Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
    Lawson spöna är ju riktigt populära i Norge och med tanke på vilket laxfiske dom har så duger det inte med några halvmesyrer. Har sett dom på filmer ifrån Namsen på Youtube, aktionen ser riktigt bra ut när dom fightar "Storlaksen"
    Visste ingenting om Lawson men förstått de är väldigt populära i Norge, la även en tråd här om spöt.
    Ska bli väldigt intressant att prova spöt.

    Bättre rullfäste i alla fall.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Koster
    replied
    Lawson spöna är ju riktigt populära i Norge och med tanke på vilket laxfiske dom har så duger det inte med några halvmesyrer. Har sett dom på filmer ifrån Namsen på Youtube, aktionen ser riktigt bra ut när dom fightar "Storlaksen"

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
    Typiskt! det bli sådär när man ska till och göra allting lättare=gå sönder fortare så man får sälja fler . Planerat åldrande är vad det handlar om.

    Då får jag syna spöt ordentligt innan användning, kanske till och med lägga lite extra epoxy i främre delen av rullfästet.
    Jo konstruktionen berkley har med att man skruvar fast hela främre korkhantaget är skit.
    Är väl nästan eller bara Berkeley som har den konstruktionen. Abu har haft det på äldre spön.

    Annars väldigt nöjd med det spöt, väldigt bra pris.
    Valde lägga på 2000 och ta ett Lawson nu istället.

    Lämna en kommentar:


  • Koster
    replied
    Typiskt! det bli sådär när man ska till och göra allting lättare=gå sönder fortare så man får sälja fler . Planerat åldrande är vad det handlar om.

    Då får jag syna spöt ordentligt innan användning, kanske till och med lägga lite extra epoxy i främre delen av rullfästet.

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg

    Å fy fan! Jag har ett 12 fots Titanium ssgs sedan tidigare som jag är nöjd med men nu när jag hör det här blir jag ju inte glad direkt :S.

    Ska ha 10 fotarn att kasta drag med tänkte jag, blir väl drygt att köra 12 fots då.

    Hur har du använt 12:an då?
    Två spön har korken spruckit nu gick hela rullfästet sönder, nästan så min kära ambassadeur ramla i marken men hann ta den.

    Haft spöt till bombafiske med trimmade Ambassadeur har det varit en långkastande kombo.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Ja passa på nu dom ligger för 30 på ebay :-D

    Framöver ska jag göra ett test med originalspolen och jämföra.
    Haha

    Ser fram emot ett test kontra originalspolen.

    Fick hem mitt Lawson 12 fot spö idag, får se när tillfälle ges att testa spöt.
    Känns som spöt är en ordentlig kastkanon tillsammans med någon av de trimmad klassiska Ambassadeur jag går runt på nu.

    Lämna en kommentar:


  • Koster
    replied
    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

    Fin rulle som precis blivit ännu bättre!

    Angående spöt hoppas jag du har bättre tur än mig.
    Reklamera precis mitt tredje Lightning 12 fot till skittfiske.
    Denna gången gick hela rullfästet sönder, nöjd med Skitt men aldrig mera Berkeley.
    Tog ett Lawson Atlantic Salmon s2 12 fot därifrån istället.
    Å fy fan! Jag har ett 12 fots Titanium ssgs sedan tidigare som jag är nöjd med men nu när jag hör det här blir jag ju inte glad direkt :S.

    Ska ha 10 fotarn att kasta drag med tänkte jag, blir väl drygt att köra 12 fots då.

    Hur har du använt 12:an då?

    Lämna en kommentar:


  • Wilier75
    replied
    Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
    Jahopp, då var jag dum nog och började läsa den här tråden. Laxen är på uppgång i älvarna här där jag bor och Sportfiskeboden är full av godsaker till min otrimmade laxrulle (6501 Pro Rocket)...2 timmar senare läser köpordern följande:
    1st UT Salmon Performance 1943kr
    1st lättad linspridare med keramisk knivbult Gunsmoke 450kr.

    Ordern ifrån Skittfiske: 1st Berkley Lightning HT 10 15-50gr 699kr

    Det e ju faan att man ska ha kärat ner sig i dom här rullarna...trots att jag inte allt för ofta fiskar längre .

    Bilder kommer när paketen anländer!
    Fin rulle som precis blivit ännu bättre!

    Angående spöt hoppas jag du har bättre tur än mig.
    Reklamera precis mitt tredje Lightning 12 fot till skittfiske.
    Denna gången gick hela rullfästet sönder, nöjd med Skitt men aldrig mera Berkeley.
    Tog ett Lawson Atlantic Salmon s2 12 fot därifrån istället.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Koster Visa inlägg
    Jahopp, då var jag dum nog och började läsa den här tråden. Laxen är på uppgång i älvarna här där jag och Sportfiskeboden är full av godsaker till min otrimmade laxrulle (6501 Pro Rocket)...2 timmar senare läser köpordern följande:
    1st UT Salmon Performance 1943kr
    1st lättad linspridare med keramisk knivbult Gunsmoke 450kr.

    Ordern ifrån Skittfiske: 1st Berkley Lightning HT 10 15-50gr 699kr

    Det e ju faan att man ska ha kärat ner sig i dom här rullarna..trots att jag inte allt för ofta fiskar längre .

    Bilder kommer när paketen anländer!
    Detta är bara början och snart följer ett tyngre missbruk med diverse trimdelar och rundgavlade rullar från svängsta.
    Välkommen in i gemenskapen :-)

    Lämna en kommentar:


  • Koster
    replied
    Jahopp, då var jag dum nog och började läsa den här tråden. Laxen är på uppgång i älvarna här där jag bor och Sportfiskeboden är full av godsaker till min otrimmade laxrulle (6501 Pro Rocket)...2 timmar senare läser köpordern följande:
    1st UT Salmon Performance 1943kr
    1st lättad linspridare med keramisk knivbult Gunsmoke 450kr.

    Ordern ifrån Skittfiske: 1st Berkley Lightning HT 10 15-50gr 699kr

    Det e ju faan att man ska ha kärat ner sig i dom här rullarna...trots att jag inte allt för ofta fiskar längre .

    Bilder kommer när paketen anländer!
    Senast ändrad av Koster; 2020-06-26, 15:03.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 478 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 813 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 614 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 621 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 545 svar
228 155 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Wilier75  
Arbetar...
X