol 6/0 att där skulle du få en fight som heter duga.

    https://tv.aftonbladet.se/video/3590...svenska-vatten

    Skitfiske! : )
    Tjena!

    Japp har sett skönheterna flera gånger, även på nära håll. Dylik beskådan värmer i hjärtat, men det kliar ngt alldeles förbannat i fingrarna… Hitintills är de ju dock fridlysta…
    Har även ”beväpnat mig” med en äldre Penn Senator 9/0, vore ju trevligt att få uppleva båda under hård press…

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg


    Välkommen

    Ja det är helt klart äventyrlig mark att beträda, rullpor har ju en tendens att påverka plånboken….
    Hej kompis,

    Titta på den här filmen och sedan tittar du på din Everol 6/0 att där skulle du få en fight som heter duga.

    https://tv.aftonbladet.se/video/3590...svenska-vatten

    Skitfiske! : )

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Du får helt enkelt köpa dig en avail vev.

    Lämna en kommentar:


  • pikeman59
    replied
    Köpte en 4500 CS Pro Rocket på Tradera i våras och har gullat lite med den under min återhämtning/rehab. Record spole, lätt aluminium linspridare med keramisk knivbult, dubbelt kullagrad evighetsskruv och kullagrat mellanhjul.
    Rullen kastar helt fantastiskt underbart och har varit ute och fått jobba några gånger i sommar. Längtar till höstens havsöringsfiske MEN letar efter en guldfärgad vev med runda mjuka vevknoppar då det känns bättre för mig .Har letat och letat men inte hittat något alternativ. Har någon något tips på leverantör eller kanske rent
    av har någon i gömmorna som kan avvaras?

    Click image for larger version

Name:	Ambassadeur 4500 CS Pro Rocket..jpg
Views:	348
Size:	1,43 MB
ID:	2628276

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg

    Absolut! Köpte den för att ge bort den till en mycket ung släkting - för att dana denne i viktiga saker här i livet. Sedan visade det sig att den unge gossen var av det rätta virket helt på egen hand och att han redan gosade med den äkta varan:
    https://www.fiskesnack.com/forum/all...g-k%C3%A4nslan

    Så den blev kvar för eget frotterande...

    Vilket nu och nyss fick mig in på tanken - "tänk om den faktiskt varit i frotté!" Med lite längre och snygga rep i vardera änden... Då hade man kunnat ha den i duschen för att skrubba ryggen med. Se det framför er... Eller kanske inte... Vilken present till en sportfiskare!
    I sanning en företagsam ung man!
    Men nu i tider där det blivit modernt med att män ska visa upp sin mjuka sida är det således inget att skämmas för, och svepskäl behövs därmed ej för att vara lycklig innehavare av dylikt gosedjur! Frotté med rep idén är även detta ett steg i den riktningen, och styrker tesen om att även en inbiten Retroräv i vissa avseenden kan vara hypermodern!
    Som grädde på moset så noterar jag som av en händelse att även matchande duschcreme finnes tillgänglig.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 475 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 605 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 613 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
227 782 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X