Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Det höll inte så länge det där med att hålla mig till 40 storlek och mindre. Fast att kalla den för ”bumling” vore ju att ta i…

    Blev denna Black Max 56 av 3 skäl:
    1 gott skick.
    2 bra pris.
    3 sånär som på fel vev på B M 66W så blev serien komplett.

    Om ngn skulle ha den svarta powerveven till B M 66W, gärna inkl plastkåpan till vevmuttern med Hovleverantörs märket på, så skicka gärna PM.

    Fridens

    Click image for larger version

Name:	59C4F79C-CC1C-4E95-83B7-3AE397FD1067.jpeg
Views:	397
Size:	1,22 MB
ID:	2621520
    En rund max kan inte bli fel, även om jag föredrar de mindre av dem. Skulle förvåna mig mycket om veven är slut hos Abu. De är inte dyra heller så ring och kolla.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Det höll inte så länge det där med att hålla mig till 40 storlek och mindre. Fast att kalla den för ”bumling” vore ju att ta i…

    Blev denna Black Max 56 av 3 skäl:
    1 gott skick.
    2 bra pris.
    3 sånär som på fel vev på B M 66W så blev serien komplett.

    Om ngn skulle ha den svarta powerveven till B M 66W, gärna inkl plastkåpan till vevmuttern med Hovleverantörs märket på, så skicka gärna PM.

    Fridens

    Click image for larger version

Name:	59C4F79C-CC1C-4E95-83B7-3AE397FD1067.jpeg
Views:	397
Size:	1,22 MB
ID:	2621520

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Blev till slut att jag lyckades undvika ”bumlingträsket” och hålla mig till mitt tidigare beslut om att det framöver är 40 storlek och mindre som gäller.
    Blev denna obrukade 46 C3.

    I gengäld så torskade jag dit på några Stora Riksvapnet. Japp, inre delen är samma tjusiga märke som de som pryder Ambor med Kunglig Hovleverantörs texten integrerad direkt undertill.
    Hmm, möjligen tänker kanske en och annan belackare att nu har det min själ slagit över ordentligt för gubbfan, nu har han gått och blivit ärke Monarkist! Vad blir månne nästa steg? Slottsvakten iförd pläterad rustning?
    Har dock lugnande besked ang detta! Förvisso frotterar jag mig så gott som dagligen med just en Monark, dock i form av en ngt modifierad gammal trogen pedalförsedd järnhäst, för säkerhets skull dessutom i feminint utförande.
    Vidare så kan jag förtälja att några som helst planer som syftar till ngn form av försök att nästla mig in Kungahuset ej föreligger inom överskådlig tid!

    Tanken med dom hör ist ihop det faktum att jag har hopplöst trångt på glashyllorna. Och det jag lurar på är att på nån vänster använda dom på ngt snitsigt vis på/i ett kommande större rullskåp.

    Fridens

    Click image for larger version  Name:	6422247E-51BE-41C4-B965-0CBF1DBD9F29.jpeg Views:	54 Size:	1,37 MB ID:	2621420Click image for larger version  Name:	FDABD41B-C016-4E28-B2D4-ABED497CAA6D.jpeg Views:	54 Size:	1,22 MB ID:	2621421
    Senast ändrad av Piscantur stercore; 2023-04-13, 07:18.

    Lämna en kommentar:


  • Retroräven
    replied
    Slog till på "köp nu" på tradyra. 3900kr plus 59 kr frakt och fick hem det idag. För mig är det prisvärt. Har kikat lite efter ett set då jag vill åt Record-rullen för att använda som optimal "guilt free" retrofiske-rulle - när jag vill gå ännu mer bakåt än med den retro-modifierade Orbisen (förra sidan - edit - förrförra sidan).

    Förmodligen har lådan stått öppen länge för rullarna är dammiga och smutsiga - men helt oanvända. De behöver få en service för oljor och fett har torkat. Alla boxar och papper kom med.

    Nöjd med köpet. Record-rullen ska få sitta på ett ABU Excellent, 7,5 fot, tvåhands, från 1962.



    Mörrumen kan få bli gästrulle på landet. Eller ligga kvar i lådan.

    Påskbild från landet. Galet fint väder var det...

    Senast ändrad av Retroräven; 2023-04-11, 19:05.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    GT är en sjukt snygg rulle. Nix det var inte jag som köpte den. Alldeles för dyr. Det intressanta med max rullarna att alla bygger på 2 modeller. Bm och SM
    BM har bara spollagren +iar 2+1
    SM har lager i icke vevgavel och lagrad evighetskruv. Totalt onödigt.

    GT är en promax/SM så man kan säga att det är en guldig SM
    Tackar!

    Japp förbannat tjusig!
    Är definitivt inget fel på de andra små runda Max/S/SM heller, gillar dom skarpt, men såna har jag ett gäng av så de hajar man inte till så mkt över längre.

    Ja det stämmer rätt bra med hur jag har tänkt, det var så elr om den möjligen var en variant från T serien, men att få ngt verifierat var som jag skrev en annan femma....

    Fridens

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Vackert att beskåda, ffa GTn!
    Gick en dylik udda skönhet på Tradera för ett tag sen, var det du som knep den?
    Sökte på den när den var ute på auktion och hittade info om den på facebook, men det var på Turkiska(?) och det är ju som hieroglyfer för en annan....
    Sunt om du bjuder på lite teknisk info om den!

    Fridens
    GT är en sjukt snygg rulle. Nix det var inte jag som köpte den. Alldeles för dyr. Det intressanta med max rullarna att alla bygger på 2 modeller. Bm och SM
    BM har bara spollagren +iar 2+1
    SM har lager i icke vevgavel och lagrad evighetskruv. Totalt onödigt.

    GT är en promax/SM så man kan säga att det är en guldig SM

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Vackert att beskåda, ffa GTn!
    Gick en dylik udda skönhet på Tradera för ett tag sen, var det du som knep den?
    Sökte på den när den var ute på auktion och hittade info om den på facebook, men det var på Turkiska(?) och det är ju som hieroglyfer för en annan....
    Sunt om du bjuder på lite teknisk info om den!

    Fridens

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Två små runda max....

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Blev lite fiske idag med den fula ankungen :-)

    Kasta klockreklockrent ner till 5g och då var det helt fel spö för ändamålet.

    Har bytt till availspole. Kullager istället för bussning på ena sidan och kolfiberlameller.

    Kastar förvånansvärt bra ner till 5g och utväxlingen är helt ok då spolen har så stor diameter.

    Ska byta till en kullagrad enkelvev sen är den klar. Click image for larger version  Name:	20230402_093155.jpg Views:	0 Size:	2,03 MB ID:	2620906

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
    Det e ok alman lägg upp bild sen på vad du bygger ihop bara
    Det ska jag göra. Har byggt ihop en 5501 lila pro rocket som e trimmad till max. Vet dock inte om jag redan har lagt upp några bilder på den. Har några fler på gång men har lite svårt att bestämma mig vila rullar som ska byggas om :-)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
2 svar
2 494 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
24 svar
3 826 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uffe62
av uffe62
 
Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
39 svar
5 645 visningar
0 gillar
Senaste inlägg OGRudan
av OGRudan
 
Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
468 svar
107 655 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Julle68
av Julle68
 
Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
3 547 svar
228 810 visningar
12 gillar
Senaste inlägg Classe69  
Arbetar...
X