Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kimmen
    replied
    Engqvist

Jag har sett dessa vevarna på TG tidigare men aldrig provat själv.
    Hur är knoppen? Jämfört med abus runda knoppar.
    Är knoppen i plast eller gummi?
    Kvaliteten överlag?

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    https://www.therocketreelcompany.com...-reel-handles/

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Tja.
    Jo den har jag tittat på. Som sagt, så är dom vevarna sjukt sköna. Jag åker nog ut dit idag och kollar med dom om man kan få sätta på UT 45mm enkelvev för att känna på den. Annars kanske det får bli Inshoreveven.

Hur känns enkelvevarna att vevjerka med?
    Tycker de fungerar ypperligt. Kika även på TG variant. Riktigt rejält gods i den, lär nog hålla en livstid.
    Men bra vevknopp utan att bli klumpig eller ful som ex beast veven.

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied

Tja.
    Jo den har jag tittat på. Som sagt, så är dom vevarna sjukt sköna. Jag åker nog ut dit idag och kollar med dom om man kan få sätta på UT 45mm enkelvev för att känna på den. Annars kanske det får bli Inshoreveven.

Det får du fråga någon annan, jag gillar inte enkelvevar :-)

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

VC- pike är blå i färgen. Ta inte beastveven då utan Inshore (tror jag den heter)
    samma som Beast men med blåa nyanser i :-)

https://sportfiskeboden.com/products...med-stjarnhjul
    Tja.

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Jag tror jag ringer till grabbarna på sportfiskeboden imorgon och får lite köpråd. Beastveven är skön som fan ( har den på revo beasten) men känns som att man sabbar utseendet på rullen. Har sett att vissa här på FS drar på Beastveven på sina rullar. Måste säga att det ser colt ut på vissa rullar men för mig känns det skumt att blanda gammalt med nytt. Tror inte riktigt att det skulle passa på VC Piken heller.
    VC- pike är blå i färgen. Ta inte beastveven då utan Inshore (tror jag den heter)
    samma som Beast men med blåa nyanser i :-)

https://sportfiskeboden.com/products...med-stjarnhjul

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Jag tror jag ringer till grabbarna på sportfiskeboden imorgon och får lite köpråd. Beastveven är skön som fan ( har den på revo beasten) men känns som att man sabbar utseendet på rullen. Har sett att vissa här på FS drar på Beastveven på sina rullar. Måste säga att det ser colt ut på vissa rullar men för mig känns det skumt att blanda gammalt med nytt. Tror inte riktigt att det skulle passa på VC Piken heller.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ja det är ngt konstigt med ABUS svenska hemsida... man kan nästan tro att ABUs ägare lagt ned verksamheten i Sverige... ? Har sett ett telefonnummer till dem här på FS men om det funkar eller hur man söker upp det här på FS vete katten...

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Abu har nog ett flertal vevar på 90-100mm mellan knoppcentrum som lär passa... Mejla en fråga? Eller lägg ut en köpesannons här på FS... finns många som bytt av funktionella och/eller estetiska skäl så många överblivna vevar lär ligga och damma i garderoben...
    Jag har inte lyckats komma in på abu Svenska hemsida. Har så jävla svårt med datorer och beställa på nätet. Är oldschool när det kommer till att köpa prylar. Går helst in i affären direkt och handlar. Har däremot beställt från sportfiskeboden tidigare och det gick bra.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Abu har nog ett flertal vevar på 90-100mm mellan knoppcentrum som lär passa... Mejla en fråga? Eller lägg ut en köpesannons här på FS... finns många som bytt av funktionella och/eller estetiska skäl så många överblivna vevar lär ligga och damma i garderoben...

Har VC rak vev/stjärnvred så kan du behöva byta även stjärnvredet (bromsratten) om du hittar en böjd vev... vilket blir lite modernare och snyggare eller helt galet beroende på vem man frågar... :-)
    Senast ändrad av anteman; 2020-04-03, 20:05.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av NiklasF, 2014-03-26, 09:04
2 606 svar
327 994 visningar
0 gillar
Senaste inlägg stefan1
av stefan1