Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg

Availrullen kör jag borre med. Beten ner till ca 5 g. Ut-rullen är lite mer allround, funkar till det mesta. Kanske inte lax i älv då men i vättern där jag fiskar är det utmärkta rullar. Det enda jag inte kommer använda rullarna till är ytbeten som kräver lite fart. Rätt lågt linintag på dem men annars tycker jag om att fiska med dem. Kastar långt och stabilt.
    Behövs trim på dom rullarna eller kan man köra tex borre med rengjorda lager och en droppe yellow rocket fuel?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Vill också ha :-) Hur är det att köra borre med högervevat, kör du mest crank eller går det att jerka och jigga med högervevat?
      Jag kör endast crank med denna setupen, spöt som är väldigt långsamt i auktionen är inget jag vill jerka med.
      Jiggar gör jag med både höger och vänster men är nog väldigt individuellt vad som känns bäst.
      ​​​​​

Kommentera

• Fick dåligt samvete av att rullen legat på hyllan i ett år. Har lite svårt för de små vevarna så drog på en powervev istället. Återstår bara att hitta ett spö också men lutar åt svartzonker signature 140g

Click image for larger version

Name:	4AF8EA8A-7E6F-421D-8089-2F314DC844BC.jpeg
Views:	136
Size:	1,45 MB
ID:	2586276

Bifogade filer

Kommentera

• Nu är jag ingen samlare direkt men kan någon tala om för mig varför denna rulle är värd så mycket? Jag förstår att 6000 i detta utförande är ganska ovanliga men känns som ett galet högt pris, eller?
          Bifogade filer

Kommentera

Nu är jag ingen samlare direkt men kan någon tala om för mig varför denna rulle är värd så mycket? Jag förstår att 6000 i detta utförande är ganska ovanliga men känns som ett galet högt pris, eller?
            Det är fight mellan två personer ser det ut som. Då kan det stick iväg rejält

Kommentera

• Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

Det är fight mellan två personer ser det ut som. Då kan det stick iväg rejält
              Väntar på en fin gammal 7000 med kartong. Undrar om man kanske ska lägga ut den på tradera med internationella budgivare :-)

Kommentera

• Kanske läge att plocka fram min Svarta 5001C igen med Originalkartong :-) och lägga ut :-) haha
                Men den byter jag hellre bort :-)
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Behövs trim på dom rullarna eller kan man köra tex borre med rengjorda lager och en droppe yellow rocket fuel?
                  Visst funkar den till borre lite beroende på vilka beten man kör och linval osv. Skippa små balsawobblers på 2 g så är det inga problem. Fiska in rullen ordentligt bara. Tycker alla mina ambassadeurer blir bättre ju mer jag fiskar med dom. Dock är det kul med trim. Jag tycker rullarna helt klart blir bättre när det gäller lättare beten. Men det är ju tyvärr inte gratis med trim. Rullen är ju den minsta kostnaden när man trimmar...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                    Kanske läge att plocka fram min Svarta 5001C igen med Originalkartong :-) och lägga ut :-) haha
                    Men den byter jag hellre bort :-)
                    Vad vill du byta emot :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg

Visst funkar den till borre lite beroende på vilka beten man kör och linval osv. Skippa små balsawobblers på 2 g så är det inga problem. Fiska in rullen ordentligt bara. Tycker alla mina ambassadeurer blir bättre ju mer jag fiskar med dom. Dock är det kul med trim. Jag tycker rullarna helt klart blir bättre när det gäller lättare beten. Men det är ju tyvärr inte gratis med trim. Rullen är ju den minsta kostnaden när man trimmar...
                      Låter bra det. Tänkte köra sufix 0.15 och betesvikt på ca 7 gram och uppåt. Kör nog ett tag utan trim så får vi se om det blir trim i framtiden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av NiklasF, 2014-03-26, 09:04
                      2 606 svar
                      327 364 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg stefan1
                      av stefan1