Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Nu ska Orbis och C3 trimmas mera.
    Abu's trimspole sitter redan i C3 och andra trimspolen ska i Orbis tillsammans med värstingskruven från Abu.

    Går ifrån retrostuket lite med Orbis, tar bort recordspolen och ersätter med trimspolen istället.
    Så nöjd med trimspolen i Rocket Black Edition, den spolen hamnade dock i min långkastande C3 och recordspolen från C3 hamnade i Rocket Black Edition nr 1.
    Rörig jag vet!
    Kommer ha en grund recordspole över, villig sälja den.
    Alla rullar jag besitter har spolar från UT, Abu's trimspole och grunda recordspolen. Finns ingen rulle att uppgradera med grund recordspole.
    Låter rörigt ja, men en väldigt trevlig röra :-)

    Angående recordspolen ska du snart se att du får användning för den igen, har själv fått spolar över som jag sålt vidare men det dröjer aldrig länge innan man får tillökning i rullfamiljen och då saknar man genast trimspolen.
    ​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Nu ska Orbis och C3 trimmas mera.
    Abu's trimspole sitter redan i C3 och andra trimspolen ska i Orbis tillsammans med värstingskruven från Abu.

    Går ifrån retrostuket lite med Orbis, tar bort recordspolen och ersätter med trimspolen istället.
    Så nöjd med trimspolen i Rocket Black Edition, den spolen hamnade dock i min långkastande C3 och recordspolen från C3 hamnade i Rocket Black Edition nr 1.
    Rörig jag vet!
    Kommer ha en grund recordspole över, villig sälja den.
    Alla rullar jag besitter har spolar från UT, Abu's trimspole och grunda recordspolen. Finns ingen rulle att uppgradera med grund recordspole.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Wilier75; 2020-07-15, 13:39.

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Toppen!

    Jag minns inte att någon skulle vara tjockare än de andra men det både låter o känns logiskt att placera den överst!

    Jag fick med en monteringsanvisning med mina UT bromsar från sportfiskeboden, men det var några år sedan.
    Vet ej om jag har den kvar nånstans men hör av dig till Micke och fråga så kanske de kan skicka den till dig?

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Bromsen skall monteras i samma ordning som originalbromsen men med skillnaden att den lilla brickan ska sitta överst som bilden.

    Börja med att lägg en lamell i botten på huvuddrevet, och sedan varannan och avsluta med Lill-brickan då bör det bli korrekt?!
    Jo så lång har jag förstått. Men en av brickorna är nästan dubbelt så tjock. Men jag gjorde så att jag la den högst upp ihop med den lilla brickan. Tack för engagemanget :-)

    Funkar bra nu

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Bromsen skall monteras i samma ordning som originalbromsen men med skillnaden att den lilla brickan ska sitta överst som bilden.

    Börja med att lägg en lamell i botten på huvuddrevet, och sedan varannan och avsluta med Lill-brickan då bör det bli korrekt?!

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Nu har jag fått hem rullen och skruvat isär allt. Ser att UT bromsen stålskivor är i olika tjocklek. Är det någon som vet hur man sätter ihop UT bromsen, eller har instruktionerna får ni gärna hojta till :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Karl-Johan Visa inlägg
    Rimligen inte... stålbrickan ska väl sättas på översta brickan i paketet så att den får samma utformning som den översta originalbromsbrickan. Lamellen sitter rätt.
    Ok, det är nämligen en vän som inte riktigt visste hur den skulle sitta. Vilket jag inte heller visste och då blev det så här :-)

    Här i te rullen framför mig så det var lite svårt att förstå vad du menade med att den ska sitta överst.

    Men efter att ha tittat på sportfiskebodens hemsida förstår jag vad du menar. Tack för info. Får fixa det när rullen anländer hemma hos mig :-)

    Lämna en kommentar:


  • Karl-Johan
    replied
    Rimligen inte... stålbrickan ska väl sättas på översta brickan i paketet så att den får samma utformning som den översta originalbromsbrickan. Lamellen sitter rätt.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Är det någon som vet ifall den lilla stålbrickan och kolfiberlamellen sitter rätt. För att förtydliga så gäller detta ett UT power star drag.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • metspö
    replied
    Click image for larger version

Name:	5B4D6293-8195-4E7D-92AB-C3DF3E02E069.jpeg
Views:	348
Size:	2,28 MB
ID:	2553867
    En liten rackare! 2500C

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 496 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 833 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 659 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 668 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 550 svar
229 651 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Tylön
av Tylön
 
Arbetar...
X