Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Haha
    Gör ett experiment och låt järnklumpen ligga i vatten några veckor och sedan gör du en obduktion på den.
    Haha. Ska misshandla den och se hur mycket den tål. Nej tror fan jag får dra en vit lögn och säga att jag har för mycket rullar och inte kommer hinna använda den. Det är bättre att hon lägger ut den på blocket för 300-400 hundra. Den är helt ny. Problemet är att hon tror den är värd en massor och jag har inte velat göra henne besviken och förklara hur det egentligen ligger till.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Ska få en rulle av min tjejkompis. Det är en 7000 som är tillverkad i något skitland. Hon har verkligen tjatat på att jag ska ta den, vill inte framstå som en otacksam dryg skitstövel så jag gav med mig. Är det någon som har provat dessa rullar? Vad kan jag göra av den förutom kasta den?
    Haha
    Gör ett experiment och låt järnklumpen ligga i vatten några veckor och sedan gör du en obduktion på den.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Jo skulle säga dessa är finare och ovanligare än min champagne.
    Du har några trimmade godbitar också.
    Tackar. Jo dom är vackra :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ska få en rulle av min tjejkompis. Det är en 7000 som är tillverkad i något skitland. Hon har verkligen tjatat på att jag ska ta den, vill inte framstå som en otacksam dryg skitstövel så jag gav med mig. Är det någon som har provat dessa rullar? Vad kan jag göra av den förutom kasta den?

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Jo vissa 70 talare som jag har köpt är ofiskade och i nyskick, så absolut är jag lite extra försiktig med dom.Tex så åker neoprenfodralet på så fort jag lägger ner spöt i båten och ska förflytta mig. Kastar inte så tunga drag med dom heller.
    Jo skulle säga dessa är finare och ovanligare än min champagne.
    Du har några trimmade godbitar också.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Nja skulle jag inte säga, dina 70-talare är riktigt fina, suktar efter några fina sådana skapelser.

    Champagne edition är vacker och kommer aldrig fiska med, fast väldigt ovanlig osv är den endå inte.
    Jo vissa 70 talare som jag har köpt är ofiskade och i nyskick, så absolut är jag lite extra försiktig med dom.Tex så åker neoprenfodralet på så fort jag lägger ner spöt i båten och ska förflytta mig. Kastar inte så tunga drag med dom heller.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Ärligt talat så ligger jag på fler än tjugo. Sen har jag med mig 4 spön i båten i olika kastvikter och därav hinner jag fiska med alla. Men självklart har jag favoriter som jag fiskar lite mer med :-)

    Sen har ju du lite finare rullar som du inte fiskar med. Mina är mer eller mindre bruksrullar vilket gör att jag vågar fiska med dom.

    Ta din champagne edition som exempel. En sådan rulle vågar man inte fiska med. Skulle bli helt knäckt ifall jag repade en sådan vacker skapelse :-)
    Nja skulle jag inte säga, dina 70-talare är riktigt fina, suktar efter några fina sådana skapelser.

    Champagne edition är vacker och kommer aldrig fiska med, fast väldigt ovanlig osv är den endå inte.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ärligt talat så ligger jag på fler än tjugo. Sen har jag med mig 4 spön i båten i olika kastvikter och därav hinner jag fiska med alla. Men självklart har jag favoriter som jag fiskar lite mer med :-)

    Sen har ju du lite finare rullar som du inte fiskar med. Mina är mer eller mindre bruksrullar vilket gör att jag vågar fiska med dom.

    Ta din champagne edition som exempel. En sådan rulle vågar man inte fiska med. Skulle bli helt knäckt ifall jag repade en sådan vacker skapelse :-)

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Jag tvättar av rullarna, torkar ren med topps och oljar efter varje fisketur. Sen fiskar jag med alla mina rullar så jag går runt på typ 20 rullar. Men ser till att servar 1 gång per år så fettet inte blir gammalt och skitigt.
    Jo minst en gång om året är nog klokt trots du går runt på alla. Mina får också lite olja och torka efter varje pass.
    Haha har du tjugo stycken nu!!
    Gått om mig med några nu, du fiskar dessutom med alla. Jag nöjer mig med ca fem som jag fiskar stadigt med.
    Förutom dessa fem fiskas det lite med min röda Rocket och svarta båda med UT.
    Blev ju två svarta pga av Postnord, beställde ju en ny och UT-trimma när den första hitta hem efter fem veckor på vift.
    Den trimma jag ju senare med Abu's trim och är idag arbetarhästen.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    När jag för några år sedan började köpa på mig nyare Ambassadeur blev jag oerhört paff att evighetsskruven var helt insmord i blått fett.
    De rullar jag köpte 80-90 talet hade inte minsta fett på evighetsskruv. Det kan ha funnits på mellanhjulet, minns faktiskt inte. Jag var inte direkt inne på trimma rullar eller kasta långt då.
    Att den inte var på evighetsskruv vet jag, väldigt fascinerande veva på rullen och se skruven och linspridare röra sig. Kan än idag bara sitta och veva och beundra systemet.


    Hur ofta tar du service på lågfartdelen?
    Själv blir det ca 6-10 månader, fiskar väldigt mycket men går ju runt på ca 5 rullar.
    Jag tvättar av rullarna, torkar ren med topps och oljar efter varje fisketur. Sen fiskar jag med alla mina rullar så jag går runt på typ 20 rullar. Men ser till att servar 1 gång per år så fettet inte blir gammalt och skitigt.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 111 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X